rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pokretna grafika i Kinect kao asistivni produkti u podršci

Thumbnail
2020
bitstream_3116.pdf (1011.Kb)
Authors
Ralić, Nenad
Đurić-Zdravković, Aleksandra
Bokun, Aleksandra
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Inostrana istraživanja pokazuju da samo 10% osoba s intelektualnom ometenošću ima pristup asistivnim produktima. Zbog toga je Svetska zdravstvena organizacija 2014. godine pokrenula promotivni program “Globalna saradnja na upotrebi asistivnih tehnologija” (Global Cooperation on Assistive Technology -GATE). Tim programom implementiraju se delovi Konvencije Ujedinjenih nacija o pravima osoba s invaliditetom koji se odnose na asistivnu tehnologiju. Cilj ovog programa je da se osobama različite starosne dobi i kategorije intelektualne ometenosti poboljša pristup visokokvalitetnim, dostupnim asistivnim produktima. Kao prvi korak u ostvarivanju tog cilja napravljena je lista prioritetnih asistivnih proizvoda čija se upotreba predlaže zemljama članicama Svetske zdravstvene organizacije. Neki od predloženih proizvoda asistivne tehnologije odnosili su se na pokretnu grafiku i Kinect. Istraživanja dokazuju da je primena pokretne grafike i Kinect-a kod učenika osnovnoškolskog uzrasta ...sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću značajno uticala na kvalitet izvođenja grubomotoričkih-lokomotornih sposobnosti, prevashodno skoka, galopa, skakanja po horizontali, preskakanja i bočnog kretanja. Imajući u vidu specifičnost razumevanja kinestetičkih naloga kod učenika s intelektualnom ometenošću, u navedena sredstva asistivne tehnologije moguće je, na početku igre, uvesti dinamičku funkciju prilagođavanja težine zahteva u skladu sa sposobnostima učenika. To je slučaj kada se igra prilagođava maksimalnoj visini do koje učenik može da skoči, u odnosu na prethodno procenjen kvalitet lokomotornih sposobnosti. Kako ne bi došlo do automatizacije pri izvođenju zadataka, moguće je menjati složenost kinestetičke tražnje, nasumično, ili strukturisano. Kvalitet sposobnosti lokomotornih veština procenjen uz pomoć pokretne grafike i Kinect-a moguće je inkorporirati najpre u pedagoški profil učenika s intelektualnom ometenošću, a potom odrediti potrebe za podrškom i mere individualizacije u zoni proksimalnog razvoja.

Keywords:
asistivni produkti / intelektualna ometenost / pokretne grafike / Kinect
Source:
Zbornik rezimea – Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”, Beograd, 20– 23.02.2020, 2020, 114-114
Publisher:
  • Društvo defektologa Srbije
Funding / projects:
  • Designig a protocol for Assessing the Educational potentials of Children with Disabilities as a Criterion for Development of Individual Educational Programs (RS-179025)
Note:
  • Dani defektologa Srbije
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3320
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3320
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Ralić, Nenad
AU  - Đurić-Zdravković, Aleksandra
AU  - Bokun, Aleksandra
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3320
AB  - Inostrana istraživanja pokazuju da samo 10% osoba s intelektualnom
ometenošću ima pristup asistivnim produktima. Zbog toga je Svetska zdravstvena
organizacija 2014. godine pokrenula promotivni program “Globalna saradnja na upotrebi
asistivnih tehnologija” (Global Cooperation on Assistive Technology -GATE). Tim
programom implementiraju se delovi Konvencije Ujedinjenih nacija o pravima osoba s
invaliditetom koji se odnose na asistivnu tehnologiju. Cilj ovog programa je da se
osobama različite starosne dobi i kategorije intelektualne ometenosti poboljša pristup
visokokvalitetnim, dostupnim asistivnim produktima. Kao prvi korak u ostvarivanju tog
cilja napravljena je lista prioritetnih asistivnih proizvoda čija se upotreba predlaže
zemljama članicama Svetske zdravstvene organizacije. Neki od predloženih proizvoda
asistivne tehnologije odnosili su se na pokretnu grafiku i Kinect.
Istraživanja dokazuju da je primena pokretne grafike i Kinect-a kod učenika
osnovnoškolskog uzrasta sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću značajno
uticala na kvalitet izvođenja grubomotoričkih-lokomotornih sposobnosti, prevashodno
skoka, galopa, skakanja po horizontali, preskakanja i bočnog kretanja. Imajući u vidu
specifičnost razumevanja kinestetičkih naloga kod učenika s intelektualnom ometenošću,
u navedena sredstva asistivne tehnologije moguće je, na početku igre, uvesti dinamičku
funkciju prilagođavanja težine zahteva u skladu sa sposobnostima učenika. To je slučaj
kada se igra prilagođava maksimalnoj visini do koje učenik može da skoči, u odnosu na
prethodno procenjen kvalitet lokomotornih sposobnosti. Kako ne bi došlo do
automatizacije pri izvođenju zadataka, moguće je menjati složenost kinestetičke tražnje,
nasumično, ili strukturisano.
Kvalitet sposobnosti lokomotornih veština procenjen uz pomoć pokretne
grafike i Kinect-a moguće je inkorporirati najpre u pedagoški profil učenika s
intelektualnom ometenošću, a potom odrediti potrebe za podrškom i mere
individualizacije u zoni proksimalnog razvoja.
PB  - Društvo defektologa Srbije
C3  - Zbornik rezimea – Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”, Beograd, 20– 23.02.2020
T1  - Pokretna grafika i Kinect kao asistivni produkti u podršci
EP  - 114
SP  - 114
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3320
ER  - 
@conference{
author = "Ralić, Nenad and Đurić-Zdravković, Aleksandra and Bokun, Aleksandra",
year = "2020",
abstract = "Inostrana istraživanja pokazuju da samo 10% osoba s intelektualnom
ometenošću ima pristup asistivnim produktima. Zbog toga je Svetska zdravstvena
organizacija 2014. godine pokrenula promotivni program “Globalna saradnja na upotrebi
asistivnih tehnologija” (Global Cooperation on Assistive Technology -GATE). Tim
programom implementiraju se delovi Konvencije Ujedinjenih nacija o pravima osoba s
invaliditetom koji se odnose na asistivnu tehnologiju. Cilj ovog programa je da se
osobama različite starosne dobi i kategorije intelektualne ometenosti poboljša pristup
visokokvalitetnim, dostupnim asistivnim produktima. Kao prvi korak u ostvarivanju tog
cilja napravljena je lista prioritetnih asistivnih proizvoda čija se upotreba predlaže
zemljama članicama Svetske zdravstvene organizacije. Neki od predloženih proizvoda
asistivne tehnologije odnosili su se na pokretnu grafiku i Kinect.
Istraživanja dokazuju da je primena pokretne grafike i Kinect-a kod učenika
osnovnoškolskog uzrasta sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću značajno
uticala na kvalitet izvođenja grubomotoričkih-lokomotornih sposobnosti, prevashodno
skoka, galopa, skakanja po horizontali, preskakanja i bočnog kretanja. Imajući u vidu
specifičnost razumevanja kinestetičkih naloga kod učenika s intelektualnom ometenošću,
u navedena sredstva asistivne tehnologije moguće je, na početku igre, uvesti dinamičku
funkciju prilagođavanja težine zahteva u skladu sa sposobnostima učenika. To je slučaj
kada se igra prilagođava maksimalnoj visini do koje učenik može da skoči, u odnosu na
prethodno procenjen kvalitet lokomotornih sposobnosti. Kako ne bi došlo do
automatizacije pri izvođenju zadataka, moguće je menjati složenost kinestetičke tražnje,
nasumično, ili strukturisano.
Kvalitet sposobnosti lokomotornih veština procenjen uz pomoć pokretne
grafike i Kinect-a moguće je inkorporirati najpre u pedagoški profil učenika s
intelektualnom ometenošću, a potom odrediti potrebe za podrškom i mere
individualizacije u zoni proksimalnog razvoja.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije",
journal = "Zbornik rezimea – Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”, Beograd, 20– 23.02.2020",
title = "Pokretna grafika i Kinect kao asistivni produkti u podršci",
pages = "114-114",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3320"
}
Ralić, N., Đurić-Zdravković, A.,& Bokun, A.. (2020). Pokretna grafika i Kinect kao asistivni produkti u podršci. in Zbornik rezimea – Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”, Beograd, 20– 23.02.2020
Društvo defektologa Srbije., 114-114.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3320
Ralić N, Đurić-Zdravković A, Bokun A. Pokretna grafika i Kinect kao asistivni produkti u podršci. in Zbornik rezimea – Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”, Beograd, 20– 23.02.2020. 2020;:114-114.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3320 .
Ralić, Nenad, Đurić-Zdravković, Aleksandra, Bokun, Aleksandra, "Pokretna grafika i Kinect kao asistivni produkti u podršci" in Zbornik rezimea – Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”, Beograd, 20– 23.02.2020 (2020):114-114,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3320 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB