rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Beogradska defektološka škola
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Beogradska defektološka škola
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grupni tretman u edukaciji ezofagusnog glasa i govora

Group treatment for esophageal speech education

Thumbnail
2011
11.pdf (3.409Mb)
Authors
Veselinović, Mila
Arbutina, Tanja
Mitrović, Slobodan
Mumović, Gordana
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Totalna laringektomija je radikalna hirurška metoda koja, između ostalog, podrazumeva trajni gubitak larinksa u kome se generiše osnovni laringealni ton. Sa aspekta komunikacije operacija ima za posledicu gubitak sposobnosti vokalnog komunikaciranja. Edukacija ezofagusnog glasa i govora je, u zemljama u razvoju, metod izbora u rehabilitaciji govora laringektomisanog pacijenta. Dugi niz godina je individualni pristup u rehabilitaciji govorno-jezičkih poremećaja bio jedini pristup, što se odrazilo i na pristup u edukaciji ezofagusnog glasa i govora. Pedesetih godina prošlog veka logopedi Backus i Beasley su dali smernice za uvođenje grupog tretmana u proces rehabilitacije. Danas većina autora smatra da grupna rehabilitacija daje bolje rezultate u edukaciji ezofagusnog glasa. U grupi se stvara povoljna klima koja podstiče na edukaciju i manje motivisane pacijente.
Total laryngectomy is a radical surgical procedure which, among others, as a result brings permanent loss of basic laryngeal tone generator – larynx. Normal communication is greatly affected by this operation due to consequential loss of ability to communicate vocally. In developing countries, esophageal speech education is a method of choice in speech rehabilitation of laryngectomized patient. For a long time, the only approach in rehabilitation of speech and voices disorders was the individual approach, and that affected esophageal speech education. In early fifties, speech pathologists Backus and Beasley published guidelines for introduction of group treatment into rehabilitation process. Nowadays most of the authors agrees that group rehabilitation produces better results in esophageal speech education. Group creates advantageous environment that instigate even the less motivated patients.
Keywords:
Totalna laringektomija / ezofagusni glas i govor / grupni tretman
Source:
Beogradska defektološka škola, 2011, 17, 3, 513-524
Publisher:
  • Drustvo defektologa Srbije
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)

ISSN: 0354-8759

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3752
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3752
Collections
  • Beogradska defektološka škola
Institution/Community
rFASPER
TY  - JOUR
AU  - Veselinović, Mila
AU  - Arbutina, Tanja
AU  - Mitrović, Slobodan
AU  - Mumović, Gordana
PY  - 2011
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3752
AB  - Totalna laringektomija je radikalna hirurška metoda koja, između ostalog, podrazumeva trajni gubitak larinksa u kome se generiše osnovni laringealni ton. Sa aspekta komunikacije operacija ima za posledicu gubitak sposobnosti vokalnog komunikaciranja. Edukacija ezofagusnog glasa i govora je, u zemljama u razvoju, metod izbora u rehabilitaciji govora laringektomisanog pacijenta. Dugi niz godina je individualni pristup u rehabilitaciji govorno-jezičkih poremećaja bio jedini pristup, što se odrazilo i na pristup u edukaciji ezofagusnog glasa i govora. Pedesetih godina prošlog veka logopedi Backus i Beasley su dali smernice za uvođenje grupog tretmana u proces rehabilitacije. Danas većina autora smatra da grupna rehabilitacija daje bolje rezultate u edukaciji ezofagusnog glasa. U grupi se stvara povoljna klima koja podstiče na edukaciju i manje motivisane pacijente.
AB  - Total laryngectomy is a radical surgical procedure which, among
others, as a result brings permanent loss of basic laryngeal tone generator
– larynx. Normal communication is greatly affected by this operation due
to consequential loss of ability to communicate vocally. In developing
countries, esophageal speech education is a method of choice in speech
rehabilitation of laryngectomized patient. For a long time, the only approach
in rehabilitation of speech and voices disorders was the individual approach,
and that affected esophageal speech education. In early fifties, speech
pathologists Backus and Beasley published guidelines for introduction of
group treatment into rehabilitation process. Nowadays most of the authors
agrees that group rehabilitation produces better results in esophageal
speech education. Group creates advantageous environment that instigate
even the less motivated patients.
PB  - Drustvo defektologa Srbije
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - Grupni tretman u edukaciji ezofagusnog glasa i govora
T1  - Group treatment for esophageal speech education
EP  - 524
IS  - 3
SP  - 513
VL  - 17
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3752
ER  - 
@article{
author = "Veselinović, Mila and Arbutina, Tanja and Mitrović, Slobodan and Mumović, Gordana",
year = "2011",
abstract = "Totalna laringektomija je radikalna hirurška metoda koja, između ostalog, podrazumeva trajni gubitak larinksa u kome se generiše osnovni laringealni ton. Sa aspekta komunikacije operacija ima za posledicu gubitak sposobnosti vokalnog komunikaciranja. Edukacija ezofagusnog glasa i govora je, u zemljama u razvoju, metod izbora u rehabilitaciji govora laringektomisanog pacijenta. Dugi niz godina je individualni pristup u rehabilitaciji govorno-jezičkih poremećaja bio jedini pristup, što se odrazilo i na pristup u edukaciji ezofagusnog glasa i govora. Pedesetih godina prošlog veka logopedi Backus i Beasley su dali smernice za uvođenje grupog tretmana u proces rehabilitacije. Danas većina autora smatra da grupna rehabilitacija daje bolje rezultate u edukaciji ezofagusnog glasa. U grupi se stvara povoljna klima koja podstiče na edukaciju i manje motivisane pacijente., Total laryngectomy is a radical surgical procedure which, among
others, as a result brings permanent loss of basic laryngeal tone generator
– larynx. Normal communication is greatly affected by this operation due
to consequential loss of ability to communicate vocally. In developing
countries, esophageal speech education is a method of choice in speech
rehabilitation of laryngectomized patient. For a long time, the only approach
in rehabilitation of speech and voices disorders was the individual approach,
and that affected esophageal speech education. In early fifties, speech
pathologists Backus and Beasley published guidelines for introduction of
group treatment into rehabilitation process. Nowadays most of the authors
agrees that group rehabilitation produces better results in esophageal
speech education. Group creates advantageous environment that instigate
even the less motivated patients.",
publisher = "Drustvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "Grupni tretman u edukaciji ezofagusnog glasa i govora, Group treatment for esophageal speech education",
pages = "524-513",
number = "3",
volume = "17",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3752"
}
Veselinović, M., Arbutina, T., Mitrović, S.,& Mumović, G.. (2011). Grupni tretman u edukaciji ezofagusnog glasa i govora. in Beogradska defektološka škola
Drustvo defektologa Srbije., 17(3), 513-524.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3752
Veselinović M, Arbutina T, Mitrović S, Mumović G. Grupni tretman u edukaciji ezofagusnog glasa i govora. in Beogradska defektološka škola. 2011;17(3):513-524.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3752 .
Veselinović, Mila, Arbutina, Tanja, Mitrović, Slobodan, Mumović, Gordana, "Grupni tretman u edukaciji ezofagusnog glasa i govora" in Beogradska defektološka škola, 17, no. 3 (2011):513-524,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3752 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB