rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analiza i sinteza glasova kod dece predškolskog uzrasta

Analysis and synthesis of Phonemes in preschool children

Thumbnail
2019
bitstream_3318.pdf (1.897Mb)
Authors
Ječmenica, Nevena
Golubović, Slavica
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Cilj ovog istraživanja je utvrđivanje karakteristika analize i sinteze gla- sova kod dece predškolskog uzrasta. Ispitivani uzorak čini šezdesetoro dece, uzrasta od šest do sedam godina. Za procenu sposobnosti analize i sinteze gla- sova kod dece primenjen je Test glasovne analize i sinteze u rečima (Radičević i Marinković, 1993). Rezultati na zadacima analize glasova pokazuju da su deca najuspešnija na zadacima određivanja prvog, drugog i poslednjeg glasa u rečima, dok je najmanji uspeh ostvaren na zadacima segmentacije glasova. Sa druge stra- ne, uspešnost dece na zadacima sinteze glasova najveća je na jednosložnim re- čima, a najmanja na rečima od tri i više slogova. Analizom rezultata dece na pojedinačnim zadacima, utvrđeno je da je uspešnost dece veća na zadacima sinte- ze glasova u kraćim rečima, u odnosu na duže reči, nezavisno od frekventnosti reči. Rezultati istraživanja pokazuju da se složeniji zadaci manipulisanja fonemama razvijaju i nakon uzrasta od šest godina.
The aim of this research is to determine the characteristics of the analysis and synthesis of phonemes in preschool children. The sample included sixty children, aged six to seven. The Test of Phoneme Analysis and Synthesis in Words was used to assess the children language abilities (Radičević & Marinković, 1993). The results on phoneme analysis tasks show that children are most successful in tasks of determining the first, second and last phoneme in words, while the least success is achieved on the phoneme segmentation task. On the other hand, children’s performance on phoneme synthesis tasks is highest in onesyllable words and lowest in words of three or more syllables. By analyzing children’s achievement on individual tasks, it was found that children’s performance was higher on phoneme synthesis tasks in shorter words, compared to longer words, regardless of word frequency. The results of the study show that complex phoneme manipulation tasks also develop afte...r the age of six.

Source:
U: F. Eminović i J. Maksić (Ur.) Zbornik radova nacionalnog naučnog skupa 'Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji“, 2019, 17-22
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
Note:
  • Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji

ISBN: 978-86-6203-135-8

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3235
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3235
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Nacionalni naučni skup- „Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji”
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Ječmenica, Nevena
AU  - Golubović, Slavica
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3235
AB  - Cilj ovog istraživanja je utvrđivanje karakteristika analize i sinteze gla-
sova kod dece predškolskog uzrasta. Ispitivani uzorak čini šezdesetoro dece,
uzrasta od šest do sedam godina. Za procenu sposobnosti analize i sinteze gla-
sova kod dece primenjen je Test glasovne analize i sinteze u rečima (Radičević
i Marinković, 1993). Rezultati na zadacima analize glasova pokazuju da su deca
najuspešnija na zadacima određivanja prvog, drugog i poslednjeg glasa u rečima,
dok je najmanji uspeh ostvaren na zadacima segmentacije glasova. Sa druge stra-
ne, uspešnost dece na zadacima sinteze glasova najveća je na jednosložnim re-
čima, a najmanja na rečima od tri i više slogova. Analizom rezultata dece na
pojedinačnim zadacima, utvrđeno je da je uspešnost dece veća na zadacima sinte-
ze glasova u kraćim rečima, u odnosu na duže reči, nezavisno od frekventnosti
reči. Rezultati istraživanja pokazuju da se složeniji zadaci manipulisanja
fonemama razvijaju i nakon uzrasta od šest godina.
AB  - The aim of this research is to determine the
characteristics of the analysis and synthesis
of phonemes in preschool children. The sample
included sixty children, aged six to seven.
The Test of Phoneme Analysis and Synthesis
in Words was used to assess the children
language abilities (Radičević & Marinković,
1993). The results on phoneme analysis tasks
show that children are most successful in
tasks of determining the first, second and last
phoneme in words, while the least success is
achieved on the phoneme segmentation task.
On the other hand, children’s performance on
phoneme synthesis tasks is highest in onesyllable
words and lowest in words of three
or more syllables. By analyzing children’s
achievement on individual tasks, it was found
that children’s performance was higher on
phoneme synthesis tasks in shorter words,
compared to longer words, regardless of
word frequency. The results of the study show
that complex phoneme manipulation tasks
also develop after the age of six.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
C3  - U: F. Eminović i J. Maksić (Ur.) Zbornik radova nacionalnog naučnog skupa 'Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji“
C3  - Nacionalni naučni skup
„edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji”
Zbornik radova
T1  - Analiza i sinteza glasova kod dece predškolskog uzrasta
T1  - Analysis and synthesis of
Phonemes in preschool children
EP  - 22
SP  - 17
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3235
ER  - 
@conference{
author = "Ječmenica, Nevena and Golubović, Slavica",
year = "2019",
abstract = "Cilj ovog istraživanja je utvrđivanje karakteristika analize i sinteze gla-
sova kod dece predškolskog uzrasta. Ispitivani uzorak čini šezdesetoro dece,
uzrasta od šest do sedam godina. Za procenu sposobnosti analize i sinteze gla-
sova kod dece primenjen je Test glasovne analize i sinteze u rečima (Radičević
i Marinković, 1993). Rezultati na zadacima analize glasova pokazuju da su deca
najuspešnija na zadacima određivanja prvog, drugog i poslednjeg glasa u rečima,
dok je najmanji uspeh ostvaren na zadacima segmentacije glasova. Sa druge stra-
ne, uspešnost dece na zadacima sinteze glasova najveća je na jednosložnim re-
čima, a najmanja na rečima od tri i više slogova. Analizom rezultata dece na
pojedinačnim zadacima, utvrđeno je da je uspešnost dece veća na zadacima sinte-
ze glasova u kraćim rečima, u odnosu na duže reči, nezavisno od frekventnosti
reči. Rezultati istraživanja pokazuju da se složeniji zadaci manipulisanja
fonemama razvijaju i nakon uzrasta od šest godina., The aim of this research is to determine the
characteristics of the analysis and synthesis
of phonemes in preschool children. The sample
included sixty children, aged six to seven.
The Test of Phoneme Analysis and Synthesis
in Words was used to assess the children
language abilities (Radičević & Marinković,
1993). The results on phoneme analysis tasks
show that children are most successful in
tasks of determining the first, second and last
phoneme in words, while the least success is
achieved on the phoneme segmentation task.
On the other hand, children’s performance on
phoneme synthesis tasks is highest in onesyllable
words and lowest in words of three
or more syllables. By analyzing children’s
achievement on individual tasks, it was found
that children’s performance was higher on
phoneme synthesis tasks in shorter words,
compared to longer words, regardless of
word frequency. The results of the study show
that complex phoneme manipulation tasks
also develop after the age of six.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)",
journal = "U: F. Eminović i J. Maksić (Ur.) Zbornik radova nacionalnog naučnog skupa 'Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji“, Nacionalni naučni skup
„edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji”
Zbornik radova",
title = "Analiza i sinteza glasova kod dece predškolskog uzrasta, Analysis and synthesis of
Phonemes in preschool children",
pages = "22-17",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3235"
}
Ječmenica, N.,& Golubović, S.. (2019). Analiza i sinteza glasova kod dece predškolskog uzrasta. in U: F. Eminović i J. Maksić (Ur.) Zbornik radova nacionalnog naučnog skupa 'Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji“
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)., 17-22.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3235
Ječmenica N, Golubović S. Analiza i sinteza glasova kod dece predškolskog uzrasta. in U: F. Eminović i J. Maksić (Ur.) Zbornik radova nacionalnog naučnog skupa 'Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji“. 2019;:17-22.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3235 .
Ječmenica, Nevena, Golubović, Slavica, "Analiza i sinteza glasova kod dece predškolskog uzrasta" in U: F. Eminović i J. Maksić (Ur.) Zbornik radova nacionalnog naučnog skupa 'Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji“ (2019):17-22,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3235 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB