Приказ основних података о документу
Rana intervencija za decu sa oštećenjem vida
dc.creator | Vučinić, Vesna | |
dc.creator | Anđelković, Marija | |
dc.date.accessioned | 2021-11-15T09:54:53Z | |
dc.date.available | 2021-11-15T09:54:53Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6203-148-8 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3807 | |
dc.description.abstract | Do devedesetih godina prošlog veka rana intervencija organizovana je po modelu pedagoško-psihološke i socijalne pomoći, u kome je profilaksa sekundarnih smetnji u razvoju imala primat u odnosu na tretman i prilagođavanje sredinskih uslova potrebama dece. Poslednjih godina, ranu intervenciju karakteriše značajan napredak na konceptualnom, teorijskom i praktičnom planu. Uključuje interdisciplinarni set metoda i tehnika, usmerenih na sprečavanje ili ublažavanje fizičkih, kognitivnih i emocionalnih smetnji u razvoju, uz postepeno uvođenje pristupa usmerenog na porodicu. Blagovremeno registrovanje bioloških i/ili socijalnih faktora rizika za nastanak smetnje u razvoju ili poremećaja u ponašanju i pružanje podrške porodici i detetu najvažniji je zadatak rane intervencije. Programi rane intervencije utemeljeni su na znanju iz različitih naučnih disciplina, imaju značajnu ulogu u radu sa decom, roditeljima i širom socijalnom sredinom. Svrha programa je stručna pomoć porodicama, koju pružaju stručnjaci koji poznaju razvoj dece i razumeju efekte oštećenja i sredinskih riziko faktora na rani razvoj. Zahvaljujući programima rane intervencije, roditelji uče kako da izađu u susret potrebama deteta sa smetnjama u razvoju, dete stiče samostalnost u obavljanju svakodnevnih i drugih aktivnosti, usvaja socijalne i ostale adaptivne veštine. Rana intervencija značajna je karika u području obrazovanja i obrazovnoj politici države, jer integriše teorijsko-metodološke pristupe, strategije i programe iz tri sektora, zdravstvenog, obrazovnog i socijalnog, ugrađuje ih u programe rada kojima se obezbeđuju uslovi za optimalan razvoj svakog deteta. Najkorisnija je onda kada su pružaoci usluga osposobljeni da prepoznaju jedinstvene potrebe porodice i deteta, i većinu aktivnosti sprovode u takozvanom ekološkom okruženju, odnosno u kontekstu svakodnevnih aktivnosti u kući ili predškolskoj ustanovi. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF) | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.title | Rana intervencija za decu sa oštećenjem vida | sr |
dc.type | book | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 383 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3807 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |