Stavovi studenata tiflologije i studenata drugih fakulteta prema osobama sa oštećenjem vida
Attitudes of special education and rehabilitation students and students of other faculties towards persons with visual impairment
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
In this work we present the attitudes
toward persons with visual impairments among students of special education
and rehabilitation – visual impairment module, and among students of other study
programmes in Belgrade University. The
sample consists of 69 male and 44 female
students. Among them, 19 (16.8%) study
mathematics and natural science, 26 (23%)
technology, 37 (32.7%) social science and
humanities, 15 (13.3%) medicine, and 16
(14.2%) special education and rehabilitation.
A modified version of a Questionnaire for
assessment of youth attitudes towards the
disabled that consists of 3 subscales (SS1,
SS2, SS3), and 25 items, was used. It is
analysed whether gender, study area, level
of study and frequency of contact impact
the attitudes toward visually impaired. Data also points out a lack of contact with visually
impaired persons among students of special
education and rehabilitation, since 87.5% of
them report never meeting a person with
visual impairment.
U ovom radu ispitivani su stavovi studenata specijalne edukacije i rehabilitacije u oblasti smetnji i poremećaja vida i studenata različitih fakulteta Beogradskog univerziteta prema osobama sa oštećenjem vida (OV). Uzorak je činilo 69 studenata i 44 studentkinje. Od toga, 19 (16,8%) iz prirod- no-matematičkih oblasti, 26 (23%) tehničko-tehnoloških nauka, 37 (32,7%) društveno-humanističkih, 15 (13,3%) medicinskih i 16 (14,2%) Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. Za potrebe prikupljanja podataka korišćena je modifikovana verzija Upitnika za procjenu stavova mladih prema osobama sa tjelesnim invaliditetom, koju čine tri subskale (CC1, CC2, CC3), sa ukupno 25 pitanja. Analizirano je da li pol, oblast studiranja i vrsta kontak- ta sa osobama sa OV utiče na stavove prema ovoj populaciji. U odnosu na vrstu kontakta sa osobama sa OV, rezultati jednofaktorske analize varijanse su po- kazali da među grupama ispitanika postoje statistički značajne razlike, kako na subskalama kognit...ivnih, na SS1 F(4, 108) = 2,39, p < 0,05 i SS2 F(4, 108) = 5,39, p < 0,01, tako i na subskali afektivne komponente stava SS3 F(4, 108) = 7,49, p < 0,01. Istraživanje je ukazalo i na to da značajan broj studenata tiflologije koji su obuhvaćeni ovim istraživanjem (87,5%) još nije bio u prilici da bude u kontaktu sa slepom ili slabovidom osobom.
Кључне речи:
attitude / students / visual impairment / stav / studenti / oštećenje vidaИзвор:
Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova, 2020, 153-158Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
URI
http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20201221_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC_2020.pdfhttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3460
Колекције
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Obrenović-Ilić, Ivana AU - Strižak, Nevena PY - 2020 UR - http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20201221_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC_2020.pdf UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3460 AB - In this work we present the attitudes toward persons with visual impairments among students of special education and rehabilitation – visual impairment module, and among students of other study programmes in Belgrade University. The sample consists of 69 male and 44 female students. Among them, 19 (16.8%) study mathematics and natural science, 26 (23%) technology, 37 (32.7%) social science and humanities, 15 (13.3%) medicine, and 16 (14.2%) special education and rehabilitation. A modified version of a Questionnaire for assessment of youth attitudes towards the disabled that consists of 3 subscales (SS1, SS2, SS3), and 25 items, was used. It is analysed whether gender, study area, level of study and frequency of contact impact the attitudes toward visually impaired. Data also points out a lack of contact with visually impaired persons among students of special education and rehabilitation, since 87.5% of them report never meeting a person with visual impairment. AB - U ovom radu ispitivani su stavovi studenata specijalne edukacije i rehabilitacije u oblasti smetnji i poremećaja vida i studenata različitih fakulteta Beogradskog univerziteta prema osobama sa oštećenjem vida (OV). Uzorak je činilo 69 studenata i 44 studentkinje. Od toga, 19 (16,8%) iz prirod- no-matematičkih oblasti, 26 (23%) tehničko-tehnoloških nauka, 37 (32,7%) društveno-humanističkih, 15 (13,3%) medicinskih i 16 (14,2%) Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. Za potrebe prikupljanja podataka korišćena je modifikovana verzija Upitnika za procjenu stavova mladih prema osobama sa tjelesnim invaliditetom, koju čine tri subskale (CC1, CC2, CC3), sa ukupno 25 pitanja. Analizirano je da li pol, oblast studiranja i vrsta kontak- ta sa osobama sa OV utiče na stavove prema ovoj populaciji. U odnosu na vrstu kontakta sa osobama sa OV, rezultati jednofaktorske analize varijanse su po- kazali da među grupama ispitanika postoje statistički značajne razlike, kako na subskalama kognitivnih, na SS1 F(4, 108) = 2,39, p < 0,05 i SS2 F(4, 108) = 5,39, p < 0,01, tako i na subskali afektivne komponente stava SS3 F(4, 108) = 7,49, p < 0,01. Istraživanje je ukazalo i na to da značajan broj studenata tiflologije koji su obuhvaćeni ovim istraživanjem (87,5%) još nije bio u prilici da bude u kontaktu sa slepom ili slabovidom osobom. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju C3 - Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova T1 - Stavovi studenata tiflologije i studenata drugih fakulteta prema osobama sa oštećenjem vida T1 - Attitudes of special education and rehabilitation students and students of other faculties towards persons with visual impairment EP - 158 SP - 153 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3460 ER -
@conference{ author = "Obrenović-Ilić, Ivana and Strižak, Nevena", year = "2020", abstract = "In this work we present the attitudes toward persons with visual impairments among students of special education and rehabilitation – visual impairment module, and among students of other study programmes in Belgrade University. The sample consists of 69 male and 44 female students. Among them, 19 (16.8%) study mathematics and natural science, 26 (23%) technology, 37 (32.7%) social science and humanities, 15 (13.3%) medicine, and 16 (14.2%) special education and rehabilitation. A modified version of a Questionnaire for assessment of youth attitudes towards the disabled that consists of 3 subscales (SS1, SS2, SS3), and 25 items, was used. It is analysed whether gender, study area, level of study and frequency of contact impact the attitudes toward visually impaired. Data also points out a lack of contact with visually impaired persons among students of special education and rehabilitation, since 87.5% of them report never meeting a person with visual impairment., U ovom radu ispitivani su stavovi studenata specijalne edukacije i rehabilitacije u oblasti smetnji i poremećaja vida i studenata različitih fakulteta Beogradskog univerziteta prema osobama sa oštećenjem vida (OV). Uzorak je činilo 69 studenata i 44 studentkinje. Od toga, 19 (16,8%) iz prirod- no-matematičkih oblasti, 26 (23%) tehničko-tehnoloških nauka, 37 (32,7%) društveno-humanističkih, 15 (13,3%) medicinskih i 16 (14,2%) Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. Za potrebe prikupljanja podataka korišćena je modifikovana verzija Upitnika za procjenu stavova mladih prema osobama sa tjelesnim invaliditetom, koju čine tri subskale (CC1, CC2, CC3), sa ukupno 25 pitanja. Analizirano je da li pol, oblast studiranja i vrsta kontak- ta sa osobama sa OV utiče na stavove prema ovoj populaciji. U odnosu na vrstu kontakta sa osobama sa OV, rezultati jednofaktorske analize varijanse su po- kazali da među grupama ispitanika postoje statistički značajne razlike, kako na subskalama kognitivnih, na SS1 F(4, 108) = 2,39, p < 0,05 i SS2 F(4, 108) = 5,39, p < 0,01, tako i na subskali afektivne komponente stava SS3 F(4, 108) = 7,49, p < 0,01. Istraživanje je ukazalo i na to da značajan broj studenata tiflologije koji su obuhvaćeni ovim istraživanjem (87,5%) još nije bio u prilici da bude u kontaktu sa slepom ili slabovidom osobom.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju", journal = "Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova", title = "Stavovi studenata tiflologije i studenata drugih fakulteta prema osobama sa oštećenjem vida, Attitudes of special education and rehabilitation students and students of other faculties towards persons with visual impairment", pages = "158-153", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3460" }
Obrenović-Ilić, I.,& Strižak, N.. (2020). Stavovi studenata tiflologije i studenata drugih fakulteta prema osobama sa oštećenjem vida. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 153-158. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3460
Obrenović-Ilić I, Strižak N. Stavovi studenata tiflologije i studenata drugih fakulteta prema osobama sa oštećenjem vida. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova. 2020;:153-158. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3460 .
Obrenović-Ilić, Ivana, Strižak, Nevena, "Stavovi studenata tiflologije i studenata drugih fakulteta prema osobama sa oštećenjem vida" in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova (2020):153-158, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3460 .