rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Doktorati
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Doktorati
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bazične akademske veštine dece sa razvojnim poremećajem koordinacije

Basic academic skills of children with developmental coordination disorder

Thumbnail
2016
Disertacija.pdf (3.914Mb)
IzvestajKomisije8171.pdf (211.7Kb)
Authors
Nišević, Snežana D.
Contributors
Nikolić, Snežana
Nikolić, Snežana
Ilić-Stošović, Snežana
Krstić, Nadežda
Đorđević, Srboljub
Doctoral thesis
Metadata
Show full item record
Abstract
U savremenoj pedagoškoj praksi, veoma je aktuelna rasprava o konceptu neočekivanih teškoća u nekim oblastima razvoja, učenja i adaptacije sa kojima se suočavaju deca u periodu polaska u školu i u prvim godinama školovanja. Ovi problemi se u stručnoj literaturi označavaju kao specifični, neurorazvojni poremećaji.Sa druge strane, motoričke funkcije, kao most preko koga se odvija sticanje iskustava, međuljudska komunikacija, psihosocijalni razvoj ličnosti, tokom razvojnog perioda mogu biti značajan indikator kognitivnog funkcionisanja. Deficiti u motoričkom funkcionisanju kod dece imaju značajne posledice na njihova akademska postignuća i istovremeno utiču na poremećaj uklapanja u širu i užu socijalnu sredinu. I pored toga se, u kontekstu neurorazvojnih poremećaja, još uvek manji značaj pridaje edukaciji pokreta i tretmanu motoričkih poremećaja.Razvojni poremećaj koordinacije ili nespretnost kod dece, koji, pre svega zbog učestalosti javljanja i pridruženih smetnji, predstavlja značajno s...tanje detinjstva, poslednjih godina privlači sve veću pažnju istraživača.Osnovni cilj ovog istraživanja je ispitivanje povezanosti razvojnih poremećaja koordinacije i kvantiteta i kvaliteta usvojenih bazičnih akademskih veština (čitanja, pisanja i računanja) kod dece mlađeg školskog uzrasta. Intencija istraživanja je da pokaže značaj i potrebu definisanja i ustanovljavanja metodologije detekcije, dijagnostike i intervencije prema deci sa razvojnim poremećajima koordinacije u procesu obrazovanja...

In contemporary pedagogical practice, it is actual discusion on the concept of unexpected difficulties in some areas of development, learning and adaptation faced by children in the period starting school and the first years of schooling. These problems are recognized in the literature as specific, neurodevelopmental disorders.On the other hand, the motor functions is a bridge for taking place the acquisition of experience, interpersonal communication, psychosocial development. It may be a significant indicator of cognitive functioning during the developmental period. The motor functioning deficits in children have significant effects on their academic achievements and have influence to the fitting disorder in narrow and wider social environment at the same time. Nevertheless, in the context of neurodevelopmental disorders, still less importance given to education movement and treatment of motor disorders.The growing interest of researchers attracted a developmental coordination disord...er or clumsiness in movement which is an important condition of childhood due to the frequency of occurrence and associated disorders.The main goal of this research was to examine the connection between developmental coordination disorders and the quantity and quality of the adopted basic academic skills of reading, writing and computing in younger school age children in regular schools. Also we reviewed presence of the forms of support which are given to these children. The intention of the research was to show the importance and necessity of defining and establishing the methodology for the detection, diagnosis and intervention of children with developmental coordination disorders in the education process...

Keywords:
неуроразвојни поремећај / neurodevelopmental disorder / развојни поремећај координације / читање / писање / рачунање / еколошки приступ / моторички развој / developmental coordination disorder / reading / writing / computing / ecological approach / motor skills development
Source:
Универзитет у Београду, 2016
Publisher:
  • Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7847
URI
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7847
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4769
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:15045/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48845071
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3583
Collections
  • Doktorati
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Nišević, Snežana D.
PY  - 2016
UR  - http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7847
UR  - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4769
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:15045/bdef:Content/download
UR  - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48845071
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3583
AB  - U savremenoj pedagoškoj praksi, veoma je aktuelna rasprava o konceptu neočekivanih teškoća u nekim oblastima razvoja, učenja i adaptacije sa kojima se suočavaju deca u periodu polaska u školu i u prvim godinama školovanja. Ovi problemi se u stručnoj literaturi označavaju kao specifični, neurorazvojni poremećaji.Sa druge strane, motoričke funkcije, kao most preko koga se odvija sticanje iskustava, međuljudska komunikacija, psihosocijalni razvoj ličnosti, tokom razvojnog perioda mogu biti značajan indikator kognitivnog funkcionisanja. Deficiti u motoričkom funkcionisanju kod dece imaju značajne posledice na njihova akademska postignuća i istovremeno utiču na poremećaj uklapanja u širu i užu socijalnu sredinu. I pored toga se, u kontekstu neurorazvojnih poremećaja, još uvek manji značaj pridaje edukaciji pokreta i tretmanu motoričkih poremećaja.Razvojni poremećaj koordinacije ili nespretnost kod dece, koji, pre svega zbog učestalosti javljanja i pridruženih smetnji, predstavlja značajno stanje detinjstva, poslednjih godina privlači sve veću pažnju istraživača.Osnovni cilj ovog istraživanja je ispitivanje povezanosti razvojnih poremećaja koordinacije i kvantiteta i kvaliteta usvojenih bazičnih akademskih veština (čitanja, pisanja i računanja) kod dece mlađeg školskog uzrasta. Intencija istraživanja je da pokaže značaj i potrebu definisanja i ustanovljavanja metodologije detekcije, dijagnostike i intervencije prema deci sa razvojnim poremećajima koordinacije u procesu obrazovanja...
AB  - In contemporary pedagogical practice, it is actual discusion on the concept of unexpected difficulties in some areas of development, learning and adaptation faced by children in the period starting school and the first years of schooling. These problems are recognized in the literature as specific, neurodevelopmental disorders.On the other hand, the motor functions is a bridge for taking place the acquisition of experience, interpersonal communication, psychosocial development. It may be a significant indicator of cognitive functioning during the developmental period. The motor functioning deficits in children have significant effects on their academic achievements and have influence to the fitting disorder in narrow and wider social environment at the same time. Nevertheless, in the context of neurodevelopmental disorders, still less importance given to education movement and treatment of motor disorders.The growing interest of researchers attracted a developmental coordination disorder or clumsiness in movement which is an important condition of childhood due to the frequency of occurrence and associated disorders.The main goal of this research was to examine the connection between developmental coordination disorders and the quantity and quality of the adopted basic academic skills of reading, writing and computing in younger school age children in regular schools. Also we reviewed presence of the forms of support which are given to these children. The intention of the research was to show the importance and necessity of defining and establishing the methodology for the detection, diagnosis and intervention of children with developmental coordination disorders in the education process...
PB  - Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
T2  - Универзитет у Београду
T1  - Bazične akademske veštine dece sa razvojnim poremećajem koordinacije
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7847
ER  - 
@phdthesis{
author = "Nišević, Snežana D.",
year = "2016",
abstract = "U savremenoj pedagoškoj praksi, veoma je aktuelna rasprava o konceptu neočekivanih teškoća u nekim oblastima razvoja, učenja i adaptacije sa kojima se suočavaju deca u periodu polaska u školu i u prvim godinama školovanja. Ovi problemi se u stručnoj literaturi označavaju kao specifični, neurorazvojni poremećaji.Sa druge strane, motoričke funkcije, kao most preko koga se odvija sticanje iskustava, međuljudska komunikacija, psihosocijalni razvoj ličnosti, tokom razvojnog perioda mogu biti značajan indikator kognitivnog funkcionisanja. Deficiti u motoričkom funkcionisanju kod dece imaju značajne posledice na njihova akademska postignuća i istovremeno utiču na poremećaj uklapanja u širu i užu socijalnu sredinu. I pored toga se, u kontekstu neurorazvojnih poremećaja, još uvek manji značaj pridaje edukaciji pokreta i tretmanu motoričkih poremećaja.Razvojni poremećaj koordinacije ili nespretnost kod dece, koji, pre svega zbog učestalosti javljanja i pridruženih smetnji, predstavlja značajno stanje detinjstva, poslednjih godina privlači sve veću pažnju istraživača.Osnovni cilj ovog istraživanja je ispitivanje povezanosti razvojnih poremećaja koordinacije i kvantiteta i kvaliteta usvojenih bazičnih akademskih veština (čitanja, pisanja i računanja) kod dece mlađeg školskog uzrasta. Intencija istraživanja je da pokaže značaj i potrebu definisanja i ustanovljavanja metodologije detekcije, dijagnostike i intervencije prema deci sa razvojnim poremećajima koordinacije u procesu obrazovanja..., In contemporary pedagogical practice, it is actual discusion on the concept of unexpected difficulties in some areas of development, learning and adaptation faced by children in the period starting school and the first years of schooling. These problems are recognized in the literature as specific, neurodevelopmental disorders.On the other hand, the motor functions is a bridge for taking place the acquisition of experience, interpersonal communication, psychosocial development. It may be a significant indicator of cognitive functioning during the developmental period. The motor functioning deficits in children have significant effects on their academic achievements and have influence to the fitting disorder in narrow and wider social environment at the same time. Nevertheless, in the context of neurodevelopmental disorders, still less importance given to education movement and treatment of motor disorders.The growing interest of researchers attracted a developmental coordination disorder or clumsiness in movement which is an important condition of childhood due to the frequency of occurrence and associated disorders.The main goal of this research was to examine the connection between developmental coordination disorders and the quantity and quality of the adopted basic academic skills of reading, writing and computing in younger school age children in regular schools. Also we reviewed presence of the forms of support which are given to these children. The intention of the research was to show the importance and necessity of defining and establishing the methodology for the detection, diagnosis and intervention of children with developmental coordination disorders in the education process...",
publisher = "Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију",
journal = "Универзитет у Београду",
title = "Bazične akademske veštine dece sa razvojnim poremećajem koordinacije",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7847"
}
Nišević, S. D.. (2016). Bazične akademske veštine dece sa razvojnim poremećajem koordinacije. in Универзитет у Београду
Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7847
Nišević SD. Bazične akademske veštine dece sa razvojnim poremećajem koordinacije. in Универзитет у Београду. 2016;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7847 .
Nišević, Snežana D., "Bazične akademske veštine dece sa razvojnim poremećajem koordinacije" in Универзитет у Београду (2016),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7847 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB