Приказ основних података о документу

Speech perception in children With altered eeg findings

dc.creatorČabarkapa, Nataša
dc.creatorFatić, Saška
dc.creatorPunišić, Silvana
dc.creatorSubotić, Miško
dc.date.accessioned2021-10-25T09:14:00Z
dc.date.available2021-10-25T09:14:00Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3652
dc.description.abstractPercepcija govornog signala predstvlja izuzetno složen proces, koji se odvija od transformacije akustičkih informacija koje slušalac prima putem slušnog mehanizma do psihološke obrade određenih lingvističkih pojmova. Razumevanje govora može biti narušeno ukoliko prepoznavanje odno- sa između karakteristika akustičkog signala i fonetskih segmenata nije pravilno ili ukoliko postoje smetnje u upotrebi fonoloških, leksičkih, sintaksičkih i semantičkih pravila određenog jezika. Dakle, očuvanost čula i mehanizama prenosa informacija do viših struktura, poznavanje od- ređenih jezičkih pravila, kao i očuvanost mentalnih procesa poput pažnje i pamćenja direktno utiču na sposobnost razumevanja govora. Cilj ovog istraživanja je bio da se ispita sposobnost razumevanja jezi- ka kod dece sa razvojnim govorno-jezičkim poremećajem koja imaju promene elektroencefalografskih aktivnosti.Uzorak ispitanika je činilo 30-oro dece, uzrasta od 4 do 7 godina, sa razvojnim govorno-jezičkim poremećajem, a koja su na osnovu nalaza EEG-a bila podeljena na eksperimentalnu i kon- trolnu grupu. Rezultati istraživanja ukazuju da deca sa razvojnim govorno-jezičkim poremećajem i sa promenama elektroencefalografskih aktivnosti imaju slabiju sposobnost razumevanja jezika od dece sa razvojnim govorno-jezičkim poremećajem i bez promena elektroencefalografskih aktivnosti. Rezulta- ti ukazuju i na podatak da su devojčice uspešnije od dečaka u ovoj sposob- nosti.sr
dc.description.abstractPerception of the speech signal represents a very complex process, which is carried by the transformation of acoustic information that the listener receives through the auditory mechanism of the psychological treatment of certain linguistic concepts. Understanding speech may be impaired if the recognition of the relationship between the characteristics of the acoustic signal and phonetic segments is not correct or if there are obstacles in the use of phonological, lexical, syntactic and semantic rules of a language. Thus, the preservation of the senses and the mechanisms of information transfer to higher structures, knowledge of certain linguistic rules, and preservation of mental processes such as attention and memory directly affect the ability to understand speech. The aim of this study was to investigate the ability of language comprehension in children with developmental speech and language disorders that have a change of electroencephalographic activity. The sample of subjects consisted of 30 children, aged 4 to 7 years, with the development of speech and language disorders, which based on the findings of the EEG was divided into experimental and control groups. The results suggest that children with developmental speech and language disorders and changes in electroencephalographic activity have less ability to understand the language of children with developmental speech and language disorders, and no change of electroencephalographic activity. The results point to the fact that girls are more successful than boys in this capacity.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDrustvo defektologa Srbijesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka školasr
dc.subjectrazvojni govorno-jezički poremećajsr
dc.subjectrazumevanje jezikasr
dc.subjectpromene elektroencefalografskih aktivnostisr
dc.subjectdevelopmental speech and language disorderssr
dc.subjectlanguage understandingsr
dc.subjectchanges in electroencephalographic activitysr
dc.titlePercepcija govora kod dece sa izmenjenim eeg nalazomsr
dc.titleSpeech perception in children With altered eeg findingssr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage118
dc.citation.issue1
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage107
dc.citation.volume20
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/3932/bitstream_3932.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3652
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу