Приказ основних података о документу

dc.creatorBokun, Aleksandra
dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorBanković, Slobodan
dc.creatorKrstić, Sanja
dc.date.accessioned2021-06-17T14:11:02Z
dc.date.available2021-06-17T14:11:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3333
dc.description.abstractImplementacija senzorne dijete podrazumeva senzornu strategiju koja se često koristi kod dece s poremećajem iz spektra autizma (PSA) u cilju omogućavanja podizanja kvaliteta senzorne obrade i interakcije tokom izvršavanja svakodnevnih zadataka. To se postiže kontrolisanim unosom senzornih nadražaja kako bi se smanjila senzorna defanzivnost. Moglo bi se reći da je to individualizovani plan potpuno prilagođen karakteristikama senzorne obrade u svrhu omogućavanja optimalnog funkcionisanja. Čini je dnevna ili nedeljna lista aktivnosti kojima dete s PSA može da bude angažovano tokom redovnih rutina radi održavanja optimalnog stanja senzornog sistema. Pre izrade individualizovanog plana neophodno je napraviti procenu sposobnosti koje su relevantne za izradu senzornog profila deteta s PSA. Skrining teškoća senzorne obrade moguće je izvršiti koristeći Dečiji senzorni profil 2 (The Child Sensory Profile 2, Dunn, 2014). Ovim instrumentom vrši se merenje specifikacija senzornih odgovora ispitanika uzrasta od 4 do 14 godina i 11 meseci. Primena senzorne dijete zahteva planiranje aktivnosti i dosledan monitoring kako bi se, kao krajnji cilj, ostvarila adaptibilna responzivnost. Nesporno je postojanje pojedinačnih istraživačkih studija koje su istakle pozitivne promene u domenu nekoliko razvojnih oblasti (socijalne veštine, ponašanje u vrtiću, senzorna obrada) primenom senzorne dijete. Neka od istraživanja definišu senzornu dijetu kao intervenciju zasnovanu na praksi, kao što je vežbanje ili potkrepljenje. Ipak, važno je istaći da ova strategija nije navedena u skupini intervencija zasnovanih na dokazima koje podržava Nacionalni razvojni centar za poremećaje iz spektra autizma (National Professional Development Center on Autism Spectrum Disorders, US Department of Education). Zato se u brojnim radovima preporučuje dalje kontinuirano proučavanje primene senzorne dijete, senzornih strategija i funkcionalnih ishoda kvalitetnije senzorne obrade.
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.sourceZbornik rezimea – Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”, Beograd, 20– 23.02.2020
dc.subjectsenzorna dijeta
dc.subjectsenzorna obrada
dc.subjectporemećaj iz spektra autizma
dc.titleSenzorna dijeta kod dece s poremećajem iz spektra autizma – zablude ili dokazi?sr
dc.typeconferenceObject
dc.typeconferenceObject
dc.citation.other: 113-113
dc.citation.spage123
dc.description.otherDani defektologa Srbije
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/2945/Bokun.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3333
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу