rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Karakteristike razvojnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta

Thumbnail
2019
bitstream_8673.pdf (3.612Mb)
Authors
Ječmenica, Nevena
Golubović, Slavica
Kobac, Dubravka
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Razvojne sposobnosti kod dece imaju svoje uzrasne nonne I prema misljenju veceg broja autora razvijaju se u ~roseku _do sedme godine. Ukoliko se evidentira bilo kakvo odstupanJe, defimse se kao atipicno u odnosu na uzrasni period . Cilj ovog iSlrazivanja je procena nekih razvojnih sposobnosti kod dece predskolskog uzrasta. Uzora]c istrazivanja cini 64-oro dece , uzrasta izmedu seS1 i sedam godina. Istrazivanje je sprovedeno tokom 20 I 8. godine u Predskolskoj ustanovi "Cika Jova Zmaj" u Beogradu. U istrazivanju su od memih instrumenata korisceni: Globalni artikulacioni test, Test oralne praksije, Test govorne razvijenosti I Test za procenu vizuelne percepcije. Rezultati istrazivanja su pokazali da 45.31 % dece iz uzorka pravilno izgovara sve glasove srpskog jezika, dok 31.25% dece nepravilno izgovara izmedu tri i pet glasova. Pravilno razvijena logomotorika je utvrdena kod 74.44% dece, dok su vizuelna percepcija I grafomotorne sposobnosti razvijene kod 73.44% dece iz uz...orka. Utvrdeno je 95.31 % dece koja dominantno pisu desnom rukom, dok je nepravilan hvat olovke prisutan kod 39.06% dece. Na zadacima govorne razvijenosti, utvrdeno je da 31.25% dece daje odgovore koji nisu u skladu sa uzrastom - be z odgovora, eholalican j pogresan odgovor. Na zadacima vizuelne percepcije, grafomotorne spretnosti i govorne razvijenosti devojcice su ostvarile statisticki znacajno bolje rezultate u odnosu na decake (p<0.05). Rezultati ovog istrazivanja mogu se primeniti u pracenju i proceni tipicnog razvoja, ali i u ranoj detekciji poremecaja u cilju poboljsanja u okviru sposobnosti pravilnog izgovora, oralne praksije, govome razvijenosti I grafomotomih sposobnosti, sto je i bio cilj naseg istrazivanja.

Keywords:
razvojne sposobnosti / razvoj govora / vizuelna percepctJa
Source:
U: M. Šćepanović (Ur.) XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija 'Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“, 2019, 34-35
Funding / projects:
  • Interdisciplinary research of verbal communication quality (RS-178027)
Note:
  • XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji

ISBN: 978-86-80326-10-8

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3247
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3247
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Ječmenica, Nevena
AU  - Golubović, Slavica
AU  - Kobac, Dubravka
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3247
AB  - Razvojne sposobnosti kod dece imaju svoje uzrasne nonne I
prema misljenju veceg broja autora razvijaju se u ~roseku _do sedme
godine. Ukoliko se evidentira bilo kakvo odstupanJe, defimse se kao
atipicno u odnosu na uzrasni period . Cilj ovog iSlrazivanja je procena
nekih razvojnih sposobnosti kod dece predskolskog uzrasta. Uzora]c
istrazivanja cini 64-oro dece , uzrasta izmedu seS1 i sedam godina.
Istrazivanje je sprovedeno tokom 20 I 8. godine u Predskolskoj
ustanovi "Cika Jova Zmaj" u Beogradu. U istrazivanju su od memih
instrumenata korisceni: Globalni artikulacioni test, Test oralne
praksije, Test govorne razvijenosti I Test za procenu vizuelne
percepcije.
Rezultati istrazivanja su pokazali da 45.31 % dece iz uzorka
pravilno izgovara sve glasove srpskog jezika, dok 31.25% dece
nepravilno izgovara izmedu tri i pet glasova. Pravilno razvijena
logomotorika je utvrdena kod 74.44% dece, dok su vizuelna
percepcija I grafomotorne sposobnosti razvijene kod 73.44% dece iz
uzorka. Utvrdeno je 95.31 % dece koja dominantno pisu desnom
rukom, dok je nepravilan hvat olovke prisutan kod 39.06% dece. Na
zadacima govorne razvijenosti, utvrdeno je da 31.25% dece daje
odgovore koji nisu u skladu sa uzrastom - be z odgovora, eholalican j
pogresan odgovor. Na zadacima vizuelne percepcije, grafomotorne spretnosti i govorne razvijenosti devojcice su ostvarile statisticki
znacajno bolje rezultate u odnosu na decake (p<0.05).
Rezultati ovog istrazivanja mogu se primeniti u pracenju i
proceni tipicnog razvoja, ali i u ranoj detekciji poremecaja u cilju
poboljsanja u okviru sposobnosti pravilnog izgovora, oralne praksije,
govome razvijenosti I grafomotomih sposobnosti, sto je i bio cilj
naseg istrazivanja.
C3  - U: M. Šćepanović (Ur.) XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija 'Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“
C3  - Postojeci izazovi u specijalnoj
Edukaciji i rehabilitaciji
Zbornik saietaka
T1  - Karakteristike razvojnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta
EP  - 35
SP  - 34
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3247
ER  - 
@conference{
author = "Ječmenica, Nevena and Golubović, Slavica and Kobac, Dubravka",
year = "2019",
abstract = "Razvojne sposobnosti kod dece imaju svoje uzrasne nonne I
prema misljenju veceg broja autora razvijaju se u ~roseku _do sedme
godine. Ukoliko se evidentira bilo kakvo odstupanJe, defimse se kao
atipicno u odnosu na uzrasni period . Cilj ovog iSlrazivanja je procena
nekih razvojnih sposobnosti kod dece predskolskog uzrasta. Uzora]c
istrazivanja cini 64-oro dece , uzrasta izmedu seS1 i sedam godina.
Istrazivanje je sprovedeno tokom 20 I 8. godine u Predskolskoj
ustanovi "Cika Jova Zmaj" u Beogradu. U istrazivanju su od memih
instrumenata korisceni: Globalni artikulacioni test, Test oralne
praksije, Test govorne razvijenosti I Test za procenu vizuelne
percepcije.
Rezultati istrazivanja su pokazali da 45.31 % dece iz uzorka
pravilno izgovara sve glasove srpskog jezika, dok 31.25% dece
nepravilno izgovara izmedu tri i pet glasova. Pravilno razvijena
logomotorika je utvrdena kod 74.44% dece, dok su vizuelna
percepcija I grafomotorne sposobnosti razvijene kod 73.44% dece iz
uzorka. Utvrdeno je 95.31 % dece koja dominantno pisu desnom
rukom, dok je nepravilan hvat olovke prisutan kod 39.06% dece. Na
zadacima govorne razvijenosti, utvrdeno je da 31.25% dece daje
odgovore koji nisu u skladu sa uzrastom - be z odgovora, eholalican j
pogresan odgovor. Na zadacima vizuelne percepcije, grafomotorne spretnosti i govorne razvijenosti devojcice su ostvarile statisticki
znacajno bolje rezultate u odnosu na decake (p<0.05).
Rezultati ovog istrazivanja mogu se primeniti u pracenju i
proceni tipicnog razvoja, ali i u ranoj detekciji poremecaja u cilju
poboljsanja u okviru sposobnosti pravilnog izgovora, oralne praksije,
govome razvijenosti I grafomotomih sposobnosti, sto je i bio cilj
naseg istrazivanja.",
journal = "U: M. Šćepanović (Ur.) XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija 'Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“, Postojeci izazovi u specijalnoj
Edukaciji i rehabilitaciji
Zbornik saietaka",
title = "Karakteristike razvojnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta",
pages = "35-34",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3247"
}
Ječmenica, N., Golubović, S.,& Kobac, D.. (2019). Karakteristike razvojnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta. in U: M. Šćepanović (Ur.) XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija 'Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“, 34-35.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3247
Ječmenica N, Golubović S, Kobac D. Karakteristike razvojnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta. in U: M. Šćepanović (Ur.) XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija 'Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“. 2019;:34-35.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3247 .
Ječmenica, Nevena, Golubović, Slavica, Kobac, Dubravka, "Karakteristike razvojnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta" in U: M. Šćepanović (Ur.) XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija 'Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“ (2019):34-35,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3247 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB