Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 53
Učestalost i težina maladaptivnog ponašanja kod odraslih osoba sa daunovim sindromom / Frequency and severity of maladaptive behavior in adults with down syndrome
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Genetski osnov Daunovog sindroma je jedan od najčešće identifikova- nih genetskih uzroka intelektualne ometenosti. Daunov sindrom karakteriše atipičan bihevioralni fenotip tj. pojava određenih specifičnosti u ponašanju ...
Značajnost fonološke svesnosti srpskog jezika u ovladavanju čitanjem na engleskom jeziku kod dece sa razvojnim poremećajem koordinacije / Importance of phonological awareness of the Serbian language in early English reading in children with developmental coordination disorder
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Razvojni poremećaj koordinacije karakterišu smetnje u planiranju i ko- ordinaciji složenih pokreta tokom akcije, bez prethodno dijagnostikovane inte- lektualne ometenosti, neurološkog ili nekog drugog senzornog ...
Uticaj strukture porodice na odnos maloljetnih prestupnika prema školi / The influence of family structure on the attitude of juvenile delinquents towards school
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Ovo empirijsko istraživanje je inspirisano dilemom koliko struktura po- rodice maloljetnih prestupnika utiče na njihovo školsko postignuće i vladanje u školi, tj. da li učenici, maloljetni prestupnici, koji potiču ...
Autostigma kod osoba koje su zavisne od psihoaktivnih supstanci / Self-stigma in substance abuse disorder
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Istraživanja pokazuju da osobe zavisne od psihoaktivnih supstanci, na- ročito ilegalnih, u kontinuitetu spadaju u grupu koja je najviše stigmatizovana od strane javnosti, što stvara rizik za diskriminaciju i njihovo ...
Značaj procene repetitivnog govora u diferencijalnoj dijagnostici afazičkih sindroma / Significance of repetitive speech assessment in differential diagnosis on aphasic syndromes
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Klinički podaci pokazuju da pacijenti s afazijom ispoljavaju različite sposobnosti repeticije. Takođe je pokazano da sposobnost repeticije korelira s tipom afazičkog sindroma. Međutim, nedostaju podaci o odnosu ...
Neurokognitivni sindrom „dugog covid-a”: pregled literature / Neurocognitive syndrome of “long covid”: literature review
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Iako je SARS-CoV-2 respiratorna infekcija, virus je neurotropan i 40% bolesnika ima neurološke manifestacije. Česta pojava slučajeva sa produženim smetnjama posle COVID-19 nametnula je uvođenje sindroma „dugog COVID-a“, ...
Poricanje, povlačenje i (zlo)upotreba supstanci: prediktori negativnih emocija tokom pandemije covid-19 / Denying, disengaging and substance (ab)use: predictors of negative emotions during the covid-19 pandemic
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Tokom perioda produžene krize javnog zdravlja doživljavamo različita negativna osećanja i primenjujemo široki spektar adaptivnih i maladaptivnih strategija prevladavanja. Najčešće manifestacije maladaptivnog prevlada- ...
Problemi ponašanja na mlađem školskom uzrastu / Behavioral problems at a younger school age
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Problemi ponašanja koji se javljaju na mlađem školskom uzrastu ima- ju negativan uticaj na funkcionisanje dece u različitim domenima. Veliki broj istraživanja govori u prilog tome da problemi ponašanja pokazuju ...
Mišljenja odgajatelja o provođenju inkluzivne prakse / Preschool teachers’ opinions on the implementation of inclusive practice
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Suvremena gledišta predškolske prakse naglašavaju inkluzivni pristup u kojem se očekuje stvaranje poticajne okoline u kojoj će se svako dijete osjećati sigurno i dobrodošlo, uključujući djecu s teškoćama. To pretpostavlja ...
Saradnja porodice i škole kao faktor podsticanja prosocijalnog i prevencije neprihvatljivih oblika ponašanja učenika / The partnership between family and school as a factor of promotion of prosocial and prevention of problem behaviors in students
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: O saradnji porodice i vaspitno-obrazovne ustanove može se govoriti uopšteno, ili pak konkretnije, s obzirom na to u kojoj meri saradnja porodi- ce i škole može doprineti podsticanju prosocijalnog i prevenciji ...