rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Neke karakteristike semantičke razvijenosti kod dece sa cerebralnom paralizom

Thumbnail
2019
pdf_file.pdf (3.561Mb)
Authors
Golubović, Slavica
Guberinić, Marija
Ječmenica, Nevena
Živković, Zorica
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Cerebra/no parabza se e 1.m;, • . I nepromenljivi poremecaj pokreta i/ili po 5t~e . tela 1 motonc~h funkcija, koji nastaje kao posledica neprogre5ivmh abn~nnalno~ti u razvoju nezrelog mozga. Cilj istrazivanja je da se .. utvrd1 se~ant1cka razvijenost dece sa cerebralnom paralizom predskolskog 1 mladeg skolskog uzrasta u odnosu na stepen intelektualnog funkcionisanja i prisustvo, odnosno odsustvo epilepsije. Uzorak istrazivanja cini 30 dece sa spasticnim oblikom cerebralne paralize, uzrasta od sest do osam godina. Istrazivanje je sprovedeno tokom 2017 . godine na Institutu za fizikalnu medicinu, rehabilitaciju i reumatologiju "Dr. Simo Milosevic"- Igalo.U istrazivanju je kao memi instrument koriscen Test pridevskih suprotnosti. Rezultati istrazivanja su pokazali da najvise odgovora iz kategorije: bez odgovora, eholalican i pogresan odgovor deca daju na zadacima pridevskih suprotnosti za pojmove ,,dobar"(70%) i ,,slobodan"(70%), dok je najveci broj tacnih odgovora na zadat...ku pridevskih suprotnostiutvrden za pojmove ,,crn"(23.3%) i ,, veliki''(20% ). Deca sa cerebralnom paralizomi prosecnom inteligencijom dala su znacajno vise sintagmatskih i tacnih odgovora (55.7%) u odnosu na 3.57% odgovora iz iste kategorije kod dece sa cerebralnom paralizom i intelektualnom ometenoscu.Deca koja imaju epifepsiju te~ce su davala pogre~ne iii eholali~ne odgovore, dok su deca koja nemaju epilepsiju davala u vecoj meri tacne odgovore i ta~ne odgovore sa negacijom, a ndto rede sintagmatske odgovore na zadacima pridevskih suprotnosti. lmajuci u vidu znacnjnu povezanost izmedu jezickog razvoja i kognitivnih sposobnosti. veoma je vazno detaljnije ispitivati jezicke sposobnosti kod dece sa cerebralnom paralizom. Novija istrrlivanja omogucila bi detaljnija saz nanja o karakteristikama jezickih sposobnosti dece sa cerebralnom paralizom .

Keywords:
cerebralna paraliza / intelek1ualna ometenost / epilepsija.
Source:
Postojeci izazovi u specijalnoj Edukaciji i rehabilitaciji Zbornik saietaka, 2019, 36-37
Publisher:
  • Drustvo defektologa Vojvodine
Funding / projects:
  • Interdisciplinary research of verbal communication quality (RS-178027)
Note:
  • XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji

ISBN: 978-86-80326-10-8

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3241
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3241
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Golubović, Slavica
AU  - Guberinić, Marija
AU  - Ječmenica, Nevena
AU  - Živković, Zorica
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3241
AB  - Cerebra/no parabza se e 1.m;, • . I
nepromenljivi poremecaj pokreta i/ili po 5t~e . tela 1 motonc~h
funkcija, koji nastaje kao posledica neprogre5ivmh abn~nnalno~ti u
razvoju nezrelog mozga. Cilj istrazivanja je da se .. utvrd1 se~ant1cka
razvijenost dece sa cerebralnom paralizom predskolskog 1 mladeg
skolskog uzrasta u odnosu na stepen intelektualnog funkcionisanja i
prisustvo, odnosno odsustvo epilepsije. Uzorak istrazivanja cini 30
dece sa spasticnim oblikom cerebralne paralize, uzrasta od sest do
osam godina. Istrazivanje je sprovedeno tokom 2017 . godine na
Institutu za fizikalnu medicinu, rehabilitaciju i reumatologiju "Dr.
Simo Milosevic"- Igalo.U istrazivanju je kao memi instrument
koriscen Test pridevskih suprotnosti.
Rezultati istrazivanja su pokazali da najvise odgovora iz
kategorije: bez odgovora, eholalican i pogresan odgovor deca daju na
zadacima pridevskih suprotnosti za pojmove ,,dobar"(70%) i
,,slobodan"(70%), dok je najveci broj tacnih odgovora na zadatku
pridevskih suprotnostiutvrden za pojmove ,,crn"(23.3%) i
,, veliki''(20% ). Deca sa cerebralnom paralizomi prosecnom
inteligencijom dala su znacajno vise sintagmatskih i tacnih odgovora
(55.7%) u odnosu na 3.57% odgovora iz iste kategorije kod dece sa
cerebralnom paralizom i intelektualnom ometenoscu.Deca koja imaju epifepsiju te~ce su davala pogre~ne iii eholali~ne odgovore, dok su
deca koja nemaju epilepsiju davala u vecoj meri tacne odgovore i
ta~ne odgovore sa negacijom, a ndto rede sintagmatske odgovore na
zadacima pridevskih suprotnosti. lmajuci u vidu znacnjnu povezanost
izmedu jezickog razvoja i kognitivnih sposobnosti. veoma je vazno
detaljnije ispitivati jezicke sposobnosti kod dece sa cerebralnom
paralizom. Novija istrrlivanja omogucila bi detaljnija saz nanja o
karakteristikama jezickih sposobnosti dece sa cerebralnom paralizom .
PB  - Drustvo defektologa Vojvodine
C3  - Postojeci izazovi u specijalnoj
Edukaciji i rehabilitaciji
Zbornik saietaka
T1  - Neke karakteristike semantičke razvijenosti kod dece sa cerebralnom paralizom
EP  - 37
SP  - 36
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3241
ER  - 
@conference{
author = "Golubović, Slavica and Guberinić, Marija and Ječmenica, Nevena and Živković, Zorica",
year = "2019",
abstract = "Cerebra/no parabza se e 1.m;, • . I
nepromenljivi poremecaj pokreta i/ili po 5t~e . tela 1 motonc~h
funkcija, koji nastaje kao posledica neprogre5ivmh abn~nnalno~ti u
razvoju nezrelog mozga. Cilj istrazivanja je da se .. utvrd1 se~ant1cka
razvijenost dece sa cerebralnom paralizom predskolskog 1 mladeg
skolskog uzrasta u odnosu na stepen intelektualnog funkcionisanja i
prisustvo, odnosno odsustvo epilepsije. Uzorak istrazivanja cini 30
dece sa spasticnim oblikom cerebralne paralize, uzrasta od sest do
osam godina. Istrazivanje je sprovedeno tokom 2017 . godine na
Institutu za fizikalnu medicinu, rehabilitaciju i reumatologiju "Dr.
Simo Milosevic"- Igalo.U istrazivanju je kao memi instrument
koriscen Test pridevskih suprotnosti.
Rezultati istrazivanja su pokazali da najvise odgovora iz
kategorije: bez odgovora, eholalican i pogresan odgovor deca daju na
zadacima pridevskih suprotnosti za pojmove ,,dobar"(70%) i
,,slobodan"(70%), dok je najveci broj tacnih odgovora na zadatku
pridevskih suprotnostiutvrden za pojmove ,,crn"(23.3%) i
,, veliki''(20% ). Deca sa cerebralnom paralizomi prosecnom
inteligencijom dala su znacajno vise sintagmatskih i tacnih odgovora
(55.7%) u odnosu na 3.57% odgovora iz iste kategorije kod dece sa
cerebralnom paralizom i intelektualnom ometenoscu.Deca koja imaju epifepsiju te~ce su davala pogre~ne iii eholali~ne odgovore, dok su
deca koja nemaju epilepsiju davala u vecoj meri tacne odgovore i
ta~ne odgovore sa negacijom, a ndto rede sintagmatske odgovore na
zadacima pridevskih suprotnosti. lmajuci u vidu znacnjnu povezanost
izmedu jezickog razvoja i kognitivnih sposobnosti. veoma je vazno
detaljnije ispitivati jezicke sposobnosti kod dece sa cerebralnom
paralizom. Novija istrrlivanja omogucila bi detaljnija saz nanja o
karakteristikama jezickih sposobnosti dece sa cerebralnom paralizom .",
publisher = "Drustvo defektologa Vojvodine",
journal = "Postojeci izazovi u specijalnoj
Edukaciji i rehabilitaciji
Zbornik saietaka",
title = "Neke karakteristike semantičke razvijenosti kod dece sa cerebralnom paralizom",
pages = "37-36",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3241"
}
Golubović, S., Guberinić, M., Ječmenica, N.,& Živković, Z.. (2019). Neke karakteristike semantičke razvijenosti kod dece sa cerebralnom paralizom. in Postojeci izazovi u specijalnoj
Edukaciji i rehabilitaciji
Zbornik saietaka
Drustvo defektologa Vojvodine., 36-37.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3241
Golubović S, Guberinić M, Ječmenica N, Živković Z. Neke karakteristike semantičke razvijenosti kod dece sa cerebralnom paralizom. in Postojeci izazovi u specijalnoj
Edukaciji i rehabilitaciji
Zbornik saietaka. 2019;:36-37.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3241 .
Golubović, Slavica, Guberinić, Marija, Ječmenica, Nevena, Živković, Zorica, "Neke karakteristike semantičke razvijenosti kod dece sa cerebralnom paralizom" in Postojeci izazovi u specijalnoj
Edukaciji i rehabilitaciji
Zbornik saietaka (2019):36-37,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3241 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB