rFASPER - Репозиторијум Факултета за специјалну едукацију и рехабилитацију
Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Преглед записа
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inkluzivno obrazovanje i problem nasilja prema učenicima sa razvojnim smetnjama

Inclusive education and the problem of violence against students with developmental disabilities

Thumbnail
2020
bitstream_2663.pdf (2.966Mb)
Аутори
Kovačević, Milica
Vasiljević-Prodanović, Danica
Остала ауторства
Anđelković Marija
Sretenović Ivana
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
In modern times, educational system is, among other things, based on the principle of inclusivity, which means that education must be accessible and adapted to everyone’s needs so that it enables each individual to develop, progress and reach one’s full potential. On the other hand, it is indisputable that educational system is not immune from violence. The question is how to prevent violence against students with developmental and other disabilities. Having in mind general neglect of the given topic in the literature, the paper summarizes results of various surveys on violence against students with disabilities in the context of inclusive education. The aim of the paper is to point out to some of the crucial guidelines on which the prevention and suppression of violence in an inclusive educational system could be based.
U savremeno doba obrazovno-vaspitni sistem se, između ostalog, bazira na načelu inkluzije koja podrazumeva da obrazovanje mora biti svima dostupno i prilagođeno individualnim potrebama kako bi svaki pojedinac dobio priliku da se razvija, napreduje i realizuje svoje pune potencijale. Sa druge strane, ne- sporno je da obrazovno-vaspitni sistem nije imun na problem nasilja. Postavlja se pitanje kako sprečiti da učenici sa razvojnim smetnjama i različitim ob- licima invaliditeta postanu žrtve nasilja. Imajući u vidu zapostavljenost ove teme u literaturi, izlaganja u radu su posvećena rezimiranju rezultata istraživanja o nasilju u kontekstu inkluzivnog obrazovanja. Cilj rada jeste da se ukaže na osnovne smernice na kojima bi se moglo zasnivati preveniranje i suzbijanje nasilja u inkluzivnom obrazovno-vaspitnom sistemu
Кључне речи:
inclusive education / child / school / violence / inkluzivno obrazovanje / dete / škola / nasilje
Извор:
Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova, 2020, 101-106
Издавач:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju

ISBN: 978-86-6203-145-7

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3454
URI
http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20201221_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC_2020.pdf
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3454
Колекције
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” zbornik radova
Институција/група
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Kovačević, Milica
AU  - Vasiljević-Prodanović, Danica
PY  - 2020
UR  - http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20201221_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC_2020.pdf
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3454
AB  - In modern times, educational system is, among other things, based on the principle of inclusivity, which means that education must be accessible and adapted to everyone’s needs so that it enables each individual to develop, progress and reach one’s full potential. On the
other hand, it is indisputable that educational system is not immune from violence. The question is how to prevent violence against students with developmental and other disabilities. Having in mind general neglect of the given topic in the literature, the paper summarizes results of various surveys on violence against students with disabilities in the context of inclusive education.
The aim of the paper is to point out to some of the crucial guidelines on which the prevention and suppression of violence in an inclusive educational system could be based.
AB  - U savremeno doba obrazovno-vaspitni sistem se, između ostalog, bazira na načelu inkluzije koja podrazumeva da obrazovanje mora biti svima dostupno i prilagođeno individualnim potrebama kako bi svaki pojedinac dobio priliku da se razvija, napreduje i realizuje svoje pune potencijale. Sa druge strane, ne- sporno je da obrazovno-vaspitni sistem nije imun na problem nasilja. Postavlja se pitanje kako sprečiti da učenici sa razvojnim smetnjama i različitim ob- licima invaliditeta postanu žrtve nasilja. Imajući u vidu zapostavljenost ove teme u literaturi, izlaganja u radu su posvećena rezimiranju rezultata istraživanja o nasilju u kontekstu inkluzivnog obrazovanja. Cilj rada jeste da se ukaže na osnovne smernice na kojima bi se moglo zasnivati preveniranje i suzbijanje nasilja u inkluzivnom obrazovno-vaspitnom sistemu
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova
T1  - Inkluzivno obrazovanje i problem nasilja prema učenicima sa razvojnim smetnjama
T1  - Inclusive education and the problem of violence against students with developmental disabilities
EP  - 106
SP  - 101
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3454
ER  - 
@conference{
author = "Kovačević, Milica and Vasiljević-Prodanović, Danica",
year = "2020",
abstract = "In modern times, educational system is, among other things, based on the principle of inclusivity, which means that education must be accessible and adapted to everyone’s needs so that it enables each individual to develop, progress and reach one’s full potential. On the
other hand, it is indisputable that educational system is not immune from violence. The question is how to prevent violence against students with developmental and other disabilities. Having in mind general neglect of the given topic in the literature, the paper summarizes results of various surveys on violence against students with disabilities in the context of inclusive education.
The aim of the paper is to point out to some of the crucial guidelines on which the prevention and suppression of violence in an inclusive educational system could be based., U savremeno doba obrazovno-vaspitni sistem se, između ostalog, bazira na načelu inkluzije koja podrazumeva da obrazovanje mora biti svima dostupno i prilagođeno individualnim potrebama kako bi svaki pojedinac dobio priliku da se razvija, napreduje i realizuje svoje pune potencijale. Sa druge strane, ne- sporno je da obrazovno-vaspitni sistem nije imun na problem nasilja. Postavlja se pitanje kako sprečiti da učenici sa razvojnim smetnjama i različitim ob- licima invaliditeta postanu žrtve nasilja. Imajući u vidu zapostavljenost ove teme u literaturi, izlaganja u radu su posvećena rezimiranju rezultata istraživanja o nasilju u kontekstu inkluzivnog obrazovanja. Cilj rada jeste da se ukaže na osnovne smernice na kojima bi se moglo zasnivati preveniranje i suzbijanje nasilja u inkluzivnom obrazovno-vaspitnom sistemu",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova",
title = "Inkluzivno obrazovanje i problem nasilja prema učenicima sa razvojnim smetnjama, Inclusive education and the problem of violence against students with developmental disabilities",
pages = "106-101",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3454"
}
Kovačević, M.,& Vasiljević-Prodanović, D.. (2020). Inkluzivno obrazovanje i problem nasilja prema učenicima sa razvojnim smetnjama. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 101-106.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3454
Kovačević M, Vasiljević-Prodanović D. Inkluzivno obrazovanje i problem nasilja prema učenicima sa razvojnim smetnjama. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova. 2020;:101-106.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3454 .
Kovačević, Milica, Vasiljević-Prodanović, Danica, "Inkluzivno obrazovanje i problem nasilja prema učenicima sa razvojnim smetnjama" in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova (2020):101-106,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3454 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму rFASPER | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму rFASPER | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB