Karakteristike razvojnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Razvojne sposobnosti kod dece imaju svoje uzrasne nonne I
prema misljenju veceg broja autora razvijaju se u ~roseku _do sedme
godine. Ukoliko se evidentira bilo kakvo odstupanJe, defimse se kao
atipicno u odnosu na uzrasni period . Cilj ovog iSlrazivanja je procena
nekih razvojnih sposobnosti kod dece predskolskog uzrasta. Uzora]c
istrazivanja cini 64-oro dece , uzrasta izmedu seS1 i sedam godina.
Istrazivanje je sprovedeno tokom 20 I 8. godine u Predskolskoj
ustanovi "Cika Jova Zmaj" u Beogradu. U istrazivanju su od memih
instrumenata korisceni: Globalni artikulacioni test, Test oralne
praksije, Test govorne razvijenosti I Test za procenu vizuelne
percepcije.
Rezultati istrazivanja su pokazali da 45.31 % dece iz uzorka
pravilno izgovara sve glasove srpskog jezika, dok 31.25% dece
nepravilno izgovara izmedu tri i pet glasova. Pravilno razvijena
logomotorika je utvrdena kod 74.44% dece, dok su vizuelna
percepcija I grafomotorne sposobnosti razvijene kod 73.44% dece iz
uz...orka. Utvrdeno je 95.31 % dece koja dominantno pisu desnom
rukom, dok je nepravilan hvat olovke prisutan kod 39.06% dece. Na
zadacima govorne razvijenosti, utvrdeno je da 31.25% dece daje
odgovore koji nisu u skladu sa uzrastom - be z odgovora, eholalican j
pogresan odgovor. Na zadacima vizuelne percepcije, grafomotorne spretnosti i govorne razvijenosti devojcice su ostvarile statisticki
znacajno bolje rezultate u odnosu na decake (p<0.05).
Rezultati ovog istrazivanja mogu se primeniti u pracenju i
proceni tipicnog razvoja, ali i u ranoj detekciji poremecaja u cilju
poboljsanja u okviru sposobnosti pravilnog izgovora, oralne praksije,
govome razvijenosti I grafomotomih sposobnosti, sto je i bio cilj
naseg istrazivanja.
Keywords:
razvojne sposobnosti / razvoj govora / vizuelna percepctJaSource:
U: M. Šćepanović (Ur.) XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija 'Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“, 2019, 34-35Funding / projects:
Note:
- XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Ječmenica, Nevena AU - Golubović, Slavica AU - Kobac, Dubravka PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3247 AB - Razvojne sposobnosti kod dece imaju svoje uzrasne nonne I prema misljenju veceg broja autora razvijaju se u ~roseku _do sedme godine. Ukoliko se evidentira bilo kakvo odstupanJe, defimse se kao atipicno u odnosu na uzrasni period . Cilj ovog iSlrazivanja je procena nekih razvojnih sposobnosti kod dece predskolskog uzrasta. Uzora]c istrazivanja cini 64-oro dece , uzrasta izmedu seS1 i sedam godina. Istrazivanje je sprovedeno tokom 20 I 8. godine u Predskolskoj ustanovi "Cika Jova Zmaj" u Beogradu. U istrazivanju su od memih instrumenata korisceni: Globalni artikulacioni test, Test oralne praksije, Test govorne razvijenosti I Test za procenu vizuelne percepcije. Rezultati istrazivanja su pokazali da 45.31 % dece iz uzorka pravilno izgovara sve glasove srpskog jezika, dok 31.25% dece nepravilno izgovara izmedu tri i pet glasova. Pravilno razvijena logomotorika je utvrdena kod 74.44% dece, dok su vizuelna percepcija I grafomotorne sposobnosti razvijene kod 73.44% dece iz uzorka. Utvrdeno je 95.31 % dece koja dominantno pisu desnom rukom, dok je nepravilan hvat olovke prisutan kod 39.06% dece. Na zadacima govorne razvijenosti, utvrdeno je da 31.25% dece daje odgovore koji nisu u skladu sa uzrastom - be z odgovora, eholalican j pogresan odgovor. Na zadacima vizuelne percepcije, grafomotorne spretnosti i govorne razvijenosti devojcice su ostvarile statisticki znacajno bolje rezultate u odnosu na decake (p<0.05). Rezultati ovog istrazivanja mogu se primeniti u pracenju i proceni tipicnog razvoja, ali i u ranoj detekciji poremecaja u cilju poboljsanja u okviru sposobnosti pravilnog izgovora, oralne praksije, govome razvijenosti I grafomotomih sposobnosti, sto je i bio cilj naseg istrazivanja. C3 - U: M. Šćepanović (Ur.) XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija 'Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“ C3 - Postojeci izazovi u specijalnoj Edukaciji i rehabilitaciji Zbornik saietaka T1 - Karakteristike razvojnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta EP - 35 SP - 34 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3247 ER -
@conference{ author = "Ječmenica, Nevena and Golubović, Slavica and Kobac, Dubravka", year = "2019", abstract = "Razvojne sposobnosti kod dece imaju svoje uzrasne nonne I prema misljenju veceg broja autora razvijaju se u ~roseku _do sedme godine. Ukoliko se evidentira bilo kakvo odstupanJe, defimse se kao atipicno u odnosu na uzrasni period . Cilj ovog iSlrazivanja je procena nekih razvojnih sposobnosti kod dece predskolskog uzrasta. Uzora]c istrazivanja cini 64-oro dece , uzrasta izmedu seS1 i sedam godina. Istrazivanje je sprovedeno tokom 20 I 8. godine u Predskolskoj ustanovi "Cika Jova Zmaj" u Beogradu. U istrazivanju su od memih instrumenata korisceni: Globalni artikulacioni test, Test oralne praksije, Test govorne razvijenosti I Test za procenu vizuelne percepcije. Rezultati istrazivanja su pokazali da 45.31 % dece iz uzorka pravilno izgovara sve glasove srpskog jezika, dok 31.25% dece nepravilno izgovara izmedu tri i pet glasova. Pravilno razvijena logomotorika je utvrdena kod 74.44% dece, dok su vizuelna percepcija I grafomotorne sposobnosti razvijene kod 73.44% dece iz uzorka. Utvrdeno je 95.31 % dece koja dominantno pisu desnom rukom, dok je nepravilan hvat olovke prisutan kod 39.06% dece. Na zadacima govorne razvijenosti, utvrdeno je da 31.25% dece daje odgovore koji nisu u skladu sa uzrastom - be z odgovora, eholalican j pogresan odgovor. Na zadacima vizuelne percepcije, grafomotorne spretnosti i govorne razvijenosti devojcice su ostvarile statisticki znacajno bolje rezultate u odnosu na decake (p<0.05). Rezultati ovog istrazivanja mogu se primeniti u pracenju i proceni tipicnog razvoja, ali i u ranoj detekciji poremecaja u cilju poboljsanja u okviru sposobnosti pravilnog izgovora, oralne praksije, govome razvijenosti I grafomotomih sposobnosti, sto je i bio cilj naseg istrazivanja.", journal = "U: M. Šćepanović (Ur.) XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija 'Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“, Postojeci izazovi u specijalnoj Edukaciji i rehabilitaciji Zbornik saietaka", title = "Karakteristike razvojnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta", pages = "35-34", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3247" }
Ječmenica, N., Golubović, S.,& Kobac, D.. (2019). Karakteristike razvojnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta. in U: M. Šćepanović (Ur.) XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija 'Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“, 34-35. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3247
Ječmenica N, Golubović S, Kobac D. Karakteristike razvojnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta. in U: M. Šćepanović (Ur.) XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija 'Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“. 2019;:34-35. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3247 .
Ječmenica, Nevena, Golubović, Slavica, Kobac, Dubravka, "Karakteristike razvojnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta" in U: M. Šćepanović (Ur.) XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija 'Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“ (2019):34-35, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3247 .