Приказ основних података о документу
Problemi u ponašanju kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem – pilot studija
dc.creator | Buha, Nataša | |
dc.creator | Gligorović, Milica | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T13:59:28Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T13:59:28Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-55-2 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3131 | |
dc.description.abstract | Imajući u vidu da su bihejvioralni problemi često udruženi sa govorno- jezičkim teškoćama, cilj ovog istraživanja je da se utvrdi prisustvo problema u ponašanju kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem. Uzorkom je obuhvaćeno 15 ispitanika (trinaest dečaka i dve devojčice), uzrasta od 3,6 do 7 godina (izraženo u mesecima: AS=64,13; SD=13,59), kod kojih je dijagnostikovan specifični jezički poremećaj. U trenutku ispitivanja, sva deca su bila na logopedskom tretmanu u Zavodu za psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju „Prof. dr Cvetko Brajović”, gde je dijagnoza specifičnog jezičkog poremećaja i postavljena. Za procenu problema u ponašanju upotrebljen je drugi deo Skale za procenu adaptivnog ponašanja (ABS-S:2), koji se sastoji od sedam subskala (Prilagodljivost, Pouzdanost, Stereotipno i hiperaktivno ponašanje, Prisilno ponašanje, Socijalno angažovanje, Uznemirujuće interpersonalno funkcionisanje). Sumiranjem skorova određenih subskala dobijaju se dva kompozitna (faktorska) skora – Socijalna prilagođenost i Lična prilagođenost. Rezultati istraživanja ukazuju na to da deca sa specifičnim jezičkim poremećajem ispoljavaju više teškoća u domenu lične neprilagođenosti (44% dece), nego maladaptivnog ponašanja usmerenog ka socijalnom polju (12,6% dece). Detaljnijom analizom uočeno je da se kod 31,4% ispitanika javljaju izraženije manifestacije stereotipnih i hiperaktivnih vidova ponašanja, dok 18,8% dece ispoljava neki od oblika prisilnog ponašanja (ekscentrične, neprihvatljive navike/sklonosti i/ili samopovređivanje). Osim toga, kod 18,8% dece je zapažena sklonost izbegavanju pravila, naloga i rutina, otpor prema autoritetu i/ili neprikladno ponašanje u grupi. Dobijeni rezultati upućuju na to da je deci sa specifičnim jezičkim poremećajem potrebno obezbediti sveobuhvatnu podršku u razvoju, ne samo u oblasti govorno-jezičkog razvoja. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije | |
dc.subject | specifični jezički poremećaj | |
dc.subject | lična neprilagođenost | |
dc.subject | stereotipno i hiperaktivno ponašanje | |
dc.subject | prisilno ponašanje | |
dc.subject | disruptivno ponašanje | |
dc.title | Problemi u ponašanju kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem – pilot studija | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 235 | |
dc.citation.other | : 235-235 | |
dc.citation.spage | 235 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5906/bitstream_5906.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3131 | |
dc.type.version | publishedVersion |