rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Beogradska defektološka škola
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Beogradska defektološka škola
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Specifičnosti govora i jezika kod dece Sa izmenjenim eeg nalazom

Specifics of speech and language in children With altered eeg findings

Thumbnail
2013
1323232.pdf (267.9Kb)
Authors
Fatić, Saška
Čabarkapa, Nataša
Punišić, Silvana
Subotić, Miško
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Pod jezikom se podrazumeva složeni sistem kodova koji označavaju pred- mete, simbole, radnje ili odnose koji nose funkciju kodiranja, prenosa in- formacije i njenog uvođenja u različite sisteme, dok reč predstavlja osnovno sredstvo kodiranja i prenošenja iskustva. Jezik je, dakle, apstraktan si- stem, a govor njegova konkretna realizacija. Kod dece sa razvojnim jezičkim poremećajima javljaju se smetnje na pla- nu razumevanja, upotrebe i izražavanja jezika u različitom stepenu u jednoj Ili u svim oblastima fonologije, semantike, sintakse i pragmatike. Za- stoj ili kašnjenje u razvoju jezičke strukture može biti jedan od pokazate- lja disfunkcije određenih moždanih oblasti. Ovi podaci ukazuju na značajj ispitivanja jezičkih funkcija u odnosu na funkcionisanje Centralnog ner- vnog sistema. Imajuci to u vidu, za predmet ovog rada odabrano je ispiti- vanje govora i jezika kod dece sa razvojnom disfazijom i izmenjenim EEG-om. Osnovni cilj ovog istraživanja je da se utvrdi nivo razvijenosti ...govora i jezika kod dece sa izmenjenim EEG nalazom, ali da se ispita i odnos dobije- nih rezultata među polovima. Uzorak je činilo 15-oro dece sa patološkim EEG nalazom i 15-oro dece sa urednim EEG-om. U istraživanju su korišćeni sledeći merni instrumenti: Globalni artikulacioni test, Test verbal- nog pamćenja i Test za procenu imenica prvog nivoa apstrakcije. Svi podaci su grafički obrađeni i prikazani. Rezultati su ukazali da su deca sa urednim EEG-om imali bolja postig- nuća na skoro svim testovima, ali i da je eksperimentalnoj grupi klinička slika teža kod dečaka nego kod devojčica.

Under the language implies a complex system of codes which denote objects, symbols, actions or relationships that carry the coding function, the transfer of information and its implementation in a variety of systems, and the word is the primary means of coding and transmission experience. It was, therefore, an abstract system and its concrete realization of speech. In children with developmental language disorders occurring interference in terms of understanding and use of language and expression to varying degrees in one or all areas of phonology, semantics, syntax and pragmatics. Suspension or delay in the development of linguistic structure can be an indicator of dysfunction of specific brain areas. These data highlight the importance of testing language functions in relation to the functioning of the central nervous system. With that in mind, the purpose of this paper is to examine selected speech and language in children with developmental dysphasia and altered EEG. T...he main objective of this study was to determine the level of development of speech and language in children with altered EEG findings, but to examine the relationship of the results between the sexes. The sample consisted of 15 children with abnormal EEG findings, and 15 children with normal EEGs. The survey used the following measuring instruments: the global articulation test, Test Verbal Learning Test for assessing the first level of abstraction of nouns. All data were analyzed and presented graphically. The results indicated that children with normal EEGs had better achievements in almost all tests, but the experimental group clinical harder for boy

Keywords:
govor / jezik / razvojna disfazija / EEG / speech, language / developmental dysphasia / EEG
Source:
Beogradska defektološka škola, 2013, 19, 2, 245-257
Publisher:
  • Drustvo defektologa Srbije
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)

ISSN: 0354-8759

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3679
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3679
Collections
  • Beogradska defektološka škola
Institution/Community
rFASPER
TY  - JOUR
AU  - Fatić, Saška
AU  - Čabarkapa, Nataša
AU  - Punišić, Silvana
AU  - Subotić, Miško
PY  - 2013
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3679
AB  - Pod jezikom se podrazumeva složeni sistem kodova koji označavaju pred- mete, simbole, radnje ili odnose koji nose funkciju kodiranja, prenosa in- formacije i njenog uvođenja u različite sisteme, dok reč predstavlja osnovno sredstvo kodiranja i prenošenja iskustva. Jezik je, dakle, apstraktan si- stem, a govor njegova konkretna realizacija.
Kod dece sa razvojnim jezičkim poremećajima javljaju se smetnje na pla- nu razumevanja, upotrebe i izražavanja jezika u različitom stepenu u jednoj Ili u svim oblastima fonologije, semantike, sintakse i pragmatike. Za- stoj ili kašnjenje u razvoju jezičke strukture može biti jedan od pokazate- lja disfunkcije određenih moždanih oblasti. Ovi podaci ukazuju na značajj ispitivanja jezičkih funkcija u odnosu na funkcionisanje Centralnog ner- vnog sistema. Imajuci to u vidu, za predmet ovog rada odabrano je ispiti- vanje govora i jezika kod dece sa razvojnom disfazijom i izmenjenim EEG-om. Osnovni cilj ovog istraživanja je da se utvrdi nivo razvijenosti govora i jezika kod dece sa izmenjenim EEG nalazom, ali da se ispita i odnos dobije- nih rezultata među polovima. Uzorak je činilo 15-oro dece sa patološkim EEG nalazom i 15-oro dece sa urednim EEG-om. U istraživanju su korišćeni sledeći merni instrumenti: Globalni artikulacioni test, Test verbal- nog pamćenja i Test za procenu imenica prvog nivoa apstrakcije. Svi podaci su grafički obrađeni i prikazani.
Rezultati su ukazali da su deca sa urednim EEG-om imali bolja postig-
nuća na skoro svim testovima, ali i da je eksperimentalnoj grupi klinička slika teža kod dečaka nego kod devojčica.
AB  - Under the language implies a complex system of codes which denote
objects, symbols, actions or relationships that carry the coding function,
the transfer of information and its implementation in a variety of systems,
and the word is the primary means of coding and transmission experience.
It was, therefore, an abstract system and its concrete realization of speech.
In children with developmental language disorders occurring interference
in terms of understanding and use of language and expression to varying
degrees in one or all areas of phonology, semantics, syntax and pragmatics.
Suspension or delay in the development of linguistic structure can be an
indicator of dysfunction of specific brain areas. These data highlight the
importance of testing language functions in relation to the functioning of
the central nervous system. With that in mind, the purpose of this paper is
to examine selected speech and language in children with developmental
dysphasia and altered EEG. The main objective of this study was to determine
the level of development of speech and language in children with altered
EEG findings, but to examine the relationship of the results between the
sexes. The sample consisted of 15 children with abnormal EEG findings,
and 15 children with normal EEGs.
The survey used the following measuring instruments: the global
articulation test, Test Verbal Learning Test for assessing the first level of
abstraction of nouns. All data were analyzed and presented graphically.
The results indicated that children with normal EEGs had better
achievements in almost all tests, but the experimental group clinical harder
for boy
PB  - Drustvo defektologa Srbije
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - Specifičnosti govora i jezika kod dece Sa izmenjenim eeg nalazom
T1  - Specifics of speech and language in children With altered eeg findings
EP  - 257
IS  - 2
SP  - 245
VL  - 19
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3679
ER  - 
@article{
author = "Fatić, Saška and Čabarkapa, Nataša and Punišić, Silvana and Subotić, Miško",
year = "2013",
abstract = "Pod jezikom se podrazumeva složeni sistem kodova koji označavaju pred- mete, simbole, radnje ili odnose koji nose funkciju kodiranja, prenosa in- formacije i njenog uvođenja u različite sisteme, dok reč predstavlja osnovno sredstvo kodiranja i prenošenja iskustva. Jezik je, dakle, apstraktan si- stem, a govor njegova konkretna realizacija.
Kod dece sa razvojnim jezičkim poremećajima javljaju se smetnje na pla- nu razumevanja, upotrebe i izražavanja jezika u različitom stepenu u jednoj Ili u svim oblastima fonologije, semantike, sintakse i pragmatike. Za- stoj ili kašnjenje u razvoju jezičke strukture može biti jedan od pokazate- lja disfunkcije određenih moždanih oblasti. Ovi podaci ukazuju na značajj ispitivanja jezičkih funkcija u odnosu na funkcionisanje Centralnog ner- vnog sistema. Imajuci to u vidu, za predmet ovog rada odabrano je ispiti- vanje govora i jezika kod dece sa razvojnom disfazijom i izmenjenim EEG-om. Osnovni cilj ovog istraživanja je da se utvrdi nivo razvijenosti govora i jezika kod dece sa izmenjenim EEG nalazom, ali da se ispita i odnos dobije- nih rezultata među polovima. Uzorak je činilo 15-oro dece sa patološkim EEG nalazom i 15-oro dece sa urednim EEG-om. U istraživanju su korišćeni sledeći merni instrumenti: Globalni artikulacioni test, Test verbal- nog pamćenja i Test za procenu imenica prvog nivoa apstrakcije. Svi podaci su grafički obrađeni i prikazani.
Rezultati su ukazali da su deca sa urednim EEG-om imali bolja postig-
nuća na skoro svim testovima, ali i da je eksperimentalnoj grupi klinička slika teža kod dečaka nego kod devojčica., Under the language implies a complex system of codes which denote
objects, symbols, actions or relationships that carry the coding function,
the transfer of information and its implementation in a variety of systems,
and the word is the primary means of coding and transmission experience.
It was, therefore, an abstract system and its concrete realization of speech.
In children with developmental language disorders occurring interference
in terms of understanding and use of language and expression to varying
degrees in one or all areas of phonology, semantics, syntax and pragmatics.
Suspension or delay in the development of linguistic structure can be an
indicator of dysfunction of specific brain areas. These data highlight the
importance of testing language functions in relation to the functioning of
the central nervous system. With that in mind, the purpose of this paper is
to examine selected speech and language in children with developmental
dysphasia and altered EEG. The main objective of this study was to determine
the level of development of speech and language in children with altered
EEG findings, but to examine the relationship of the results between the
sexes. The sample consisted of 15 children with abnormal EEG findings,
and 15 children with normal EEGs.
The survey used the following measuring instruments: the global
articulation test, Test Verbal Learning Test for assessing the first level of
abstraction of nouns. All data were analyzed and presented graphically.
The results indicated that children with normal EEGs had better
achievements in almost all tests, but the experimental group clinical harder
for boy",
publisher = "Drustvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "Specifičnosti govora i jezika kod dece Sa izmenjenim eeg nalazom, Specifics of speech and language in children With altered eeg findings",
pages = "257-245",
number = "2",
volume = "19",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3679"
}
Fatić, S., Čabarkapa, N., Punišić, S.,& Subotić, M.. (2013). Specifičnosti govora i jezika kod dece Sa izmenjenim eeg nalazom. in Beogradska defektološka škola
Drustvo defektologa Srbije., 19(2), 245-257.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3679
Fatić S, Čabarkapa N, Punišić S, Subotić M. Specifičnosti govora i jezika kod dece Sa izmenjenim eeg nalazom. in Beogradska defektološka škola. 2013;19(2):245-257.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3679 .
Fatić, Saška, Čabarkapa, Nataša, Punišić, Silvana, Subotić, Miško, "Specifičnosti govora i jezika kod dece Sa izmenjenim eeg nalazom" in Beogradska defektološka škola, 19, no. 2 (2013):245-257,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3679 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB