rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uvod u razvojnu psihologiju, Treće izdanje

Authorized Users Only
2019
Authors
Матејић Ђуричић, Зорица
Book (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Приликом избора садржаја, одмеравања обима и одређивања основне форме приказа и тумачења, овај текст је плански писан као уџбеник на- мењен студентима Факултетета за специјалну едукацију и рехабилитацију. На страницама Увода у развојну психологију отворени су само неки од основних проблема везаних за предметно и методолошко одређења ове пси- холошке дисциплине. Извршен је кратак епистемолошки пресек развојне психологије у историјској и савременој перспективи. Праћење идеје развоја у скраћеном историјском оквиру вршено је с обзиром на боље разумевање корпуса развојно-психолошких проблема који се данас проучавају. Општи део развојне психологије укључује и увод у основне пробле- ме методологије развојне психологије. Посебне методе, као део заједничког научног инструментарија, приказане су веома кратко, док је знатно озбиљ- нија пажња посвећена основним методолошким стратегијама за истражи- вање развоја (лонгитудинални, хоризонтални и комбиновани поступак). Поред формално-лог...ичке анализе статуса појма развоја, темељније су приказана два основна модела у објашњењу психичког развоја човека: ор- ганизмички (биолошки, еволуциони) и механистички (емпиристички) мо- дел, а затим и водеће развојне теорије (Пијажеа, Ериксона и Виготског) које представљају непосредне или далеке деривате ових концептуалних оквира. По природи ствари, писање уџбеника подразумева отвореност за раз- личите теоријске оријентације, коришћење разноврсних емпиријских из- вора и уравнотежени однос између увођења фундаменталних (базичних) и апликативних тема развојне психологије. То су били почетни услови који су поштовани и у овом тексту. Додатни „водич”, кадагод је то било могуће, усмеравао је писање ка укључивању занимљивих и заобилажењу мање ат- рактивних садржаја. Од процеса „гомилања знања” увек је важније разумевање садржаја и развијање унутрашње мотивације и интересовања студената. Због тога су неки проблеми само назначени, неки отворени за даља проучавања уз упући- вање на референтну литературу, док су бројна питања плански изостављена. Овај уџбеник је испунио своју основну сврху објављивања уколико је студентима пружио релативно целовиту прегледну слику савремене раз- војне психологије, и отворио простор за наставак самосталних истражи- вања у овој области. Текст је писан у форми уџбеника и превасходно је намењен студенти- ма који који слушају курс Увода у развојну психологију. Ипак, може се очекивати да ће поједини делови и теме послужити као корисно штиво и студен- тима не-дефектолошких профила, стручњацима којима су проблеми раз- воја и васпитања професионални „избор или судбина” и психолозима који не пристају на доктринални приступ развојној психологији, јер проблеме психичког развоја човека разумевају увек као део властитих промишљања о сталним променама у себи и око себе.

Source:
2019, 1-216
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)

ISBN: 978-86-6203-127-3

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3816
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3816
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - BOOK
AU  - Матејић Ђуричић, Зорица
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3816
AB  - Приликом избора садржаја, одмеравања обима и одређивања основне
форме приказа и тумачења, овај текст је плански писан као уџбеник на-
мењен студентима Факултетета за специјалну едукацију и рехабилитацију.
На страницама Увода у развојну психологију отворени су само неки од
основних проблема везаних за предметно и методолошко одређења ове пси-
холошке дисциплине. Извршен је кратак епистемолошки пресек развојне
психологије у историјској и савременој перспективи. Праћење идеје развоја
у скраћеном историјском оквиру вршено је с обзиром на боље разумевање
корпуса развојно-психолошких проблема који се данас проучавају.
Општи део развојне психологије укључује и увод у основне пробле-
ме методологије развојне психологије. Посебне методе, као део заједничког
научног инструментарија, приказане су веома кратко, док је знатно озбиљ-
нија пажња посвећена основним методолошким стратегијама за истражи-
вање развоја (лонгитудинални, хоризонтални и комбиновани поступак).
Поред формално-логичке анализе статуса појма развоја, темељније су
приказана два основна модела у објашњењу психичког развоја човека: ор-
ганизмички (биолошки, еволуциони) и механистички (емпиристички) мо-
дел, а затим и водеће развојне теорије (Пијажеа, Ериксона и Виготског) које
представљају непосредне или далеке деривате ових концептуалних оквира.
По природи ствари, писање уџбеника подразумева отвореност за раз-
личите теоријске оријентације, коришћење разноврсних емпиријских из-
вора и уравнотежени однос између увођења фундаменталних (базичних) и
апликативних тема развојне психологије. То су били почетни услови који
су поштовани и у овом тексту. Додатни „водич”, кадагод је то било могуће,
усмеравао је писање ка укључивању занимљивих и заобилажењу мање ат-
рактивних садржаја.
Од процеса „гомилања знања” увек је важније разумевање садржаја и
развијање унутрашње мотивације и интересовања студената. Због тога су
неки проблеми само назначени, неки отворени за даља проучавања уз упући-
вање на референтну литературу, док су бројна питања плански изостављена.
Овај уџбеник је испунио своју основну сврху објављивања уколико је
студентима пружио релативно целовиту прегледну слику савремене раз-
војне психологије, и отворио простор за наставак самосталних истражи-
вања у овој области.
Текст је писан у форми уџбеника и превасходно је намењен студенти-
ма који који слушају курс Увода у развојну психологију. Ипак, може се очекивати да ће поједини делови и теме послужити као корисно штиво и студен-
тима не-дефектолошких профила, стручњацима којима су проблеми раз-
воја и васпитања професионални „избор или судбина” и психолозима који
не пристају на доктринални приступ развојној психологији, јер проблеме
психичког развоја човека разумевају увек као део властитих промишљања
о сталним променама у себи и око себе.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
T1  - Uvod u razvojnu psihologiju, Treće izdanje
EP  - 216
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3816
ER  - 
@book{
author = "Матејић Ђуричић, Зорица",
year = "2019",
abstract = "Приликом избора садржаја, одмеравања обима и одређивања основне
форме приказа и тумачења, овај текст је плански писан као уџбеник на-
мењен студентима Факултетета за специјалну едукацију и рехабилитацију.
На страницама Увода у развојну психологију отворени су само неки од
основних проблема везаних за предметно и методолошко одређења ове пси-
холошке дисциплине. Извршен је кратак епистемолошки пресек развојне
психологије у историјској и савременој перспективи. Праћење идеје развоја
у скраћеном историјском оквиру вршено је с обзиром на боље разумевање
корпуса развојно-психолошких проблема који се данас проучавају.
Општи део развојне психологије укључује и увод у основне пробле-
ме методологије развојне психологије. Посебне методе, као део заједничког
научног инструментарија, приказане су веома кратко, док је знатно озбиљ-
нија пажња посвећена основним методолошким стратегијама за истражи-
вање развоја (лонгитудинални, хоризонтални и комбиновани поступак).
Поред формално-логичке анализе статуса појма развоја, темељније су
приказана два основна модела у објашњењу психичког развоја човека: ор-
ганизмички (биолошки, еволуциони) и механистички (емпиристички) мо-
дел, а затим и водеће развојне теорије (Пијажеа, Ериксона и Виготског) које
представљају непосредне или далеке деривате ових концептуалних оквира.
По природи ствари, писање уџбеника подразумева отвореност за раз-
личите теоријске оријентације, коришћење разноврсних емпиријских из-
вора и уравнотежени однос између увођења фундаменталних (базичних) и
апликативних тема развојне психологије. То су били почетни услови који
су поштовани и у овом тексту. Додатни „водич”, кадагод је то било могуће,
усмеравао је писање ка укључивању занимљивих и заобилажењу мање ат-
рактивних садржаја.
Од процеса „гомилања знања” увек је важније разумевање садржаја и
развијање унутрашње мотивације и интересовања студената. Због тога су
неки проблеми само назначени, неки отворени за даља проучавања уз упући-
вање на референтну литературу, док су бројна питања плански изостављена.
Овај уџбеник је испунио своју основну сврху објављивања уколико је
студентима пружио релативно целовиту прегледну слику савремене раз-
војне психологије, и отворио простор за наставак самосталних истражи-
вања у овој области.
Текст је писан у форми уџбеника и превасходно је намењен студенти-
ма који који слушају курс Увода у развојну психологију. Ипак, може се очекивати да ће поједини делови и теме послужити као корисно штиво и студен-
тима не-дефектолошких профила, стручњацима којима су проблеми раз-
воја и васпитања професионални „избор или судбина” и психолозима који
не пристају на доктринални приступ развојној психологији, јер проблеме
психичког развоја човека разумевају увек као део властитих промишљања
о сталним променама у себи и око себе.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)",
title = "Uvod u razvojnu psihologiju, Treće izdanje",
pages = "216-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3816"
}
Матејић Ђуричић, З.. (2019). Uvod u razvojnu psihologiju, Treće izdanje. 
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)., 1-216.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3816
Матејић Ђуричић З. Uvod u razvojnu psihologiju, Treće izdanje. 2019;:1-216.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3816 .
Матејић Ђуричић, Зорица, "Uvod u razvojnu psihologiju, Treće izdanje" (2019):1-216,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3816 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB