rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Montesory method: The nature of education

Montesori metod - priroda obrazovanja

Thumbnail
2010
10.pdf (156.9Kb)
Authors
Maćešić-Petrović, Dragana
Aničić, Lazar
Đurić-Zdravković, Aleksandra
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
The paper presents different aspects of implementation of the Montesory method in education and rehabilitation for prevention of the burnout syndrome as the syndrome which influences the professional activity and competency of much professions such as education, rehabilitation and nursery The paper points out the significant topics of the method and the possibility to create new educational settings reflected in historical aspects, the nature of science and Montesori materials without symptoms of stress and trauma. It also points out the possibility to change the traditional methods of working with different populations of children.
U radu je prikazan Montesori metod u osnovnim postavkama koje čine njegovu profesionalnu suštinu i značenje važnim za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. U finalnim razmatranjima istaknut je značaj ovog metoda kao jednog od mogućih načina prevladavanja problema profesionalnog sagorevanja kao sindroma novijeg datuma koji se vezuje i za profesije u oblasti pedagogije i specijalne edukacije i rehabilitacije kao profesije koje su podložne pojavi stresnih i traumatskih reakcija. O tome je do sada nedovoljno pisano u našoj sredini pa je u radu u osnovnim naznakama data struktura i suština ovog metodskog pristupa, sa osnovnim osvrtom na istorijski razvoj, prirodu obrazovnog procesa kao i osvrtom na razvojne smetnje i njihove posledice u radu sa različitom populacijom dece u odnosu na tradiconalne profesionalne koncepte angažovanja kao dominantne u ovoj oblasti.
Keywords:
Montesory method / special education and rehabilitation / Montesori matherials / burnout syndrom / Montesori metod / specijalna edukacija / rehabilitacija / Montesori materijali / burnout sindrom
Source:
Specijalna edukacija i rehabilitacija, 2010, 9, 2, 373-382
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd

ISSN: 1452-7367

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_349
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/349
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Specijalna edukacija i rehabilitacija
Institution/Community
rFASPER
TY  - JOUR
AU  - Maćešić-Petrović, Dragana
AU  - Aničić, Lazar
AU  - Đurić-Zdravković, Aleksandra
PY  - 2010
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/349
AB  - The paper presents different aspects of implementation of the Montesory method in education and rehabilitation for prevention of the burnout syndrome as the syndrome which influences the professional activity and competency of much professions such as education, rehabilitation and nursery The paper points out the significant topics of the method and the possibility to create new educational settings reflected in historical aspects, the nature of science and Montesori materials without symptoms of stress and trauma. It also points out the possibility to change the traditional methods of working with different populations of children.
AB  - U radu je prikazan Montesori metod u osnovnim postavkama koje čine njegovu profesionalnu suštinu i značenje važnim za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. U finalnim razmatranjima istaknut je značaj ovog metoda kao jednog od mogućih načina prevladavanja problema profesionalnog sagorevanja kao sindroma novijeg datuma koji se vezuje i za profesije u oblasti pedagogije i specijalne edukacije i rehabilitacije kao profesije koje su podložne pojavi stresnih i traumatskih reakcija. O tome je do sada nedovoljno pisano u našoj sredini pa je u radu u osnovnim naznakama data struktura i suština ovog metodskog pristupa, sa osnovnim osvrtom na istorijski razvoj, prirodu obrazovnog procesa kao i osvrtom na razvojne smetnje i njihove posledice u radu sa različitom populacijom dece u odnosu na tradiconalne profesionalne koncepte angažovanja kao dominantne u ovoj oblasti.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
T2  - Specijalna edukacija i rehabilitacija
T1  - Montesory method: The nature of education
T1  - Montesori metod - priroda obrazovanja
EP  - 382
IS  - 2
SP  - 373
VL  - 9
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_349
ER  - 
@article{
author = "Maćešić-Petrović, Dragana and Aničić, Lazar and Đurić-Zdravković, Aleksandra",
year = "2010",
abstract = "The paper presents different aspects of implementation of the Montesory method in education and rehabilitation for prevention of the burnout syndrome as the syndrome which influences the professional activity and competency of much professions such as education, rehabilitation and nursery The paper points out the significant topics of the method and the possibility to create new educational settings reflected in historical aspects, the nature of science and Montesori materials without symptoms of stress and trauma. It also points out the possibility to change the traditional methods of working with different populations of children., U radu je prikazan Montesori metod u osnovnim postavkama koje čine njegovu profesionalnu suštinu i značenje važnim za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. U finalnim razmatranjima istaknut je značaj ovog metoda kao jednog od mogućih načina prevladavanja problema profesionalnog sagorevanja kao sindroma novijeg datuma koji se vezuje i za profesije u oblasti pedagogije i specijalne edukacije i rehabilitacije kao profesije koje su podložne pojavi stresnih i traumatskih reakcija. O tome je do sada nedovoljno pisano u našoj sredini pa je u radu u osnovnim naznakama data struktura i suština ovog metodskog pristupa, sa osnovnim osvrtom na istorijski razvoj, prirodu obrazovnog procesa kao i osvrtom na razvojne smetnje i njihove posledice u radu sa različitom populacijom dece u odnosu na tradiconalne profesionalne koncepte angažovanja kao dominantne u ovoj oblasti.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd",
journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija",
title = "Montesory method: The nature of education, Montesori metod - priroda obrazovanja",
pages = "382-373",
number = "2",
volume = "9",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_349"
}
Maćešić-Petrović, D., Aničić, L.,& Đurić-Zdravković, A.. (2010). Montesory method: The nature of education. in Specijalna edukacija i rehabilitacija
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd., 9(2), 373-382.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_349
Maćešić-Petrović D, Aničić L, Đurić-Zdravković A. Montesory method: The nature of education. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2010;9(2):373-382.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_349 .
Maćešić-Petrović, Dragana, Aničić, Lazar, Đurić-Zdravković, Aleksandra, "Montesory method: The nature of education" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 9, no. 2 (2010):373-382,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_349 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB