Neke karakteristike semantičke razvijenosti kod dece sa cerebralnom paralizom
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Cerebra/no parabza se e 1.m;, • . I
nepromenljivi poremecaj pokreta i/ili po 5t~e . tela 1 motonc~h
funkcija, koji nastaje kao posledica neprogre5ivmh abn~nnalno~ti u
razvoju nezrelog mozga. Cilj istrazivanja je da se .. utvrd1 se~ant1cka
razvijenost dece sa cerebralnom paralizom predskolskog 1 mladeg
skolskog uzrasta u odnosu na stepen intelektualnog funkcionisanja i
prisustvo, odnosno odsustvo epilepsije. Uzorak istrazivanja cini 30
dece sa spasticnim oblikom cerebralne paralize, uzrasta od sest do
osam godina. Istrazivanje je sprovedeno tokom 2017 . godine na
Institutu za fizikalnu medicinu, rehabilitaciju i reumatologiju "Dr.
Simo Milosevic"- Igalo.U istrazivanju je kao memi instrument
koriscen Test pridevskih suprotnosti.
Rezultati istrazivanja su pokazali da najvise odgovora iz
kategorije: bez odgovora, eholalican i pogresan odgovor deca daju na
zadacima pridevskih suprotnosti za pojmove ,,dobar"(70%) i
,,slobodan"(70%), dok je najveci broj tacnih odgovora na zadat...ku
pridevskih suprotnostiutvrden za pojmove ,,crn"(23.3%) i
,, veliki''(20% ). Deca sa cerebralnom paralizomi prosecnom
inteligencijom dala su znacajno vise sintagmatskih i tacnih odgovora
(55.7%) u odnosu na 3.57% odgovora iz iste kategorije kod dece sa
cerebralnom paralizom i intelektualnom ometenoscu.Deca koja imaju epifepsiju te~ce su davala pogre~ne iii eholali~ne odgovore, dok su
deca koja nemaju epilepsiju davala u vecoj meri tacne odgovore i
ta~ne odgovore sa negacijom, a ndto rede sintagmatske odgovore na
zadacima pridevskih suprotnosti. lmajuci u vidu znacnjnu povezanost
izmedu jezickog razvoja i kognitivnih sposobnosti. veoma je vazno
detaljnije ispitivati jezicke sposobnosti kod dece sa cerebralnom
paralizom. Novija istrrlivanja omogucila bi detaljnija saz nanja o
karakteristikama jezickih sposobnosti dece sa cerebralnom paralizom .
Keywords:
cerebralna paraliza / intelek1ualna ometenost / epilepsija.Source:
Postojeci izazovi u specijalnoj Edukaciji i rehabilitaciji Zbornik saietaka, 2019, 36-37Publisher:
- Drustvo defektologa Vojvodine
Funding / projects:
Note:
- XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Golubović, Slavica AU - Guberinić, Marija AU - Ječmenica, Nevena AU - Živković, Zorica PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3241 AB - Cerebra/no parabza se e 1.m;, • . I nepromenljivi poremecaj pokreta i/ili po 5t~e . tela 1 motonc~h funkcija, koji nastaje kao posledica neprogre5ivmh abn~nnalno~ti u razvoju nezrelog mozga. Cilj istrazivanja je da se .. utvrd1 se~ant1cka razvijenost dece sa cerebralnom paralizom predskolskog 1 mladeg skolskog uzrasta u odnosu na stepen intelektualnog funkcionisanja i prisustvo, odnosno odsustvo epilepsije. Uzorak istrazivanja cini 30 dece sa spasticnim oblikom cerebralne paralize, uzrasta od sest do osam godina. Istrazivanje je sprovedeno tokom 2017 . godine na Institutu za fizikalnu medicinu, rehabilitaciju i reumatologiju "Dr. Simo Milosevic"- Igalo.U istrazivanju je kao memi instrument koriscen Test pridevskih suprotnosti. Rezultati istrazivanja su pokazali da najvise odgovora iz kategorije: bez odgovora, eholalican i pogresan odgovor deca daju na zadacima pridevskih suprotnosti za pojmove ,,dobar"(70%) i ,,slobodan"(70%), dok je najveci broj tacnih odgovora na zadatku pridevskih suprotnostiutvrden za pojmove ,,crn"(23.3%) i ,, veliki''(20% ). Deca sa cerebralnom paralizomi prosecnom inteligencijom dala su znacajno vise sintagmatskih i tacnih odgovora (55.7%) u odnosu na 3.57% odgovora iz iste kategorije kod dece sa cerebralnom paralizom i intelektualnom ometenoscu.Deca koja imaju epifepsiju te~ce su davala pogre~ne iii eholali~ne odgovore, dok su deca koja nemaju epilepsiju davala u vecoj meri tacne odgovore i ta~ne odgovore sa negacijom, a ndto rede sintagmatske odgovore na zadacima pridevskih suprotnosti. lmajuci u vidu znacnjnu povezanost izmedu jezickog razvoja i kognitivnih sposobnosti. veoma je vazno detaljnije ispitivati jezicke sposobnosti kod dece sa cerebralnom paralizom. Novija istrrlivanja omogucila bi detaljnija saz nanja o karakteristikama jezickih sposobnosti dece sa cerebralnom paralizom . PB - Drustvo defektologa Vojvodine C3 - Postojeci izazovi u specijalnoj Edukaciji i rehabilitaciji Zbornik saietaka T1 - Neke karakteristike semantičke razvijenosti kod dece sa cerebralnom paralizom EP - 37 SP - 36 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3241 ER -
@conference{ author = "Golubović, Slavica and Guberinić, Marija and Ječmenica, Nevena and Živković, Zorica", year = "2019", abstract = "Cerebra/no parabza se e 1.m;, • . I nepromenljivi poremecaj pokreta i/ili po 5t~e . tela 1 motonc~h funkcija, koji nastaje kao posledica neprogre5ivmh abn~nnalno~ti u razvoju nezrelog mozga. Cilj istrazivanja je da se .. utvrd1 se~ant1cka razvijenost dece sa cerebralnom paralizom predskolskog 1 mladeg skolskog uzrasta u odnosu na stepen intelektualnog funkcionisanja i prisustvo, odnosno odsustvo epilepsije. Uzorak istrazivanja cini 30 dece sa spasticnim oblikom cerebralne paralize, uzrasta od sest do osam godina. Istrazivanje je sprovedeno tokom 2017 . godine na Institutu za fizikalnu medicinu, rehabilitaciju i reumatologiju "Dr. Simo Milosevic"- Igalo.U istrazivanju je kao memi instrument koriscen Test pridevskih suprotnosti. Rezultati istrazivanja su pokazali da najvise odgovora iz kategorije: bez odgovora, eholalican i pogresan odgovor deca daju na zadacima pridevskih suprotnosti za pojmove ,,dobar"(70%) i ,,slobodan"(70%), dok je najveci broj tacnih odgovora na zadatku pridevskih suprotnostiutvrden za pojmove ,,crn"(23.3%) i ,, veliki''(20% ). Deca sa cerebralnom paralizomi prosecnom inteligencijom dala su znacajno vise sintagmatskih i tacnih odgovora (55.7%) u odnosu na 3.57% odgovora iz iste kategorije kod dece sa cerebralnom paralizom i intelektualnom ometenoscu.Deca koja imaju epifepsiju te~ce su davala pogre~ne iii eholali~ne odgovore, dok su deca koja nemaju epilepsiju davala u vecoj meri tacne odgovore i ta~ne odgovore sa negacijom, a ndto rede sintagmatske odgovore na zadacima pridevskih suprotnosti. lmajuci u vidu znacnjnu povezanost izmedu jezickog razvoja i kognitivnih sposobnosti. veoma je vazno detaljnije ispitivati jezicke sposobnosti kod dece sa cerebralnom paralizom. Novija istrrlivanja omogucila bi detaljnija saz nanja o karakteristikama jezickih sposobnosti dece sa cerebralnom paralizom .", publisher = "Drustvo defektologa Vojvodine", journal = "Postojeci izazovi u specijalnoj Edukaciji i rehabilitaciji Zbornik saietaka", title = "Neke karakteristike semantičke razvijenosti kod dece sa cerebralnom paralizom", pages = "37-36", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3241" }
Golubović, S., Guberinić, M., Ječmenica, N.,& Živković, Z.. (2019). Neke karakteristike semantičke razvijenosti kod dece sa cerebralnom paralizom. in Postojeci izazovi u specijalnoj Edukaciji i rehabilitaciji Zbornik saietaka Drustvo defektologa Vojvodine., 36-37. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3241
Golubović S, Guberinić M, Ječmenica N, Živković Z. Neke karakteristike semantičke razvijenosti kod dece sa cerebralnom paralizom. in Postojeci izazovi u specijalnoj Edukaciji i rehabilitaciji Zbornik saietaka. 2019;:36-37. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3241 .
Golubović, Slavica, Guberinić, Marija, Ječmenica, Nevena, Živković, Zorica, "Neke karakteristike semantičke razvijenosti kod dece sa cerebralnom paralizom" in Postojeci izazovi u specijalnoj Edukaciji i rehabilitaciji Zbornik saietaka (2019):36-37, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3241 .