rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Beogradska defektološka škola
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Beogradska defektološka škola
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Program slušnog treninga učenika Sa kohlearnim implantom

Auditory training program For cochlear implanted pupils

Thumbnail
2013
stevanovic.pdf (218.8Kb)
Authors
Golubović, Melita
Stevanović, Dragana
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Procesor pruža mogućnosti slušanja u različitim situacijama i okruženjima, ali koliko će dete dobro čuti i razumeti zavisi od više faktora:funkcionalne sposobnosti slušnog nerva, doba u trenutku ugrad- nje kohlearnog implanta, komunikacionih sposobnosti deteta, okruženja deteta. Cilj ovog rada je prikazivanje sadržaja programa individualnog slušnog treninga dece da kohlearnim implantom do koga se došlo višegodišnjim radom sa ovom decom. Sadržaji individualnog slušnog treninga sastoje se od slušnog prepoznavanja i percepcije određenog govornog materijala predvi- đenog programom za svaki nivo slušanja. U Školi „Stefan Dečanski“ na re-habilitaciji je od 2000. do 2013. godine bilo 52 kohlearno implantirane dece. Program individualnog slu- šnog treninga koji je proistekao iz našeg višegodišnjeg rada sa k.i. decom u školi, sadrži četiri nivoa. Svakom detetu prilazimo posebno i prime- njujemo odgovarajući nivo sadržaja programa. Prvi nivo: detekcija zvuka ( ima-nema); diskriminacija zvuka;... sluša- nje i razumevanje govora i jezika. Drugi nivo:suprasegmentalna diskriminacija; identifikacija zvuko- va iz okruženja; slušanje i razumevanje govora i jezika. Treći nivo:slušanje i razumevanje zvukova iz okruženja; slušanje i razu- mevanje govora i jezika. Četvrti nivo:slušanje i razumevanje govora i jezika; upotreba tele- fona.

Processor provides the option of listening in different situations and environments, but the ability of a child to hear and understand depends on several factors: functional ability of auditory nerve, age at the time of installation of cochlear implant, communication skills of the child,the child’s environment. The contents of individual auditory training consist of auditory recognition and perception of spoken material comprising a specific program for each level of listening. Rehabilitation process, in the school “Stefan Decanski”, has included 52 CI children from the year 2000 to 2013. Individual auditory training program that resulted from our many years of working with CI children in school consists of four levels.We approach each child individually and apply the appropriatlly level of program content. First level: detection of sound (yes – no); sound discrimination; listening and understanding of speech and language. Second level: discrimination of suprasegments; i...dentification of environmental sounds; listening and understanding of speech and language. Third level: listening and understanding of environmental sounds; listening and understanding of speech and language. Fourth level: listening and understanding of speech and language; telephone usage.

Keywords:
kohlearni implant / deca / program / slušni trening / cochlear implant / auditory training / children / program
Source:
Beogradska defektološka škola, 2013, 19, 3, 393-400
Publisher:
  • Drustvo defektologa Srbije
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)

ISSN: 0354-8759

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3706
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3706
Collections
  • Beogradska defektološka škola
Institution/Community
rFASPER
TY  - JOUR
AU  - Golubović, Melita
AU  - Stevanović, Dragana
PY  - 2013
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3706
AB  - Procesor pruža mogućnosti slušanja u različitim situacijama i okruženjima, ali koliko će dete dobro čuti i razumeti zavisi od više faktora:funkcionalne sposobnosti slušnog nerva, doba u trenutku ugrad- nje kohlearnog implanta, komunikacionih sposobnosti deteta, okruženja deteta.
Cilj ovog rada je prikazivanje sadržaja programa individualnog slušnog treninga dece da kohlearnim implantom do koga se došlo višegodišnjim radom sa ovom decom. Sadržaji individualnog slušnog treninga sastoje se od slušnog prepoznavanja i percepcije određenog govornog materijala predvi- đenog programom za svaki nivo slušanja.
U Školi „Stefan Dečanski“ na re-habilitaciji je od 2000. do 2013. godine bilo 52 kohlearno implantirane dece. Program individualnog slu- šnog treninga koji je proistekao iz našeg višegodišnjeg rada sa k.i. decom u školi, sadrži četiri nivoa. Svakom detetu prilazimo posebno i prime- njujemo odgovarajući nivo sadržaja programa.
Prvi nivo: detekcija zvuka ( ima-nema); diskriminacija zvuka; sluša- nje i razumevanje govora i jezika.
Drugi nivo:suprasegmentalna diskriminacija; identifikacija zvuko- va iz okruženja; slušanje i razumevanje govora i jezika.
Treći nivo:slušanje i razumevanje zvukova iz okruženja; slušanje i razu- mevanje govora i jezika.
Četvrti nivo:slušanje i razumevanje govora i jezika; upotreba tele- fona.
AB  - Processor provides the option of listening in different situations and
environments, but the ability of a child to hear and understand depends
on several factors: functional ability of auditory nerve, age at the time
of installation of cochlear implant, communication skills of the child,the
child’s environment.
The contents of individual auditory training consist of auditory
recognition and perception of spoken material comprising a specific
program for each level of listening.
Rehabilitation process, in the school “Stefan Decanski”, has included
52 CI children from the year 2000 to 2013. Individual auditory training
program that resulted from our many years of working with CI children in
school consists of four levels.We approach each child individually and apply
the appropriatlly level of program content.
First level: detection of sound (yes – no); sound discrimination; listening
and understanding of speech and language.
Second level: discrimination of suprasegments; identification of
environmental sounds; listening and understanding of speech and language.
Third level: listening and understanding of environmental sounds;
listening and understanding of speech and language.
Fourth level: listening and understanding of speech and language;
telephone usage.
PB  - Drustvo defektologa Srbije
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - Program slušnog treninga učenika Sa kohlearnim implantom
T1  - Auditory training program For cochlear implanted pupils
EP  - 400
IS  - 3
SP  - 393
VL  - 19
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3706
ER  - 
@article{
author = "Golubović, Melita and Stevanović, Dragana",
year = "2013",
abstract = "Procesor pruža mogućnosti slušanja u različitim situacijama i okruženjima, ali koliko će dete dobro čuti i razumeti zavisi od više faktora:funkcionalne sposobnosti slušnog nerva, doba u trenutku ugrad- nje kohlearnog implanta, komunikacionih sposobnosti deteta, okruženja deteta.
Cilj ovog rada je prikazivanje sadržaja programa individualnog slušnog treninga dece da kohlearnim implantom do koga se došlo višegodišnjim radom sa ovom decom. Sadržaji individualnog slušnog treninga sastoje se od slušnog prepoznavanja i percepcije određenog govornog materijala predvi- đenog programom za svaki nivo slušanja.
U Školi „Stefan Dečanski“ na re-habilitaciji je od 2000. do 2013. godine bilo 52 kohlearno implantirane dece. Program individualnog slu- šnog treninga koji je proistekao iz našeg višegodišnjeg rada sa k.i. decom u školi, sadrži četiri nivoa. Svakom detetu prilazimo posebno i prime- njujemo odgovarajući nivo sadržaja programa.
Prvi nivo: detekcija zvuka ( ima-nema); diskriminacija zvuka; sluša- nje i razumevanje govora i jezika.
Drugi nivo:suprasegmentalna diskriminacija; identifikacija zvuko- va iz okruženja; slušanje i razumevanje govora i jezika.
Treći nivo:slušanje i razumevanje zvukova iz okruženja; slušanje i razu- mevanje govora i jezika.
Četvrti nivo:slušanje i razumevanje govora i jezika; upotreba tele- fona., Processor provides the option of listening in different situations and
environments, but the ability of a child to hear and understand depends
on several factors: functional ability of auditory nerve, age at the time
of installation of cochlear implant, communication skills of the child,the
child’s environment.
The contents of individual auditory training consist of auditory
recognition and perception of spoken material comprising a specific
program for each level of listening.
Rehabilitation process, in the school “Stefan Decanski”, has included
52 CI children from the year 2000 to 2013. Individual auditory training
program that resulted from our many years of working with CI children in
school consists of four levels.We approach each child individually and apply
the appropriatlly level of program content.
First level: detection of sound (yes – no); sound discrimination; listening
and understanding of speech and language.
Second level: discrimination of suprasegments; identification of
environmental sounds; listening and understanding of speech and language.
Third level: listening and understanding of environmental sounds;
listening and understanding of speech and language.
Fourth level: listening and understanding of speech and language;
telephone usage.",
publisher = "Drustvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "Program slušnog treninga učenika Sa kohlearnim implantom, Auditory training program For cochlear implanted pupils",
pages = "400-393",
number = "3",
volume = "19",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3706"
}
Golubović, M.,& Stevanović, D.. (2013). Program slušnog treninga učenika Sa kohlearnim implantom. in Beogradska defektološka škola
Drustvo defektologa Srbije., 19(3), 393-400.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3706
Golubović M, Stevanović D. Program slušnog treninga učenika Sa kohlearnim implantom. in Beogradska defektološka škola. 2013;19(3):393-400.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3706 .
Golubović, Melita, Stevanović, Dragana, "Program slušnog treninga učenika Sa kohlearnim implantom" in Beogradska defektološka škola, 19, no. 3 (2013):393-400,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3706 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB