Procena spremnosti dece sa problemima u vizuelnoj percepciji za polazak u školu
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Spremnost deteta za polazak u školu predstavlja dostizanje
određenog nivoa zrelosti struktura neophodnih za uspešno sa vladavanje čitanja i pisanja. Spremnost ili gotovost za polazak u
školu pretpostavlja intelektualnu, fizičku, emocionalnu, socijalnu
zrelosti i samostalnost, u obimu koji je neophodan za uspešan
početak školovanja.
Kod dece sa ometenošću, nedostatak prilika za sticanje isku stava i manji obim perceptivnih iskustava usporavaju dostizanje
zrelosti za polazak u školu. Jedan od faktora koji značajno ometa
dostizanje zrelosti za polazak u školu je postojanje problema u vi zuelnoj percepciji. Osim slepe i slabovide dece, kod oko 20% dece
sa intelektualnom ometenošću, 40% dece sa motornim problemi ma i 15% dece sa oštećenjem sluha uočavaju se problemi u vizuelnoj
percepciji. Teškoće u vizuelnoj percepciji imaju i deca sa različitim
sindromima i hroničnim oboljenjima. Dakle, među decom sa ra zličitim vrstama ometenosti rasprostranjeni su problemi vizuelne
...percepcije i obrnuto: oko 60% dece sa oštećenjem vida ima neki
dodatni oblik ometenosti. Preporuke su da procenu spremnosti za
polazak u školu dece sa problemima u vizuelnoj percepciji treba vr šiti u području komunikacije, orijentacije i kretanja, svakodnevnih
aktivnosti i uspešnosti izvršavanja zadataka rada na blizinu.
Cilj ovog rada je da opiše deo procedure za procenu spremno sti dece sa problemima u vizuelnoj percepciji za polazak u školu.
U radu će biti prikazan Protokol za procenu obrazovnih potreba
dece sa problemima u vizuelnoj precepciji (Learning Media Asse ssment – LMA, autora Koenig & Holbrook, 1995) kojim se proce njuje kvalitet izvršavanja zadataka rada na blizinu i mogućnost
sticanja znanja na različitim obrazovnim medijima radi sticanja
funkcionalne pismenosti
Кључне речи:
spremnost za polazak u školu / deca sa problemima vizuelne percepcije / procena obrazovnih potreba / funkcionalno opismenjavanjeИзвор:
Zbornik rezimea. II stručno-naučni skup sa međunarodnim učešćem Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju, 2012, 22-22Издавач:
- Društvo defektologa Vojvodine
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Grbović, Aleksandra AU - Stanimirov, Ksenija AU - Jablan, Branka PY - 2012 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3511 AB - Spremnost deteta za polazak u školu predstavlja dostizanje određenog nivoa zrelosti struktura neophodnih za uspešno sa vladavanje čitanja i pisanja. Spremnost ili gotovost za polazak u školu pretpostavlja intelektualnu, fizičku, emocionalnu, socijalnu zrelosti i samostalnost, u obimu koji je neophodan za uspešan početak školovanja. Kod dece sa ometenošću, nedostatak prilika za sticanje isku stava i manji obim perceptivnih iskustava usporavaju dostizanje zrelosti za polazak u školu. Jedan od faktora koji značajno ometa dostizanje zrelosti za polazak u školu je postojanje problema u vi zuelnoj percepciji. Osim slepe i slabovide dece, kod oko 20% dece sa intelektualnom ometenošću, 40% dece sa motornim problemi ma i 15% dece sa oštećenjem sluha uočavaju se problemi u vizuelnoj percepciji. Teškoće u vizuelnoj percepciji imaju i deca sa različitim sindromima i hroničnim oboljenjima. Dakle, među decom sa ra zličitim vrstama ometenosti rasprostranjeni su problemi vizuelne percepcije i obrnuto: oko 60% dece sa oštećenjem vida ima neki dodatni oblik ometenosti. Preporuke su da procenu spremnosti za polazak u školu dece sa problemima u vizuelnoj percepciji treba vr šiti u području komunikacije, orijentacije i kretanja, svakodnevnih aktivnosti i uspešnosti izvršavanja zadataka rada na blizinu. Cilj ovog rada je da opiše deo procedure za procenu spremno sti dece sa problemima u vizuelnoj percepciji za polazak u školu. U radu će biti prikazan Protokol za procenu obrazovnih potreba dece sa problemima u vizuelnoj precepciji (Learning Media Asse ssment – LMA, autora Koenig & Holbrook, 1995) kojim se proce njuje kvalitet izvršavanja zadataka rada na blizinu i mogućnost sticanja znanja na različitim obrazovnim medijima radi sticanja funkcionalne pismenosti PB - Društvo defektologa Vojvodine C3 - Zbornik rezimea. II stručno-naučni skup sa međunarodnim učešćem Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju T1 - Procena spremnosti dece sa problemima u vizuelnoj percepciji za polazak u školu EP - 22 SP - 22 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3511 ER -
@conference{ author = "Grbović, Aleksandra and Stanimirov, Ksenija and Jablan, Branka", year = "2012", abstract = "Spremnost deteta za polazak u školu predstavlja dostizanje određenog nivoa zrelosti struktura neophodnih za uspešno sa vladavanje čitanja i pisanja. Spremnost ili gotovost za polazak u školu pretpostavlja intelektualnu, fizičku, emocionalnu, socijalnu zrelosti i samostalnost, u obimu koji je neophodan za uspešan početak školovanja. Kod dece sa ometenošću, nedostatak prilika za sticanje isku stava i manji obim perceptivnih iskustava usporavaju dostizanje zrelosti za polazak u školu. Jedan od faktora koji značajno ometa dostizanje zrelosti za polazak u školu je postojanje problema u vi zuelnoj percepciji. Osim slepe i slabovide dece, kod oko 20% dece sa intelektualnom ometenošću, 40% dece sa motornim problemi ma i 15% dece sa oštećenjem sluha uočavaju se problemi u vizuelnoj percepciji. Teškoće u vizuelnoj percepciji imaju i deca sa različitim sindromima i hroničnim oboljenjima. Dakle, među decom sa ra zličitim vrstama ometenosti rasprostranjeni su problemi vizuelne percepcije i obrnuto: oko 60% dece sa oštećenjem vida ima neki dodatni oblik ometenosti. Preporuke su da procenu spremnosti za polazak u školu dece sa problemima u vizuelnoj percepciji treba vr šiti u području komunikacije, orijentacije i kretanja, svakodnevnih aktivnosti i uspešnosti izvršavanja zadataka rada na blizinu. Cilj ovog rada je da opiše deo procedure za procenu spremno sti dece sa problemima u vizuelnoj percepciji za polazak u školu. U radu će biti prikazan Protokol za procenu obrazovnih potreba dece sa problemima u vizuelnoj precepciji (Learning Media Asse ssment – LMA, autora Koenig & Holbrook, 1995) kojim se proce njuje kvalitet izvršavanja zadataka rada na blizinu i mogućnost sticanja znanja na različitim obrazovnim medijima radi sticanja funkcionalne pismenosti", publisher = "Društvo defektologa Vojvodine", journal = "Zbornik rezimea. II stručno-naučni skup sa međunarodnim učešćem Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju", title = "Procena spremnosti dece sa problemima u vizuelnoj percepciji za polazak u školu", pages = "22-22", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3511" }
Grbović, A., Stanimirov, K.,& Jablan, B.. (2012). Procena spremnosti dece sa problemima u vizuelnoj percepciji za polazak u školu. in Zbornik rezimea. II stručno-naučni skup sa međunarodnim učešćem Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju Društvo defektologa Vojvodine., 22-22. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3511
Grbović A, Stanimirov K, Jablan B. Procena spremnosti dece sa problemima u vizuelnoj percepciji za polazak u školu. in Zbornik rezimea. II stručno-naučni skup sa međunarodnim učešćem Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju. 2012;:22-22. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3511 .
Grbović, Aleksandra, Stanimirov, Ksenija, Jablan, Branka, "Procena spremnosti dece sa problemima u vizuelnoj percepciji za polazak u školu" in Zbornik rezimea. II stručno-naučni skup sa međunarodnim učešćem Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju (2012):22-22, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3511 .