Analiza i sinteza glasova kod dece predškolskog uzrasta
Analysis and synthesis of Phonemes in preschool children
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Cilj ovog istraživanja je utvrđivanje karakteristika analize i sinteze gla-
sova kod dece predškolskog uzrasta. Ispitivani uzorak čini šezdesetoro dece,
uzrasta od šest do sedam godina. Za procenu sposobnosti analize i sinteze gla-
sova kod dece primenjen je Test glasovne analize i sinteze u rečima (Radičević
i Marinković, 1993). Rezultati na zadacima analize glasova pokazuju da su deca
najuspešnija na zadacima određivanja prvog, drugog i poslednjeg glasa u rečima,
dok je najmanji uspeh ostvaren na zadacima segmentacije glasova. Sa druge stra-
ne, uspešnost dece na zadacima sinteze glasova najveća je na jednosložnim re-
čima, a najmanja na rečima od tri i više slogova. Analizom rezultata dece na
pojedinačnim zadacima, utvrđeno je da je uspešnost dece veća na zadacima sinte-
ze glasova u kraćim rečima, u odnosu na duže reči, nezavisno od frekventnosti
reči. Rezultati istraživanja pokazuju da se složeniji zadaci manipulisanja
fonemama razvijaju i nakon uzrasta od šest godina.
The aim of this research is to determine the
characteristics of the analysis and synthesis
of phonemes in preschool children. The sample
included sixty children, aged six to seven.
The Test of Phoneme Analysis and Synthesis
in Words was used to assess the children
language abilities (Radičević & Marinković,
1993). The results on phoneme analysis tasks
show that children are most successful in
tasks of determining the first, second and last
phoneme in words, while the least success is
achieved on the phoneme segmentation task.
On the other hand, children’s performance on
phoneme synthesis tasks is highest in onesyllable
words and lowest in words of three
or more syllables. By analyzing children’s
achievement on individual tasks, it was found
that children’s performance was higher on
phoneme synthesis tasks in shorter words,
compared to longer words, regardless of
word frequency. The results of the study show
that complex phoneme manipulation tasks
also develop afte...r the age of six.
Izvor:
U: F. Eminović i J. Maksić (Ur.) Zbornik radova nacionalnog naučnog skupa 'Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji“, 2019, 17-22Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
Napomena:
- Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji
Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - CONF AU - Ječmenica, Nevena AU - Golubović, Slavica PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3235 AB - Cilj ovog istraživanja je utvrđivanje karakteristika analize i sinteze gla- sova kod dece predškolskog uzrasta. Ispitivani uzorak čini šezdesetoro dece, uzrasta od šest do sedam godina. Za procenu sposobnosti analize i sinteze gla- sova kod dece primenjen je Test glasovne analize i sinteze u rečima (Radičević i Marinković, 1993). Rezultati na zadacima analize glasova pokazuju da su deca najuspešnija na zadacima određivanja prvog, drugog i poslednjeg glasa u rečima, dok je najmanji uspeh ostvaren na zadacima segmentacije glasova. Sa druge stra- ne, uspešnost dece na zadacima sinteze glasova najveća je na jednosložnim re- čima, a najmanja na rečima od tri i više slogova. Analizom rezultata dece na pojedinačnim zadacima, utvrđeno je da je uspešnost dece veća na zadacima sinte- ze glasova u kraćim rečima, u odnosu na duže reči, nezavisno od frekventnosti reči. Rezultati istraživanja pokazuju da se složeniji zadaci manipulisanja fonemama razvijaju i nakon uzrasta od šest godina. AB - The aim of this research is to determine the characteristics of the analysis and synthesis of phonemes in preschool children. The sample included sixty children, aged six to seven. The Test of Phoneme Analysis and Synthesis in Words was used to assess the children language abilities (Radičević & Marinković, 1993). The results on phoneme analysis tasks show that children are most successful in tasks of determining the first, second and last phoneme in words, while the least success is achieved on the phoneme segmentation task. On the other hand, children’s performance on phoneme synthesis tasks is highest in onesyllable words and lowest in words of three or more syllables. By analyzing children’s achievement on individual tasks, it was found that children’s performance was higher on phoneme synthesis tasks in shorter words, compared to longer words, regardless of word frequency. The results of the study show that complex phoneme manipulation tasks also develop after the age of six. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF) C3 - U: F. Eminović i J. Maksić (Ur.) Zbornik radova nacionalnog naučnog skupa 'Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji“ C3 - Nacionalni naučni skup „edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji” Zbornik radova T1 - Analiza i sinteza glasova kod dece predškolskog uzrasta T1 - Analysis and synthesis of Phonemes in preschool children EP - 22 SP - 17 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3235 ER -
@conference{ author = "Ječmenica, Nevena and Golubović, Slavica", year = "2019", abstract = "Cilj ovog istraživanja je utvrđivanje karakteristika analize i sinteze gla- sova kod dece predškolskog uzrasta. Ispitivani uzorak čini šezdesetoro dece, uzrasta od šest do sedam godina. Za procenu sposobnosti analize i sinteze gla- sova kod dece primenjen je Test glasovne analize i sinteze u rečima (Radičević i Marinković, 1993). Rezultati na zadacima analize glasova pokazuju da su deca najuspešnija na zadacima određivanja prvog, drugog i poslednjeg glasa u rečima, dok je najmanji uspeh ostvaren na zadacima segmentacije glasova. Sa druge stra- ne, uspešnost dece na zadacima sinteze glasova najveća je na jednosložnim re- čima, a najmanja na rečima od tri i više slogova. Analizom rezultata dece na pojedinačnim zadacima, utvrđeno je da je uspešnost dece veća na zadacima sinte- ze glasova u kraćim rečima, u odnosu na duže reči, nezavisno od frekventnosti reči. Rezultati istraživanja pokazuju da se složeniji zadaci manipulisanja fonemama razvijaju i nakon uzrasta od šest godina., The aim of this research is to determine the characteristics of the analysis and synthesis of phonemes in preschool children. The sample included sixty children, aged six to seven. The Test of Phoneme Analysis and Synthesis in Words was used to assess the children language abilities (Radičević & Marinković, 1993). The results on phoneme analysis tasks show that children are most successful in tasks of determining the first, second and last phoneme in words, while the least success is achieved on the phoneme segmentation task. On the other hand, children’s performance on phoneme synthesis tasks is highest in onesyllable words and lowest in words of three or more syllables. By analyzing children’s achievement on individual tasks, it was found that children’s performance was higher on phoneme synthesis tasks in shorter words, compared to longer words, regardless of word frequency. The results of the study show that complex phoneme manipulation tasks also develop after the age of six.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)", journal = "U: F. Eminović i J. Maksić (Ur.) Zbornik radova nacionalnog naučnog skupa 'Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji“, Nacionalni naučni skup „edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji” Zbornik radova", title = "Analiza i sinteza glasova kod dece predškolskog uzrasta, Analysis and synthesis of Phonemes in preschool children", pages = "22-17", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3235" }
Ječmenica, N.,& Golubović, S.. (2019). Analiza i sinteza glasova kod dece predškolskog uzrasta. in U: F. Eminović i J. Maksić (Ur.) Zbornik radova nacionalnog naučnog skupa 'Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji“ Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)., 17-22. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3235
Ječmenica N, Golubović S. Analiza i sinteza glasova kod dece predškolskog uzrasta. in U: F. Eminović i J. Maksić (Ur.) Zbornik radova nacionalnog naučnog skupa 'Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji“. 2019;:17-22. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3235 .
Ječmenica, Nevena, Golubović, Slavica, "Analiza i sinteza glasova kod dece predškolskog uzrasta" in U: F. Eminović i J. Maksić (Ur.) Zbornik radova nacionalnog naučnog skupa 'Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji“ (2019):17-22, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3235 .