rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Upotreba augmentativne i alternativne komunikacije u inkluzivnom obrazovanju

The use of augmentative and Alternative communication in inclusive education

Thumbnail
2020
ARSENIC.pdf (5.018Mb)
Authors
Arsenić, Ivana
Jovanović Simić, Nadica
Daničić, Zorica
Drljan, Bojana
Ječmenica, Nevena
Contributors
Anđelković Marija
Sretenović Ivana
Conference object (Published version)
,
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Metadata
Show full item record
Abstract
Inclusion results from the everyone’s basic right to education and it is a process of increasing participation and reducing exclusion. Successful inclusion of students with communication disorders requires much more than displacement in the classrooms, because they often need different levels of support in order to participate actively in the implementation of the curriculum. The success of these students depends in part on the application of effective methods of augmentative and alternative communication. Augmentative and alternative communication is especially important in the educational process because it provides a wide range of tools and devices that make it easier to overcome existing differences, to develop communication skills and to facilitate interactions with the environment. The application of augmentative and alternative communication should not be a separate component of the curriculum, but a means by which students can access the general education program. In ...the process of the inclusion of students, who use augmentative and alternative communication, in the systems of general education, special emphasis is placed on the importance of team roles and responsibilities that are related to its selection and application in education systems. Through their joint intervention, team members should support students, facilitate interaction with peers, devise activities that promote respect for differences and thus support inclusive education.

Inkluzija proističe iz osnovnog prava svih na obrazovanje i vaspitanje i predstavlja proces povećanja učešća i smanjenja isključenosti. Uspešno uključivanje učenika sa poremećajima komunikacije zahteva mnogo više od smeštanja u učionice, jer su im često neophodni različiti nivoi podrške, kako bi aktivno učestvovali u realizaciji nastavnog plana. Uspeh ovih učenika velikim delom zavisi i od primene efikasnih metoda augmentativne i alterna- tivne komunikacije. Augmentativna i alternativna komnikacija je posebno značajna u procesu obrazovanja jer pruža veliki izbor sredstava i uređaja koji omogućavaju lak- še prevazilaženje postojećih razlika, razvijanje komunikacionih veština i olakšavanje interakcija sa sredinom. Njena primena ne treba da predstavlja zasebnu komponentu nastavnog plana, već sredstvo uz pomoć kojeg učenici mogu da pristupe opštem obrazovnom programu. U procesu uključivanja učenika, koji koriste augmentativnu i alternativnu komunikaciju, u sisteme redovnog obrazovanja, pos...eban akcenat se stavlja na značaj timskih uloga i odgovornosti koje su povezane sa njenim odabirom i pri- menom u sisteme obrazovanja. Članovi tima svojom zajedničkom intervencijom treba da podrže učenike, olakšaju interakciju sa vršnjacima, osmisle aktiv- nosti koje promovišu uvažavanje razlika i na taj način podrže inkluzivno obrazovanje.

Keywords:
AAC / inclusive education / AAC team / inkluzivno obrazovanje / AAC tim
Source:
Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova, 2020, 29-38
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju

ISBN: 978-86-6203-145-7

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3396
URI
http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20201221_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC_2020.pdf
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3396
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” zbornik radova
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Arsenić, Ivana
AU  - Jovanović Simić, Nadica
AU  - Daničić, Zorica
AU  - Drljan, Bojana
AU  - Ječmenica, Nevena
PY  - 2020
UR  - http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20201221_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC_2020.pdf
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3396
AB  - Inclusion results from the everyone’s basic right to education and it is a process of increasing participation and reducing exclusion. Successful inclusion of students with communication disorders requires much more than displacement in the classrooms, because they often need different levels of support in order to participate actively
in the implementation of the curriculum. The success of these students depends in part on the application of effective methods of augmentative and alternative communication. Augmentative and alternative
communication is especially important in the educational process because it provides
a wide range of tools and devices that make
it easier to overcome existing differences,
to develop communication skills and to
facilitate interactions with the environment. The application of augmentative and
alternative communication should not be a separate component of the curriculum, but
a means by which students can access the
general education program.
In the process of the inclusion of students, who use augmentative and alternative communication, in the systems of general education, special emphasis is placed on the
importance of team roles and responsibilities that are related to its selection and
application in education systems. Through their joint intervention, team members should support students, facilitate interaction with peers, devise activities that promote respect for differences and thus support inclusive
education.
AB  - Inkluzija proističe iz osnovnog prava svih na obrazovanje i vaspitanje i predstavlja proces povećanja učešća i smanjenja isključenosti. Uspešno uključivanje učenika sa poremećajima komunikacije zahteva mnogo više od smeštanja u učionice, jer su im često neophodni različiti nivoi podrške, kako bi aktivno učestvovali u realizaciji nastavnog plana. Uspeh ovih učenika velikim delom zavisi i od primene efikasnih metoda augmentativne i alterna- tivne komunikacije. Augmentativna i alternativna komnikacija je posebno značajna u procesu obrazovanja jer pruža veliki izbor sredstava i uređaja koji omogućavaju lak- še prevazilaženje postojećih razlika, razvijanje komunikacionih veština i olakšavanje interakcija sa sredinom. Njena primena ne treba da predstavlja zasebnu komponentu nastavnog plana, već sredstvo uz pomoć kojeg učenici mogu da pristupe opštem obrazovnom programu. U procesu uključivanja učenika, koji koriste augmentativnu i alternativnu komunikaciju, u sisteme redovnog obrazovanja, poseban akcenat se stavlja na značaj timskih uloga i odgovornosti koje su povezane sa njenim odabirom i pri- menom u sisteme obrazovanja. Članovi tima svojom zajedničkom intervencijom treba da podrže učenike, olakšaju interakciju sa vršnjacima, osmisle aktiv- nosti koje promovišu uvažavanje razlika i na taj način podrže inkluzivno obrazovanje.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova
T1  - Upotreba augmentativne i alternativne komunikacije u inkluzivnom obrazovanju
T1  - The use of augmentative and
Alternative communication in inclusive education
EP  - 38
SP  - 29
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3396
ER  - 
@conference{
author = "Arsenić, Ivana and Jovanović Simić, Nadica and Daničić, Zorica and Drljan, Bojana and Ječmenica, Nevena",
year = "2020",
abstract = "Inclusion results from the everyone’s basic right to education and it is a process of increasing participation and reducing exclusion. Successful inclusion of students with communication disorders requires much more than displacement in the classrooms, because they often need different levels of support in order to participate actively
in the implementation of the curriculum. The success of these students depends in part on the application of effective methods of augmentative and alternative communication. Augmentative and alternative
communication is especially important in the educational process because it provides
a wide range of tools and devices that make
it easier to overcome existing differences,
to develop communication skills and to
facilitate interactions with the environment. The application of augmentative and
alternative communication should not be a separate component of the curriculum, but
a means by which students can access the
general education program.
In the process of the inclusion of students, who use augmentative and alternative communication, in the systems of general education, special emphasis is placed on the
importance of team roles and responsibilities that are related to its selection and
application in education systems. Through their joint intervention, team members should support students, facilitate interaction with peers, devise activities that promote respect for differences and thus support inclusive
education., Inkluzija proističe iz osnovnog prava svih na obrazovanje i vaspitanje i predstavlja proces povećanja učešća i smanjenja isključenosti. Uspešno uključivanje učenika sa poremećajima komunikacije zahteva mnogo više od smeštanja u učionice, jer su im često neophodni različiti nivoi podrške, kako bi aktivno učestvovali u realizaciji nastavnog plana. Uspeh ovih učenika velikim delom zavisi i od primene efikasnih metoda augmentativne i alterna- tivne komunikacije. Augmentativna i alternativna komnikacija je posebno značajna u procesu obrazovanja jer pruža veliki izbor sredstava i uređaja koji omogućavaju lak- še prevazilaženje postojećih razlika, razvijanje komunikacionih veština i olakšavanje interakcija sa sredinom. Njena primena ne treba da predstavlja zasebnu komponentu nastavnog plana, već sredstvo uz pomoć kojeg učenici mogu da pristupe opštem obrazovnom programu. U procesu uključivanja učenika, koji koriste augmentativnu i alternativnu komunikaciju, u sisteme redovnog obrazovanja, poseban akcenat se stavlja na značaj timskih uloga i odgovornosti koje su povezane sa njenim odabirom i pri- menom u sisteme obrazovanja. Članovi tima svojom zajedničkom intervencijom treba da podrže učenike, olakšaju interakciju sa vršnjacima, osmisle aktiv- nosti koje promovišu uvažavanje razlika i na taj način podrže inkluzivno obrazovanje.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova",
title = "Upotreba augmentativne i alternativne komunikacije u inkluzivnom obrazovanju, The use of augmentative and
Alternative communication in inclusive education",
pages = "38-29",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3396"
}
Arsenić, I., Jovanović Simić, N., Daničić, Z., Drljan, B.,& Ječmenica, N.. (2020). Upotreba augmentativne i alternativne komunikacije u inkluzivnom obrazovanju. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 29-38.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3396
Arsenić I, Jovanović Simić N, Daničić Z, Drljan B, Ječmenica N. Upotreba augmentativne i alternativne komunikacije u inkluzivnom obrazovanju. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova. 2020;:29-38.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3396 .
Arsenić, Ivana, Jovanović Simić, Nadica, Daničić, Zorica, Drljan, Bojana, Ječmenica, Nevena, "Upotreba augmentativne i alternativne komunikacije u inkluzivnom obrazovanju" in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova (2020):29-38,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3396 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB