Приказ основних података о документу

Osobenost vršnjačkih odnosa u uslovima edukacije kod dece s lakom intelektualnom ometenošću

dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.date.accessioned2021-06-09T13:30:23Z
dc.date.available2021-06-09T13:30:23Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/314
dc.description.abstractThe aim of the research was to define the characteristics of peer relations among children with mild intellectual disability (MID) and to identify the features which are statistically significantly related to general academic attainment. The main purpose of the research was related to the need for defining peer relations in the population of children with reduced intellectual capabilities, regarding the fact that the majority of research aim at assessing peer relations between children of typical development and MID children. Thirty three MID students, aged 8-12, were tested by the Peer Problems Scale taken from the Strengths and Difficulties Questionnaire. Our results show high correlation between general academic attainment and the quality of peer relations among MID children. It was also found that more than half of the students in the sample had peer interactions of high quality, most of them had best friends and were liked by other children. The conclusion drawn from the research considers some practical implications related to the need for designing a programme for stimulating desirable forms of behavior of MID students. These desirable forms of behavior should be encouraged by all parties: parents, teachers, and children.en
dc.description.abstractCilj ovako koncipiranog istraživanja odnosi se na definisanje osobenosti vršnjačkih odnosa kod dece s lakom intelektualnom ometenošću (LIO), kao i identifikovanje onih karakteristika koje su statistički značajno povezane s opštim školskim uspehom. Osnovna svrha ovog istraživanja odnosila se na je potrebnu definisanja vršnjačkih odnosa u okviru populacije dece sa smanjenim intelektualnim sposobnostima, s obzirom na činjenicu da većina istraživanja kao glavni cilj postavlja procenu vršnjačkih odnosa između dece tipičnog razvoja i dece sa LIO. Trideset i tri s LIO, starosti 8-12 godina ispitano je Skalom problema sa vršnjacima koja je preuzeta iz Upitnika snaga i teškoća. Našim rezultatima ukazano je na visoku povezanost između opšteg školskog uspeha i kvaliteta razvijenosti vršnjačkih odnosa kod dece s LIO. Takođe, istraživanjem je ukazano da više od polovine ispitanog uzorka ima kvalitetnu vršnjačku interakciju, većina njih ima najbolje prijatelje i vole ih druga deca. U zaključku razmatranja, u odnosu na izvedeno istraživanje, navedene su praktične implikacije istraživanja koje se odnose na potrebu za definisanjem programa poželjnih oblika ponašanja kod dece s LIO. Poželjne oblike ponašanja moraju da realizuju kako roditelji, tako i nastavnici i deca.sr
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectpeer relationsen
dc.subjectgeneral academic attainmenten
dc.subjectmild intellectual disabilityen
dc.subjectvršnjački odnosisr
dc.subjectopšti školski uspehsr
dc.subjectlaka intelektualna ometenostsr
dc.titleCharacteristics of peer relations of children with mild intellectual disability in educational settingen
dc.titleOsobenost vršnjačkih odnosa u uslovima edukacije kod dece s lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage424
dc.citation.issue3
dc.citation.other59(3): 412-424
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage412
dc.citation.volume59
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_314
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу