Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Rezilijentnost adolescenata s intelektualnom ometenošću

dc.creatorPavlović, Miroslav
dc.creatorŽunić-Pavlović, Vesna
dc.date.accessioned2021-06-09T13:31:05Z
dc.date.available2021-06-09T13:31:05Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/325
dc.description.abstractOur empirical research was aimed at gaining insight into individual features of resiliency in adolescents with intellectual impairment and determining eventual differences between the individuals due to different socio-demographic characteristics. The research was conducted in four Belgrade schools for students with intellectual impairment. The sample comprised 100 students with mild intellectual impairment aged 13 to 20 and included both sexes. The data were collected by the use of the Resiliency Scales for Children and Adolescents (Prince-Embury, 2007). The results suggest that the adolescents with intellectual impairment have underdeveloped sense of governing and control over life events, averagely developed sense of relatedness with others and high emotional responsiveness. The revealed differences according to sociodemographic characteristics show somewhat higher resiliency in boys compared to girls, in adolescents of other nationalities compared to Serbian adolescents, and in adolescents who live in children's homes compared to those who live with their families.en
dc.description.abstractEmpirijsko istraživanje imalo je za cilj sticanje uvida u individualne kvalitete rezilijentnosti adolescenata s intelektualnom ometenošću, kao i ispitivanje razlika koje u ctom pogledu postoje među adolescentima sa različitim sociodemografskim karakteristikama. Istraživanje je rađeno u četiri beogradske škole za učenike s intelektualnom ometenošću. Uzorak istraživanja čini 100 učenika sa lakom intelektualnom ometenošću oba pola, uzrasta od 13 do 20 godina. Podaci su prikupljeni primenom Skale rezilijentnosti za decu i adolescente (Resiliency Scales for Children and Adolescents) (Prince-Embury, 2007). Rezultati istraživanja sugerišu da adolescenti s intelektualnom ometenošću imaju slabije razvijeno osećanje upravljanja i kontrole nad životnim događajima, prosečno razvijeno osećanje povezanosti sa drugima i povišenu emocionalnu reaktivnost. Otkrivene razlike među ispitanicima sa različitim sociodemografskim karakteristikama idu u pravcu veće rezilijentnosti momaka u odnosu na devojke, adolescenata drugih nacionalnosti u odnosu na adolescente srpske nacionalnosti i adolescenata koji žive u domu u odnosu na one koji žive u porodici.sr
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectresiliencyen
dc.subjectintellectual impairmenten
dc.subjectadolescentsen
dc.subjectResiliency Scale for Children and Adolescentsen
dc.subjectrezilijentnostsr
dc.subjectintelektualna ometenostsr
dc.subjectadolescentisr
dc.subjectSkala rezilijentnosti za decu i adolescentesr
dc.titleResiliency in adolescents with intellectual impairmenten
dc.titleRezilijentnost adolescenata s intelektualnom ometenošćusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage617
dc.citation.issue4
dc.citation.other59(4): 603-617
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage603
dc.citation.volume59
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_325
dc.type.versionpublishedVersion


Dokumenti

DatotekeVeličinaFormatPregled

Uz ovaj zapis nema datoteka.

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu