rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Doktorati
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Doktorati
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Promena stavova prema učenicima sa Daunovim sindromom primenom programa zamišljenog kontakta

Changes of attitudes toward students with Down syndrome using the programs of indirect contact

Thumbnail
2017
Disertacija.pdf (6.310Mb)
IzvestajKomisije17453.pdf (82.32Kb)
Authors
Talijan, Bojana-Konsuelo N.
Contributors
Brojčin, Branislav
Glumbić, Nenad
Milačić-Vidojević, Ivona
Golubović, Špela
Doctoral thesis
Metadata
Show full item record
Abstract
Efikasnost programa indirektnog kontakta na razvoj pozitivnijih stavova do sada je najčešće bila proveravana u odnosu na pripadnike manjinskih etničkih grupa. Iako je objavljeno nekoliko studija usmerenih na promenu stavova dece tipičnog razvoja prema vršnjacima sa intelektualnom ometenošću primenom pojedinih programa indirektnog kontakta, kao što su desegregacija, međugrupni kontakt i zamišljeni kontakt, do sada nije proveravana efikasnost nijednog programa indirektnog kontakta na promenu stavova učenika tipičnog razvoja prema vršnjacima sa Daunovim sindromom.Prikazano istraživanje je sprovedeno sa ciljem da se utvrdi uticaj programa proširenog kontakta koji obuhvata modele desegregacije, međugrupnog kontakta, zajedničkog unutargrupnog identiteta i dvostrukog identiteta, kao i programa zamišljenog kontakta na promenu stavova učenika tipičnog razvoja prema vršnjacima sa Daunovim sindromom. Pored toga, studija je bila usmerena na utvrđivanje da li se ovi programi razlikuju u pogledu efi...kasnosti u promeni stavova, kao i da li se promene stavova održavaju tokom vremena. Takođe, istraživanje je imalo za cilj da utvrdi da li razlike među ispitanicima u pogledu učestalosti kontakta sa osobama sa Daunovim sindromom, znanja o Daunovom sindromu, empatije, tendencije davanja socijalno poželjnih odgovora i pola ispitanika imaju uticaj na efikasnost primenjenih programa...

The efficiency of programs of indirect contact on the development of positive attitudes has so far mostly been checked in relation to minority ethnic groups. Although several studies have been published aimed at changing the attitudes of typically development children towards peers with intellectual disabilities using certain programs of indirect contact, such as desegregation, intergroup contact and imagined contact, the effectiveness of any program of indirect contact on the change of typically development students' attitudes towards peers with Down syndrome has not been explored.The following research was conducted in order to determine the effect of the extended contact program, which includes models of desegregation, intergroup contact, common ingroup identity and dual identity, as well as the program of imagined contact on the change of attitudes of typically development students toward their peers with Down syndrome. In addition, the study was aimed at determining whether these ...programs differ in terms of effectiveness in changing attitudes, as well as whether the changes in attitudes held over time. Furthermore, the study was aimed at determining whether the differences among the respondents regarding the frequency of their contact with people with Down syndrome, knowledge about Down syndrome, empathy, tendency of giving socially desirable responses, and gender of the respondents have an impact on the effectiveness of the applied programs...

Keywords:
Даунов синдром / Down syndrome / промена ставова / програми проширеног контакта / програм замишљеног контака / ученици типичног развоја / attitudes change / extended contact programs / program of imagined contact / typical development students
Source:
Универзитет у Београду, 2017
Publisher:
  • Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9773
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5925
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9773
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:18031/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=50178831
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3570
Collections
  • Doktorati
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Talijan, Bojana-Konsuelo N.
PY  - 2017
UR  - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5925
UR  - http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9773
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:18031/bdef:Content/download
UR  - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=50178831
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3570
AB  - Efikasnost programa indirektnog kontakta na razvoj pozitivnijih stavova do sada je najčešće bila proveravana u odnosu na pripadnike manjinskih etničkih grupa. Iako je objavljeno nekoliko studija usmerenih na promenu stavova dece tipičnog razvoja prema vršnjacima sa intelektualnom ometenošću primenom pojedinih programa indirektnog kontakta, kao što su desegregacija, međugrupni kontakt i zamišljeni kontakt, do sada nije proveravana efikasnost nijednog programa indirektnog kontakta na promenu stavova učenika tipičnog razvoja prema vršnjacima sa Daunovim sindromom.Prikazano istraživanje je sprovedeno sa ciljem da se utvrdi uticaj programa proširenog kontakta koji obuhvata modele desegregacije, međugrupnog kontakta, zajedničkog unutargrupnog identiteta i dvostrukog identiteta, kao i programa zamišljenog kontakta na promenu stavova učenika tipičnog razvoja prema vršnjacima sa Daunovim sindromom. Pored toga, studija je bila usmerena na utvrđivanje da li se ovi programi razlikuju u pogledu efikasnosti u promeni stavova, kao i da li se promene stavova održavaju tokom vremena. Takođe, istraživanje je imalo za cilj da utvrdi da li razlike među ispitanicima u pogledu učestalosti kontakta sa osobama sa Daunovim sindromom, znanja o Daunovom sindromu, empatije, tendencije davanja socijalno poželjnih odgovora i pola ispitanika imaju uticaj na efikasnost primenjenih programa...
AB  - The efficiency of programs of indirect contact on the development of positive attitudes has so far mostly been checked in relation to minority ethnic groups. Although several studies have been published aimed at changing the attitudes of typically development children towards peers with intellectual disabilities using certain programs of indirect contact, such as desegregation, intergroup contact and imagined contact, the effectiveness of any program of indirect contact on the change of typically development students' attitudes towards peers with Down syndrome has not been explored.The following research was conducted in order to determine the effect of the extended contact program, which includes models of desegregation, intergroup contact, common ingroup identity and dual identity, as well as the program of imagined contact on the change of attitudes of typically development students toward their peers with Down syndrome. In addition, the study was aimed at determining whether these programs differ in terms of effectiveness in changing attitudes, as well as whether the changes in attitudes held over time. Furthermore, the study was aimed at determining whether the differences among the respondents regarding the frequency of their contact with people with Down syndrome, knowledge about Down syndrome, empathy, tendency of giving socially desirable responses, and gender of the respondents have an impact on the effectiveness of the applied programs...
PB  - Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
T2  - Универзитет у Београду
T1  - Promena stavova prema učenicima sa Daunovim sindromom primenom programa zamišljenog kontakta
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9773
ER  - 
@phdthesis{
author = "Talijan, Bojana-Konsuelo N.",
year = "2017",
abstract = "Efikasnost programa indirektnog kontakta na razvoj pozitivnijih stavova do sada je najčešće bila proveravana u odnosu na pripadnike manjinskih etničkih grupa. Iako je objavljeno nekoliko studija usmerenih na promenu stavova dece tipičnog razvoja prema vršnjacima sa intelektualnom ometenošću primenom pojedinih programa indirektnog kontakta, kao što su desegregacija, međugrupni kontakt i zamišljeni kontakt, do sada nije proveravana efikasnost nijednog programa indirektnog kontakta na promenu stavova učenika tipičnog razvoja prema vršnjacima sa Daunovim sindromom.Prikazano istraživanje je sprovedeno sa ciljem da se utvrdi uticaj programa proširenog kontakta koji obuhvata modele desegregacije, međugrupnog kontakta, zajedničkog unutargrupnog identiteta i dvostrukog identiteta, kao i programa zamišljenog kontakta na promenu stavova učenika tipičnog razvoja prema vršnjacima sa Daunovim sindromom. Pored toga, studija je bila usmerena na utvrđivanje da li se ovi programi razlikuju u pogledu efikasnosti u promeni stavova, kao i da li se promene stavova održavaju tokom vremena. Takođe, istraživanje je imalo za cilj da utvrdi da li razlike među ispitanicima u pogledu učestalosti kontakta sa osobama sa Daunovim sindromom, znanja o Daunovom sindromu, empatije, tendencije davanja socijalno poželjnih odgovora i pola ispitanika imaju uticaj na efikasnost primenjenih programa..., The efficiency of programs of indirect contact on the development of positive attitudes has so far mostly been checked in relation to minority ethnic groups. Although several studies have been published aimed at changing the attitudes of typically development children towards peers with intellectual disabilities using certain programs of indirect contact, such as desegregation, intergroup contact and imagined contact, the effectiveness of any program of indirect contact on the change of typically development students' attitudes towards peers with Down syndrome has not been explored.The following research was conducted in order to determine the effect of the extended contact program, which includes models of desegregation, intergroup contact, common ingroup identity and dual identity, as well as the program of imagined contact on the change of attitudes of typically development students toward their peers with Down syndrome. In addition, the study was aimed at determining whether these programs differ in terms of effectiveness in changing attitudes, as well as whether the changes in attitudes held over time. Furthermore, the study was aimed at determining whether the differences among the respondents regarding the frequency of their contact with people with Down syndrome, knowledge about Down syndrome, empathy, tendency of giving socially desirable responses, and gender of the respondents have an impact on the effectiveness of the applied programs...",
publisher = "Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију",
journal = "Универзитет у Београду",
title = "Promena stavova prema učenicima sa Daunovim sindromom primenom programa zamišljenog kontakta",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9773"
}
Talijan, B. N.. (2017). Promena stavova prema učenicima sa Daunovim sindromom primenom programa zamišljenog kontakta. in Универзитет у Београду
Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9773
Talijan BN. Promena stavova prema učenicima sa Daunovim sindromom primenom programa zamišljenog kontakta. in Универзитет у Београду. 2017;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9773 .
Talijan, Bojana-Konsuelo N., "Promena stavova prema učenicima sa Daunovim sindromom primenom programa zamišljenog kontakta" in Универзитет у Београду (2017),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9773 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB