Primena hortikulturnih intervencija kod osoba sa ometenošću
Application of horticultural interventions in persons with disabilities
Authors
Milanović-Dobrota, Biljana
Odović, Gordana

Contributors
Vuković MileŽunić Pavlović Vesna

Grbović Aleksandra
Radovanović Vesna

Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Vrsta komplementarnog tretmana pod nazivom Hortikulturne intervencije podrazumeva
intervencije koje koriste biljne materijale kao terapeutsko sredstvo
za unapređenje fizičkog i mentalnog stanja osobe. Cilj rada je da pregledom
relevantne literature prikaže različite modalitete hortikulturnih intervencija i
efekte njihove primene kod osoba sa ometenošću. Na samom kraju formalnog
kontinuuma hortikulturnih intervencija nalazi se Hortikulturna terapija koju
realizuju hortikulturni terapeuti da bi se postigli specifični terapijski ciljevi.
Terapeutska hortikultura je manje formalan metod jer ne zahteva definisanje
ciljeva, ni vođenje dokumentacije, ali se intervencija odvija pod nadzorom
obučenog terapeuta. Socijalna hortikultura se sprovodi kao vid rekreativne
aktivnosti. Stručno osposobljavanje za hortikulturu je četvrti modalitet čiji
se program bazira na principima hortikulturne terapije, dok se obuka sprovodi
pri školama, rezidencijalnim ili rehabilitacionim ustanovama, zat...vorima
i slično. Dosadašnja istraživanja u okviru hortikulturnih intervencija govore
o blagotvornim kognitivnim, fizičkim, socijalnim i psihološkim efektima kod
osoba sa ometenošću. Pored potencijala koje nude neinvazivni modaliteti hortikulturnih
intervencija prikazana su i neka ograničenja u primeni. Iako je ovo
još uvek nova oblast, određeni programi intervencija mogu se lako implementirati
u širokom spektru zdravstvenih, obrazovnih, rehabilitacionih i rezidencijalnih
okruženja.
The type of complementary treatment under term Horticultural interventions implies
interventions that use plants materials as a therapeutic tool of improving physical and mental
condition of a person. The aim of this paper is to show various modalities of horticultural
intervention and the effects of their application in persons with disabilities, by reviewing
the relevant literature. At the end of the formal continuum horticultural interventions is
horticultural therapy, implemented by horticultural therapists in order to achieve specific
therapeutic goals. Therapeutic horticulture is a less formal method because it does not require definition of goals, nor the administration of documentation, but intervention is under
supervision of a trained therapist. Social horticulture is carried out as a form of recreational
activity. Vocational training for horticulture is the fourth modality whose program is based
on the principles of horticultural therapy, while training is conducted... at schools, residential
or rehabilitation facilities, prisons and other places. Previous studies in the context of
horticultural interventions mention the beneficial cognitive, physical, social and psychological
effects in people with disabilities. Apart from the potential offered by non-invasive modalities
of horticultural interventions, some limitations of application are also shown. Although this is
still a new field, certain programs of interventions can be easily implemented in a wide range
of health, education, rehabilitation, and residential environmen
Keywords:
hortikulturne intervencije / hortikulturna terapija / osobe sa ometenošću / horticultural interventions / horticultural therapy / persons with disabilitiesSource:
Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–26. 10.2019., 2019, 267-273Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Milanović-Dobrota, Biljana AU - Odović, Gordana PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3200 AB - Vrsta komplementarnog tretmana pod nazivom Hortikulturne intervencije podrazumeva intervencije koje koriste biljne materijale kao terapeutsko sredstvo za unapređenje fizičkog i mentalnog stanja osobe. Cilj rada je da pregledom relevantne literature prikaže različite modalitete hortikulturnih intervencija i efekte njihove primene kod osoba sa ometenošću. Na samom kraju formalnog kontinuuma hortikulturnih intervencija nalazi se Hortikulturna terapija koju realizuju hortikulturni terapeuti da bi se postigli specifični terapijski ciljevi. Terapeutska hortikultura je manje formalan metod jer ne zahteva definisanje ciljeva, ni vođenje dokumentacije, ali se intervencija odvija pod nadzorom obučenog terapeuta. Socijalna hortikultura se sprovodi kao vid rekreativne aktivnosti. Stručno osposobljavanje za hortikulturu je četvrti modalitet čiji se program bazira na principima hortikulturne terapije, dok se obuka sprovodi pri školama, rezidencijalnim ili rehabilitacionim ustanovama, zatvorima i slično. Dosadašnja istraživanja u okviru hortikulturnih intervencija govore o blagotvornim kognitivnim, fizičkim, socijalnim i psihološkim efektima kod osoba sa ometenošću. Pored potencijala koje nude neinvazivni modaliteti hortikulturnih intervencija prikazana su i neka ograničenja u primeni. Iako je ovo još uvek nova oblast, određeni programi intervencija mogu se lako implementirati u širokom spektru zdravstvenih, obrazovnih, rehabilitacionih i rezidencijalnih okruženja. AB - The type of complementary treatment under term Horticultural interventions implies interventions that use plants materials as a therapeutic tool of improving physical and mental condition of a person. The aim of this paper is to show various modalities of horticultural intervention and the effects of their application in persons with disabilities, by reviewing the relevant literature. At the end of the formal continuum horticultural interventions is horticultural therapy, implemented by horticultural therapists in order to achieve specific therapeutic goals. Therapeutic horticulture is a less formal method because it does not require definition of goals, nor the administration of documentation, but intervention is under supervision of a trained therapist. Social horticulture is carried out as a form of recreational activity. Vocational training for horticulture is the fourth modality whose program is based on the principles of horticultural therapy, while training is conducted at schools, residential or rehabilitation facilities, prisons and other places. Previous studies in the context of horticultural interventions mention the beneficial cognitive, physical, social and psychological effects in people with disabilities. Apart from the potential offered by non-invasive modalities of horticultural interventions, some limitations of application are also shown. Although this is still a new field, certain programs of interventions can be easily implemented in a wide range of health, education, rehabilitation, and residential environmen PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–26. 10.2019. T1 - Primena hortikulturnih intervencija kod osoba sa ometenošću T1 - Application of horticultural interventions in persons with disabilities EP - 273 SP - 267 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3200 ER -
@conference{ author = "Milanović-Dobrota, Biljana and Odović, Gordana", year = "2019", abstract = "Vrsta komplementarnog tretmana pod nazivom Hortikulturne intervencije podrazumeva intervencije koje koriste biljne materijale kao terapeutsko sredstvo za unapređenje fizičkog i mentalnog stanja osobe. Cilj rada je da pregledom relevantne literature prikaže različite modalitete hortikulturnih intervencija i efekte njihove primene kod osoba sa ometenošću. Na samom kraju formalnog kontinuuma hortikulturnih intervencija nalazi se Hortikulturna terapija koju realizuju hortikulturni terapeuti da bi se postigli specifični terapijski ciljevi. Terapeutska hortikultura je manje formalan metod jer ne zahteva definisanje ciljeva, ni vođenje dokumentacije, ali se intervencija odvija pod nadzorom obučenog terapeuta. Socijalna hortikultura se sprovodi kao vid rekreativne aktivnosti. Stručno osposobljavanje za hortikulturu je četvrti modalitet čiji se program bazira na principima hortikulturne terapije, dok se obuka sprovodi pri školama, rezidencijalnim ili rehabilitacionim ustanovama, zatvorima i slično. Dosadašnja istraživanja u okviru hortikulturnih intervencija govore o blagotvornim kognitivnim, fizičkim, socijalnim i psihološkim efektima kod osoba sa ometenošću. Pored potencijala koje nude neinvazivni modaliteti hortikulturnih intervencija prikazana su i neka ograničenja u primeni. Iako je ovo još uvek nova oblast, određeni programi intervencija mogu se lako implementirati u širokom spektru zdravstvenih, obrazovnih, rehabilitacionih i rezidencijalnih okruženja., The type of complementary treatment under term Horticultural interventions implies interventions that use plants materials as a therapeutic tool of improving physical and mental condition of a person. The aim of this paper is to show various modalities of horticultural intervention and the effects of their application in persons with disabilities, by reviewing the relevant literature. At the end of the formal continuum horticultural interventions is horticultural therapy, implemented by horticultural therapists in order to achieve specific therapeutic goals. Therapeutic horticulture is a less formal method because it does not require definition of goals, nor the administration of documentation, but intervention is under supervision of a trained therapist. Social horticulture is carried out as a form of recreational activity. Vocational training for horticulture is the fourth modality whose program is based on the principles of horticultural therapy, while training is conducted at schools, residential or rehabilitation facilities, prisons and other places. Previous studies in the context of horticultural interventions mention the beneficial cognitive, physical, social and psychological effects in people with disabilities. Apart from the potential offered by non-invasive modalities of horticultural interventions, some limitations of application are also shown. Although this is still a new field, certain programs of interventions can be easily implemented in a wide range of health, education, rehabilitation, and residential environmen", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–26. 10.2019.", title = "Primena hortikulturnih intervencija kod osoba sa ometenošću, Application of horticultural interventions in persons with disabilities", pages = "273-267", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3200" }
Milanović-Dobrota, B.,& Odović, G.. (2019). Primena hortikulturnih intervencija kod osoba sa ometenošću. in Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–26. 10.2019. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 267-273. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3200
Milanović-Dobrota B, Odović G. Primena hortikulturnih intervencija kod osoba sa ometenošću. in Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–26. 10.2019.. 2019;:267-273. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3200 .
Milanović-Dobrota, Biljana, Odović, Gordana, "Primena hortikulturnih intervencija kod osoba sa ometenošću" in Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–26. 10.2019. (2019):267-273, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3200 .