Приказ основних података о документу

dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.creatorPetrović, Sunčica
dc.date.accessioned2021-06-17T14:12:07Z
dc.date.available2021-06-17T14:12:07Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-84765-57-6
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3351
dc.description.abstractUčenici sa autizmom imaju specifične potrebe za podrškom u različitim fazama i nivoima obrazovanja. Novo školsko okruženje i povećani obrazovni zahtevi predstavljaju poseban izazov za osobe sa autizmom, naročito zbog činjenice da se baš u adolescentnom periodu u ovoj populaciji često javljaju prvi simptomi anksioznosti i depresije. U okviru ERASMUS + projekta „IPA2 – Inkluzija osoba sa autizmom u Evropi – Unapređivanje tranzicije iz osnovne u srednju školu“ sprovedeno je istraživanje u cilju utvrđivanja glavnih razloga za napuštanje škole i loš školski uspeh kod učenika sa autizmom. Uzorak je činilo 46 nastavnika i saradnika osnovnih i srednjih škola, od čega je 26-oro u dosadašnjem radu imalo iskustva u podučavanju dece s poremećajem iz spektra autizma. Naši ispitanici su, u proseku, imali 15,28 godina radnog staža u obrazovanju (SD=8,08). Kao glavne razloge koji dovode do napuštanja škole naši ispitanici navode neadekvatnu prilagođenost načina rada, nedovoljnu obučenost nastavnika, vršnjačko nasilje i poteškoće u učenju (više od 50% izabranih odgovora). Kao važne činioce koji imaju presudan značaj za napuštanje škole naši ispitanici navode i hipersenzitivnost (46%), lošu saradnju između škole i porodice (34,8%) i strah učenika sa autizmom da govore pred drugima (32,6%). Više od 70% ispitanika smatra da su poteškoće u učenju glavni razlog loših školskih postignuća učenika sa autizmom. Nedovoljna obučenost nastavnika (65,2%) i neprilagođenost obrazovnog okruženja potrebama učenika sa autizmom (58,7%) zajednički su faktori rizika i za loš školski uspeh. Više od trećine ispitanika loša postignuća u školi pripisuje karakteristikama učenika sa autizmom kao što su: strah da se govori pred drugima, ispitna anksioznost i hipersenzitivnost. Dobijeni podaci ukazuju na neophodnost kreiranja posebnih programa obuke i bliske saradnje defektologa sa nastavnicima redovnih škola u cilju olakšavanja obrazovne tranzicije i prevencije školskog neuspeha.
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – „Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem Dani defektologa Srbije”, Zlatibor, Srbija, 18–21.02.2021.
dc.subjectautizam
dc.subjectškolska tranzicija
dc.subjectnapuštanje škole
dc.subjectnapuštanje škole
dc.titleTranzicija učenika sa autizmom iz osnovne u srednju školusr
dc.typeconferenceObject
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage84
dc.citation.rankM64
dc.citation.spage84
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/2950/bitstream_2950.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3351
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу