Приказ основних података о документу

Attitudes of special education and rehabilitation students and students of other faculties towards persons with visual impairment

dc.contributorAnđelković Marija
dc.contributorSretenović Ivana
dc.creatorObrenović-Ilić, Ivana
dc.creatorStrižak, Nevena
dc.date.accessioned2021-09-21T08:58:08Z
dc.date.available2021-09-21T08:58:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.isbn978-86-6203-145-7
dc.identifier.urihttp://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20201221_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC_2020.pdf
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3460
dc.description.abstractIn this work we present the attitudes toward persons with visual impairments among students of special education and rehabilitation – visual impairment module, and among students of other study programmes in Belgrade University. The sample consists of 69 male and 44 female students. Among them, 19 (16.8%) study mathematics and natural science, 26 (23%) technology, 37 (32.7%) social science and humanities, 15 (13.3%) medicine, and 16 (14.2%) special education and rehabilitation. A modified version of a Questionnaire for assessment of youth attitudes towards the disabled that consists of 3 subscales (SS1, SS2, SS3), and 25 items, was used. It is analysed whether gender, study area, level of study and frequency of contact impact the attitudes toward visually impaired. Data also points out a lack of contact with visually impaired persons among students of special education and rehabilitation, since 87.5% of them report never meeting a person with visual impairment.sr
dc.description.abstractU ovom radu ispitivani su stavovi studenata specijalne edukacije i rehabilitacije u oblasti smetnji i poremećaja vida i studenata različitih fakulteta Beogradskog univerziteta prema osobama sa oštećenjem vida (OV). Uzorak je činilo 69 studenata i 44 studentkinje. Od toga, 19 (16,8%) iz prirod- no-matematičkih oblasti, 26 (23%) tehničko-tehnoloških nauka, 37 (32,7%) društveno-humanističkih, 15 (13,3%) medicinskih i 16 (14,2%) Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. Za potrebe prikupljanja podataka korišćena je modifikovana verzija Upitnika za procjenu stavova mladih prema osobama sa tjelesnim invaliditetom, koju čine tri subskale (CC1, CC2, CC3), sa ukupno 25 pitanja. Analizirano je da li pol, oblast studiranja i vrsta kontak- ta sa osobama sa OV utiče na stavove prema ovoj populaciji. U odnosu na vrstu kontakta sa osobama sa OV, rezultati jednofaktorske analize varijanse su po- kazali da među grupama ispitanika postoje statistički značajne razlike, kako na subskalama kognitivnih, na SS1 F(4, 108) = 2,39, p < 0,05 i SS2 F(4, 108) = 5,39, p < 0,01, tako i na subskali afektivne komponente stava SS3 F(4, 108) = 7,49, p < 0,01. Istraživanje je ukazalo i na to da značajan broj studenata tiflologije koji su obuhvaćeni ovim istraživanjem (87,5%) još nije bio u prilici da bude u kontaktu sa slepom ili slabovidom osobom.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitacijusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceNacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radovasr
dc.subjectattitudesr
dc.subjectstudentssr
dc.subjectvisual impairmentsr
dc.subjectstavsr
dc.subjectstudentisr
dc.subjectoštećenje vidasr
dc.titleStavovi studenata tiflologije i studenata drugih fakulteta prema osobama sa oštećenjem vidasr
dc.titleAttitudes of special education and rehabilitation students and students of other faculties towards persons with visual impairmentsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage158
dc.citation.spage153
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/2669/bitstream_2669.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3460
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу