Televizijske serije kao sredstvo motivacije i inspiracije za izučavanje medicine u stručnom i opšteinformativnom kontekstu
Television series as a means of motivation and inspiration For the study of medicine in a professional and General information context
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Igrane televizijske serije koje se bave medicinskom tematikom postaju sve popularnije u savremenom društvu. Svojom dinamikom, dramaturgijom i uzbudljivim situacijama, koje kulminiraju iz epizode u epizodu, predstavljaju
jedinstvenu priliku da zadovolje potrebu gledalaca za saznavanjem novih
informacija o prevenciji, lečenju i lekarskim procedurama. Atraktivan prikaz
sadržaja i interakcije glavnih aktera dodatna su dimenzija ilustracije međuljudskih odnosa, iz koje publika itekako može da nauči kako da bolje razume
drugu stranu i da intenzivnije i odgovornije participira u okolnostima vezanim
za medicinske teme i situacije u kojima svaki pojedinac može da se zadesi ili se
već zadesio. Uprkos realnoj opasnosti od olakog shvatanja prikazanih simptoma i procedura lečenja, koji su donekle idealizovani, simplifkovani i modelovani u pokazne svrhe, uz adekvatan nivo zadržavanja kritičkog mišljenja i odgovornog rasuđivanja, ovakve televizijske serije predstavljaju veoma značajan
kanal ma...sovnog edukovanja stanovništva o medicini, ali i faktor motivacije
za one koji žele da započnu ili već izučavaju medicinu na akademskom nivou.
Cilj ovog rada je da ukaže na mogućnosti korišćenja medicinskih televizijskih
serija u edukaciji opšte populacije, ali i budućih stručnjaka u oblasti medicine,
kako o različitim medicinskim procedurama, tako i o sumptomima različitih
oboljenja. Izvršena je komparativna analiza sadržaja nekih od najgledanijih i
najuticajnijih serija sa medicinskom tematikom sa realnim medcinskim podacima i rezultati analize su predstavljeni u radu.
Feature television series which deal with medical topics are becoming
increasingly popular in modern society. With their dynamics, dramaturgy and
exciting situations, which culminate from episode to episode, they represent a
unique opportunity to satisfy the viewers’ need to learn new information about
prevention, treatment and medical procedures. An atractive presentation of the
content and interaction of the main actors are an additional dimension of the
illustration of interpersonal relationships, from which the audience can learn
how to beter understand the other side and participate more intensively and
responsibly in circumstances related to medical topics and situations in which
each individual may occur or has already occured. Despite the real danger of
easy understanding of the presented symptoms and treatment procedures,
which are somewhat idealized, simplifed and modeled for demonstration
purposes, with an adequate level of critical thinking and responsible reaso...ning,
such television series represent a very important channel of improving mass
education on medicine. At the same time, they also act as a factor of motivation
for those who want to start studying or already study medicine at the academic
level. Te aim of this paper is to point out the possibilities of using medical
television series in the education of the general population, but also future
experts in the feld of medicine, both about diferent medical procedures and
about the symptoms of diferent diseases. Comparative analysis of the content
of some of the most watched and most infuential medical-themed series with
real medical data is the main method of this paper.
Кључне речи:
edukacija / medicina / televizija / education / medicine / televisionИзвор:
Beogradska defektološka škola, 2020, 26, 2, 75-93Издавач:
- Drustvo defektologa Srbije
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
Колекције
Институција/група
rFASPERTY - JOUR PY - 2020 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3551 AB - Igrane televizijske serije koje se bave medicinskom tematikom postaju sve popularnije u savremenom društvu. Svojom dinamikom, dramaturgijom i uzbudljivim situacijama, koje kulminiraju iz epizode u epizodu, predstavljaju jedinstvenu priliku da zadovolje potrebu gledalaca za saznavanjem novih informacija o prevenciji, lečenju i lekarskim procedurama. Atraktivan prikaz sadržaja i interakcije glavnih aktera dodatna su dimenzija ilustracije međuljudskih odnosa, iz koje publika itekako može da nauči kako da bolje razume drugu stranu i da intenzivnije i odgovornije participira u okolnostima vezanim za medicinske teme i situacije u kojima svaki pojedinac može da se zadesi ili se već zadesio. Uprkos realnoj opasnosti od olakog shvatanja prikazanih simptoma i procedura lečenja, koji su donekle idealizovani, simplifkovani i modelovani u pokazne svrhe, uz adekvatan nivo zadržavanja kritičkog mišljenja i odgovornog rasuđivanja, ovakve televizijske serije predstavljaju veoma značajan kanal masovnog edukovanja stanovništva o medicini, ali i faktor motivacije za one koji žele da započnu ili već izučavaju medicinu na akademskom nivou. Cilj ovog rada je da ukaže na mogućnosti korišćenja medicinskih televizijskih serija u edukaciji opšte populacije, ali i budućih stručnjaka u oblasti medicine, kako o različitim medicinskim procedurama, tako i o sumptomima različitih oboljenja. Izvršena je komparativna analiza sadržaja nekih od najgledanijih i najuticajnijih serija sa medicinskom tematikom sa realnim medcinskim podacima i rezultati analize su predstavljeni u radu. AB - Feature television series which deal with medical topics are becoming increasingly popular in modern society. With their dynamics, dramaturgy and exciting situations, which culminate from episode to episode, they represent a unique opportunity to satisfy the viewers’ need to learn new information about prevention, treatment and medical procedures. An atractive presentation of the content and interaction of the main actors are an additional dimension of the illustration of interpersonal relationships, from which the audience can learn how to beter understand the other side and participate more intensively and responsibly in circumstances related to medical topics and situations in which each individual may occur or has already occured. Despite the real danger of easy understanding of the presented symptoms and treatment procedures, which are somewhat idealized, simplifed and modeled for demonstration purposes, with an adequate level of critical thinking and responsible reasoning, such television series represent a very important channel of improving mass education on medicine. At the same time, they also act as a factor of motivation for those who want to start studying or already study medicine at the academic level. Te aim of this paper is to point out the possibilities of using medical television series in the education of the general population, but also future experts in the feld of medicine, both about diferent medical procedures and about the symptoms of diferent diseases. Comparative analysis of the content of some of the most watched and most infuential medical-themed series with real medical data is the main method of this paper. PB - Drustvo defektologa Srbije PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF) T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Televizijske serije kao sredstvo motivacije i inspiracije za izučavanje medicine u stručnom i opšteinformativnom kontekstu T1 - Television series as a means of motivation and inspiration For the study of medicine in a professional and General information context EP - 93 IS - 2 SP - 75 VL - 26 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3551 ER -
@article{ year = "2020", abstract = "Igrane televizijske serije koje se bave medicinskom tematikom postaju sve popularnije u savremenom društvu. Svojom dinamikom, dramaturgijom i uzbudljivim situacijama, koje kulminiraju iz epizode u epizodu, predstavljaju jedinstvenu priliku da zadovolje potrebu gledalaca za saznavanjem novih informacija o prevenciji, lečenju i lekarskim procedurama. Atraktivan prikaz sadržaja i interakcije glavnih aktera dodatna su dimenzija ilustracije međuljudskih odnosa, iz koje publika itekako može da nauči kako da bolje razume drugu stranu i da intenzivnije i odgovornije participira u okolnostima vezanim za medicinske teme i situacije u kojima svaki pojedinac može da se zadesi ili se već zadesio. Uprkos realnoj opasnosti od olakog shvatanja prikazanih simptoma i procedura lečenja, koji su donekle idealizovani, simplifkovani i modelovani u pokazne svrhe, uz adekvatan nivo zadržavanja kritičkog mišljenja i odgovornog rasuđivanja, ovakve televizijske serije predstavljaju veoma značajan kanal masovnog edukovanja stanovništva o medicini, ali i faktor motivacije za one koji žele da započnu ili već izučavaju medicinu na akademskom nivou. Cilj ovog rada je da ukaže na mogućnosti korišćenja medicinskih televizijskih serija u edukaciji opšte populacije, ali i budućih stručnjaka u oblasti medicine, kako o različitim medicinskim procedurama, tako i o sumptomima različitih oboljenja. Izvršena je komparativna analiza sadržaja nekih od najgledanijih i najuticajnijih serija sa medicinskom tematikom sa realnim medcinskim podacima i rezultati analize su predstavljeni u radu., Feature television series which deal with medical topics are becoming increasingly popular in modern society. With their dynamics, dramaturgy and exciting situations, which culminate from episode to episode, they represent a unique opportunity to satisfy the viewers’ need to learn new information about prevention, treatment and medical procedures. An atractive presentation of the content and interaction of the main actors are an additional dimension of the illustration of interpersonal relationships, from which the audience can learn how to beter understand the other side and participate more intensively and responsibly in circumstances related to medical topics and situations in which each individual may occur or has already occured. Despite the real danger of easy understanding of the presented symptoms and treatment procedures, which are somewhat idealized, simplifed and modeled for demonstration purposes, with an adequate level of critical thinking and responsible reasoning, such television series represent a very important channel of improving mass education on medicine. At the same time, they also act as a factor of motivation for those who want to start studying or already study medicine at the academic level. Te aim of this paper is to point out the possibilities of using medical television series in the education of the general population, but also future experts in the feld of medicine, both about diferent medical procedures and about the symptoms of diferent diseases. Comparative analysis of the content of some of the most watched and most infuential medical-themed series with real medical data is the main method of this paper.", publisher = "Drustvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Televizijske serije kao sredstvo motivacije i inspiracije za izučavanje medicine u stručnom i opšteinformativnom kontekstu, Television series as a means of motivation and inspiration For the study of medicine in a professional and General information context", pages = "93-75", number = "2", volume = "26", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3551" }
(2020). Televizijske serije kao sredstvo motivacije i inspiracije za izučavanje medicine u stručnom i opšteinformativnom kontekstu. in Beogradska defektološka škola Drustvo defektologa Srbije., 26(2), 75-93. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3551
Televizijske serije kao sredstvo motivacije i inspiracije za izučavanje medicine u stručnom i opšteinformativnom kontekstu. in Beogradska defektološka škola. 2020;26(2):75-93. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3551 .
"Televizijske serije kao sredstvo motivacije i inspiracije za izučavanje medicine u stručnom i opšteinformativnom kontekstu" in Beogradska defektološka škola, 26, no. 2 (2020):75-93, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3551 .