Приказ основних података о документу

dc.creatorGrbović, Aleksandra
dc.creatorStanimirov, Ksenija
dc.creatorJablan, Branka
dc.date.accessioned2021-10-04T19:17:15Z
dc.date.available2021-10-04T19:17:15Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.isbn978-86-913605-3-5
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3511
dc.description.abstractSpremnost deteta za polazak u školu predstavlja dostizanje određenog nivoa zrelosti struktura neophodnih za uspešno sa vladavanje čitanja i pisanja. Spremnost ili gotovost za polazak u školu pretpostavlja intelektualnu, fizičku, emocionalnu, socijalnu zrelosti i samostalnost, u obimu koji je neophodan za uspešan početak školovanja. Kod dece sa ometenošću, nedostatak prilika za sticanje isku stava i manji obim perceptivnih iskustava usporavaju dostizanje zrelosti za polazak u školu. Jedan od faktora koji značajno ometa dostizanje zrelosti za polazak u školu je postojanje problema u vi zuelnoj percepciji. Osim slepe i slabovide dece, kod oko 20% dece sa intelektualnom ometenošću, 40% dece sa motornim problemi ma i 15% dece sa oštećenjem sluha uočavaju se problemi u vizuelnoj percepciji. Teškoće u vizuelnoj percepciji imaju i deca sa različitim sindromima i hroničnim oboljenjima. Dakle, među decom sa ra zličitim vrstama ometenosti rasprostranjeni su problemi vizuelne percepcije i obrnuto: oko 60% dece sa oštećenjem vida ima neki dodatni oblik ometenosti. Preporuke su da procenu spremnosti za polazak u školu dece sa problemima u vizuelnoj percepciji treba vr šiti u području komunikacije, orijentacije i kretanja, svakodnevnih aktivnosti i uspešnosti izvršavanja zadataka rada na blizinu. Cilj ovog rada je da opiše deo procedure za procenu spremno sti dece sa problemima u vizuelnoj percepciji za polazak u školu. U radu će biti prikazan Protokol za procenu obrazovnih potreba dece sa problemima u vizuelnoj precepciji (Learning Media Asse ssment – LMA, autora Koenig & Holbrook, 1995) kojim se proce njuje kvalitet izvršavanja zadataka rada na blizinu i mogućnost sticanja znanja na različitim obrazovnim medijima radi sticanja funkcionalne pismenostisr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDruštvo defektologa Vojvodinesr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea. II stručno-naučni skup sa međunarodnim učešćem Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvojusr
dc.subjectspremnost za polazak u školusr
dc.subjectdeca sa problemima vizuelne percepcijesr
dc.subjectprocena obrazovnih potrebasr
dc.subjectfunkcionalno opismenjavanjesr
dc.titleProcena spremnosti dece sa problemima u vizuelnoj percepciji za polazak u školusr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage22
dc.citation.spage22
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/3281/bitstream_3281.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3511
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу