rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Statistika u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji

Authorized Users Only
2020
Authors
Teovanović, Predrag
Book (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Statistika je nauka o podacima koja se bavi postupcima prikupljanja, organizovanja i analiziranja podataka, te tumačenjem i prikazom rezultata tih analiza. Kao saznajno sredstvo, statistika predstavlja važan aspekt savremenog naučnog metoda čiji su fundamentalni aspekti zajednički za sve naučne oblasti. Metod i statistiku treba razlikovati od predmeta istraživanja specifičnih naučnih disciplina. Statistikom se koriste istraživači u prirodnim, tehničkim, medicinskim i društvenim naukama, pa tako govorimo o biostatistici, statističkoj fizici, medicinskoj statistici, ekonomskoj statistici, inženjerskoj statistici, statistici u meteorologiji, kvantitativnoj lingvistici, statistici u sociologiji, statistici u sportu, statistici u psihologiji, statistici u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji itd. Ipak, osnovne postavke ovih naizgled različitih statističkih disciplina suštinski su istovetne. Statistika se bavi podacima bez obzira na to da li se oni odnose na svojstva atoma i mol...ekula, društvenih pojava, tehnoloških procesa, tržišnih pokazatelja, fizioloških parametara, vakcina, lekova i tretmana, motora i mašina, obrazovnih programa, životinjskih migracija, meteoroloških pojava, sportskih rezultata, učeničkog postignuća, govornog jezika, ili ponašanja i osobina ljudi. Osnovni cilj statističke analize je da na osnovu mnoštva podataka dođe do pouzdanih zaključaka o istraživanim fenomenima i njihovim međusobnim odnosima. Upoznajući statistiku (budući) profesionalci u oblasti specijalne edukacije i rehabilitacije upoznaju univerzalni jezik naučnog istraživanja što im olakšava sporazumevanje u širokom interdisciplinarnom polju društvenih i biomedicinskih nauka. Statistika profesionalcima pomaže u razumevanju i promišljanju rezultata empirijskih istraživanja, primenjivanju naučnih saznanja u praksi, ali i testiranju pretpostavki generisanih u kliničkom radu. Takvim delovanjem praktičari postaju i aktivni istraživači, što je radna uloga koja može napraviti razliku između dobrog i vrsnog profesionalca. Ovaj udžbenik pisan je sa namerom da pomogne čitaocu u tom nastojanju. U tekstu su predstavljene konceptualne osnove statističkog metoda, a konkretni statistički postupci su ilustrovani tipičnim problemima na koje nailaze istraživači u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji. Prikaz postupaka je praćen primerima analize podataka koje je moguće izvesti uz pomoć papira i olovke. Upustva za primenu statističkih postupaka u računarskim programima SPSS i JASP mogu se pronaći u priručnima na koje se referiše u samom tekstu, a koji predstavljaju korisnu dopunsku literaturu na akademskim kursevima na kojima se koristi ovaj udžebnik. U pitanju su SPSS priručnik za preživljavanje autorke Džuli Palant i JASP: Vodič za studente autora Marka Gos–Sampsona. Za potrebe razrešavanja dilema vezanih za pravila izveštavanja o rezultatima statističkih analiza u naučnim radovima, čitaocima se preporučuje da konsultuju sedmo izdanje Priručnika za objavljivanje Američke Psihološke Asocijacije (takozvani APA 7), mada treba imati u vidu da su osnovna pravila izveštavanja naznačena i u samom tekstu.Prateći sadržaji, poput pitanja i zadataka za proveru znanja, statističkih tablica i sheme za izbor odgovarajućeg statističkog testa, imaju za cilj da pomognu čitaocu u savladavanju gradiva i rešavanju praktičnih istraživačkih nedoumica. Metodološki i statistički koncepti koji se obrađuju u tekstu izlistani su u indeksu pojmova na samom kraju knjige.

Keywords:
Statistika / Specijalna edukacija i rehabilitacija / Statistički metodi
Source:
2020, 1-211
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)

ISBN: 978-86-6203-142-6

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3808
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3808
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - BOOK
AU  - Teovanović, Predrag
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3808
AB  - Statistika je nauka o podacima koja se bavi postupcima prikupljanja, organizovanja i
analiziranja podataka, te tumačenjem i prikazom rezultata tih analiza. Kao saznajno
sredstvo, statistika predstavlja važan aspekt savremenog naučnog metoda čiji su
fundamentalni aspekti zajednički za sve naučne oblasti. Metod i statistiku treba
razlikovati od predmeta istraživanja specifičnih naučnih disciplina. Statistikom se
koriste istraživači u prirodnim, tehničkim, medicinskim i društvenim naukama, pa
tako govorimo o biostatistici, statističkoj fizici, medicinskoj statistici, ekonomskoj
statistici, inženjerskoj statistici, statistici u meteorologiji, kvantitativnoj lingvistici,
statistici u sociologiji, statistici u sportu, statistici u psihologiji, statistici u specijalnoj
edukaciji i rehabilitaciji itd. Ipak, osnovne postavke ovih naizgled različitih statističkih
disciplina suštinski su istovetne. Statistika se bavi podacima bez obzira na to da li se
oni odnose na svojstva atoma i molekula, društvenih pojava, tehnoloških procesa,
tržišnih pokazatelja, fizioloških parametara, vakcina, lekova i tretmana, motora i
mašina, obrazovnih programa, životinjskih migracija, meteoroloških pojava, sportskih
rezultata, učeničkog postignuća, govornog jezika, ili ponašanja i osobina ljudi. Osnovni
cilj statističke analize je da na osnovu mnoštva podataka dođe do pouzdanih zaključaka
o istraživanim fenomenima i njihovim međusobnim odnosima.
Upoznajući statistiku (budući) profesionalci u oblasti specijalne edukacije i rehabilitacije
upoznaju univerzalni jezik naučnog istraživanja što im olakšava sporazumevanje u
širokom interdisciplinarnom polju društvenih i biomedicinskih nauka. Statistika
profesionalcima pomaže u razumevanju i promišljanju rezultata empirijskih istraživanja,
primenjivanju naučnih saznanja u praksi, ali i testiranju pretpostavki generisanih u
kliničkom radu. Takvim delovanjem praktičari postaju i aktivni istraživači, što je radna
uloga koja može napraviti razliku između dobrog i vrsnog profesionalca. Ovaj udžbenik
pisan je sa namerom da pomogne čitaocu u tom nastojanju.
U tekstu su predstavljene konceptualne osnove statističkog metoda, a konkretni statistički
postupci su ilustrovani tipičnim problemima na koje nailaze istraživači u specijalnoj
edukaciji i rehabilitaciji. Prikaz postupaka je praćen primerima analize podataka koje je
moguće izvesti uz pomoć papira i olovke. Upustva za primenu statističkih postupaka u
računarskim programima SPSS i JASP mogu se pronaći u priručnima na koje se referiše
u samom tekstu, a koji predstavljaju korisnu dopunsku literaturu na akademskim kursevima
na kojima se koristi ovaj udžebnik. U pitanju su SPSS priručnik za preživljavanje
autorke Džuli Palant i JASP: Vodič za studente autora Marka Gos–Sampsona. Za potrebe
razrešavanja dilema vezanih za pravila izveštavanja o rezultatima statističkih analiza u
naučnim radovima, čitaocima se preporučuje da konsultuju sedmo izdanje Priručnika za
objavljivanje Američke Psihološke Asocijacije (takozvani APA 7), mada treba imati u vidu
da su osnovna pravila izveštavanja naznačena i u samom tekstu.Prateći sadržaji, poput pitanja i zadataka za proveru znanja, statističkih tablica i
sheme za izbor odgovarajućeg statističkog testa, imaju za cilj da pomognu čitaocu u
savladavanju gradiva i rešavanju praktičnih istraživačkih nedoumica. Metodološki i
statistički koncepti koji se obrađuju u tekstu izlistani su u indeksu pojmova na samom
kraju knjige.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
T1  - Statistika u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji
EP  - 211
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3808
ER  - 
@book{
author = "Teovanović, Predrag",
year = "2020",
abstract = "Statistika je nauka o podacima koja se bavi postupcima prikupljanja, organizovanja i
analiziranja podataka, te tumačenjem i prikazom rezultata tih analiza. Kao saznajno
sredstvo, statistika predstavlja važan aspekt savremenog naučnog metoda čiji su
fundamentalni aspekti zajednički za sve naučne oblasti. Metod i statistiku treba
razlikovati od predmeta istraživanja specifičnih naučnih disciplina. Statistikom se
koriste istraživači u prirodnim, tehničkim, medicinskim i društvenim naukama, pa
tako govorimo o biostatistici, statističkoj fizici, medicinskoj statistici, ekonomskoj
statistici, inženjerskoj statistici, statistici u meteorologiji, kvantitativnoj lingvistici,
statistici u sociologiji, statistici u sportu, statistici u psihologiji, statistici u specijalnoj
edukaciji i rehabilitaciji itd. Ipak, osnovne postavke ovih naizgled različitih statističkih
disciplina suštinski su istovetne. Statistika se bavi podacima bez obzira na to da li se
oni odnose na svojstva atoma i molekula, društvenih pojava, tehnoloških procesa,
tržišnih pokazatelja, fizioloških parametara, vakcina, lekova i tretmana, motora i
mašina, obrazovnih programa, životinjskih migracija, meteoroloških pojava, sportskih
rezultata, učeničkog postignuća, govornog jezika, ili ponašanja i osobina ljudi. Osnovni
cilj statističke analize je da na osnovu mnoštva podataka dođe do pouzdanih zaključaka
o istraživanim fenomenima i njihovim međusobnim odnosima.
Upoznajući statistiku (budući) profesionalci u oblasti specijalne edukacije i rehabilitacije
upoznaju univerzalni jezik naučnog istraživanja što im olakšava sporazumevanje u
širokom interdisciplinarnom polju društvenih i biomedicinskih nauka. Statistika
profesionalcima pomaže u razumevanju i promišljanju rezultata empirijskih istraživanja,
primenjivanju naučnih saznanja u praksi, ali i testiranju pretpostavki generisanih u
kliničkom radu. Takvim delovanjem praktičari postaju i aktivni istraživači, što je radna
uloga koja može napraviti razliku između dobrog i vrsnog profesionalca. Ovaj udžbenik
pisan je sa namerom da pomogne čitaocu u tom nastojanju.
U tekstu su predstavljene konceptualne osnove statističkog metoda, a konkretni statistički
postupci su ilustrovani tipičnim problemima na koje nailaze istraživači u specijalnoj
edukaciji i rehabilitaciji. Prikaz postupaka je praćen primerima analize podataka koje je
moguće izvesti uz pomoć papira i olovke. Upustva za primenu statističkih postupaka u
računarskim programima SPSS i JASP mogu se pronaći u priručnima na koje se referiše
u samom tekstu, a koji predstavljaju korisnu dopunsku literaturu na akademskim kursevima
na kojima se koristi ovaj udžebnik. U pitanju su SPSS priručnik za preživljavanje
autorke Džuli Palant i JASP: Vodič za studente autora Marka Gos–Sampsona. Za potrebe
razrešavanja dilema vezanih za pravila izveštavanja o rezultatima statističkih analiza u
naučnim radovima, čitaocima se preporučuje da konsultuju sedmo izdanje Priručnika za
objavljivanje Američke Psihološke Asocijacije (takozvani APA 7), mada treba imati u vidu
da su osnovna pravila izveštavanja naznačena i u samom tekstu.Prateći sadržaji, poput pitanja i zadataka za proveru znanja, statističkih tablica i
sheme za izbor odgovarajućeg statističkog testa, imaju za cilj da pomognu čitaocu u
savladavanju gradiva i rešavanju praktičnih istraživačkih nedoumica. Metodološki i
statistički koncepti koji se obrađuju u tekstu izlistani su u indeksu pojmova na samom
kraju knjige.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)",
title = "Statistika u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji",
pages = "211-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3808"
}
Teovanović, P.. (2020). Statistika u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji. 
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)., 1-211.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3808
Teovanović P. Statistika u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji. 2020;:1-211.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3808 .
Teovanović, Predrag, "Statistika u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji" (2020):1-211,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3808 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB