rFASPER - Репозиторијум Факултета за специјалну едукацију и рехабилитацију
Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Преглед записа
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eksternalizovani i internalizovani Problemi kod dece i adolescenata sa Oštećenjem sluha

Externalized and internalized problems in children And adolescents with hearing impairment

Thumbnail
2020
bitstream_2862.pdf (1.196Mb)
Аутори
Žunić-Pavlović, Vesna
Stojanović, Marija
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Cilj ovog pregleda literature je sumiranje savremenih naučnih saz- nanja o prevalenciji eksternalizovanih i internalizovanih problema kod dece i adolescenata sa oštećenjem sluha i povezanim faktori- ma. U radu su sistematično prikazani podaci iz različitih zemalja koji konzistentno pokazuju da je prevalencija problema značajno veća kod dece i adolescenata sa oštećenjem sluha u odnosu na normativnu populaciju. U nastavku je dat pregled rezultata empirijskih istra- živanja o vezi eksternalizovanih i internalizovanih problema sa sociodemografskim faktorima, faktorima povezanim sa oštećenjem sluha i faktorima koji se odnose na edukaciju i rehabilitaciju dece i adolescenata sa oštećenjem sluha. Autori prethodnih istraživanja saglasno izveštavaju da u genezi problema kod dece i adolescenata sa oštećenjem sluha značajnu ulogu imaju govorno-jezičke sposobnosti i prisustvo drugih smetnji u razvoju, dok su nalazi o uticaju drugih fak- tora manje jasni
The aim of this literature review is to summarize contemporary scientific knowledge about the prevalence of externalized and internalized problems in children and adolescents with hearing impairment, and related factors. The paper systematically presents data from different countries that consistently show that the prevalence of the problem is significantly higher in children and adolescents with hearing impairment compared to the normative population. The following is an overview of the results of empirical research on the relationship between externalized and internalized problems with sociodemographic factors, factors related to hearing impairment, and factors related to the education and rehabilitation of children and adolescents with hearing impairment. The authors of previous studies agree that speech and language skills and the presence of other developmental disabilities play a significant role in the genesis of problems in children and adolescents with hearing imp...airment, while the findings on the impact of other factors are less clear.

Кључне речи:
eksternalizovani i internalizovani problemi / oštećenje sluha / prevalencija / faktori / externalized and internalized problems / hearing impairment / prevalence / factors
Извор:
Specifičnost oštećenja sluha – nove tendencije tematski zbornik radova, 2020, 301-314
Финансирање / пројекти:
  • Креирање Протокола за процену едукативних потенцијала деце са сметњама у развоју као критеријума за израду индивидуалних образовних програма (RS-179025)
  • Утицај кохлеарне имплантације на едукацију глувих и наглувих особа (RS-179055)

ISBN: 978-86-6203-141-9

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486
URI
http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20200914_1-Tematski-zbornik-Surdo-2020.pdf
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3486
Колекције
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Specifičnost oštećenja sluha – Nove tendencije tematski zbornik radova
Институција/група
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
AU  - Stojanović, Marija
PY  - 2020
UR  - http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20200914_1-Tematski-zbornik-Surdo-2020.pdf
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3486
AB  - Cilj ovog pregleda literature je sumiranje savremenih naučnih saz-
nanja o prevalenciji eksternalizovanih i internalizovanih problema
kod dece i adolescenata sa oštećenjem sluha i povezanim faktori-
ma. U radu su sistematično prikazani podaci iz različitih zemalja
koji konzistentno pokazuju da je prevalencija problema značajno veća
kod dece i adolescenata sa oštećenjem sluha u odnosu na normativnu
populaciju. U nastavku je dat pregled rezultata empirijskih istra-
živanja o vezi eksternalizovanih i internalizovanih problema sa
sociodemografskim faktorima, faktorima povezanim sa oštećenjem
sluha i faktorima koji se odnose na edukaciju i rehabilitaciju dece i
adolescenata sa oštećenjem sluha. Autori prethodnih istraživanja
saglasno izveštavaju da u genezi problema kod dece i adolescenata sa
oštećenjem sluha značajnu ulogu imaju govorno-jezičke sposobnosti i
prisustvo drugih smetnji u razvoju, dok su nalazi o uticaju drugih fak-
tora manje jasni
AB  - The aim of this literature review is to summarize contemporary scientific
knowledge about the prevalence of externalized and internalized problems in
children and adolescents with hearing impairment, and related factors. The
paper systematically presents data from different countries that consistently
show that the prevalence of the problem is significantly higher in children
and adolescents with hearing impairment compared to the normative
population. The following is an overview of the results of empirical research
on the relationship between externalized and internalized problems with
sociodemographic factors, factors related to hearing impairment, and factors
related to the education and rehabilitation of children and adolescents with
hearing impairment. The authors of previous studies agree that speech and
language skills and the presence of other developmental disabilities play a
significant role in the genesis of problems in children and adolescents with
hearing impairment, while the findings on the impact of other factors are less
clear.
C3  - Specifičnost oštećenja sluha – nove tendencije tematski zbornik radova
T1  - Eksternalizovani i internalizovani Problemi kod dece i adolescenata sa Oštećenjem sluha
T1  - Externalized and internalized problems in children And adolescents with hearing impairment
EP  - 314
SP  - 301
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486
ER  - 
@conference{
author = "Žunić-Pavlović, Vesna and Stojanović, Marija",
year = "2020",
abstract = "Cilj ovog pregleda literature je sumiranje savremenih naučnih saz-
nanja o prevalenciji eksternalizovanih i internalizovanih problema
kod dece i adolescenata sa oštećenjem sluha i povezanim faktori-
ma. U radu su sistematično prikazani podaci iz različitih zemalja
koji konzistentno pokazuju da je prevalencija problema značajno veća
kod dece i adolescenata sa oštećenjem sluha u odnosu na normativnu
populaciju. U nastavku je dat pregled rezultata empirijskih istra-
živanja o vezi eksternalizovanih i internalizovanih problema sa
sociodemografskim faktorima, faktorima povezanim sa oštećenjem
sluha i faktorima koji se odnose na edukaciju i rehabilitaciju dece i
adolescenata sa oštećenjem sluha. Autori prethodnih istraživanja
saglasno izveštavaju da u genezi problema kod dece i adolescenata sa
oštećenjem sluha značajnu ulogu imaju govorno-jezičke sposobnosti i
prisustvo drugih smetnji u razvoju, dok su nalazi o uticaju drugih fak-
tora manje jasni, The aim of this literature review is to summarize contemporary scientific
knowledge about the prevalence of externalized and internalized problems in
children and adolescents with hearing impairment, and related factors. The
paper systematically presents data from different countries that consistently
show that the prevalence of the problem is significantly higher in children
and adolescents with hearing impairment compared to the normative
population. The following is an overview of the results of empirical research
on the relationship between externalized and internalized problems with
sociodemographic factors, factors related to hearing impairment, and factors
related to the education and rehabilitation of children and adolescents with
hearing impairment. The authors of previous studies agree that speech and
language skills and the presence of other developmental disabilities play a
significant role in the genesis of problems in children and adolescents with
hearing impairment, while the findings on the impact of other factors are less
clear.",
journal = "Specifičnost oštećenja sluha – nove tendencije tematski zbornik radova",
title = "Eksternalizovani i internalizovani Problemi kod dece i adolescenata sa Oštećenjem sluha, Externalized and internalized problems in children And adolescents with hearing impairment",
pages = "314-301",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486"
}
Žunić-Pavlović, V.,& Stojanović, M.. (2020). Eksternalizovani i internalizovani Problemi kod dece i adolescenata sa Oštećenjem sluha. in Specifičnost oštećenja sluha – nove tendencije tematski zbornik radova, 301-314.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486
Žunić-Pavlović V, Stojanović M. Eksternalizovani i internalizovani Problemi kod dece i adolescenata sa Oštećenjem sluha. in Specifičnost oštećenja sluha – nove tendencije tematski zbornik radova. 2020;:301-314.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486 .
Žunić-Pavlović, Vesna, Stojanović, Marija, "Eksternalizovani i internalizovani Problemi kod dece i adolescenata sa Oštećenjem sluha" in Specifičnost oštećenja sluha – nove tendencije tematski zbornik radova (2020):301-314,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму rFASPER | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму rFASPER | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB