Приказ основних података о документу

dc.creatorBuha, Nataša
dc.creatorGligorović, Milica
dc.date.accessioned2021-06-17T13:59:28Z
dc.date.available2021-06-17T13:59:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-84765-55-2
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3131
dc.description.abstractImajući u vidu da su bihejvioralni problemi često udruženi sa govorno- jezičkim teškoćama, cilj ovog istraživanja je da se utvrdi prisustvo problema u ponašanju kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem. Uzorkom je obuhvaćeno 15 ispitanika (trinaest dečaka i dve devojčice), uzrasta od 3,6 do 7 godina (izraženo u mesecima: AS=64,13; SD=13,59), kod kojih je dijagnostikovan specifični jezički poremećaj. U trenutku ispitivanja, sva deca su bila na logopedskom tretmanu u Zavodu za psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju „Prof. dr Cvetko Brajović”, gde je dijagnoza specifičnog jezičkog poremećaja i postavljena. Za procenu problema u ponašanju upotrebljen je drugi deo Skale za procenu adaptivnog ponašanja (ABS-S:2), koji se sastoji od sedam subskala (Prilagodljivost, Pouzdanost, Stereotipno i hiperaktivno ponašanje, Prisilno ponašanje, Socijalno angažovanje, Uznemirujuće interpersonalno funkcionisanje). Sumiranjem skorova određenih subskala dobijaju se dva kompozitna (faktorska) skora – Socijalna prilagođenost i Lična prilagođenost. Rezultati istraživanja ukazuju na to da deca sa specifičnim jezičkim poremećajem ispoljavaju više teškoća u domenu lične neprilagođenosti (44% dece), nego maladaptivnog ponašanja usmerenog ka socijalnom polju (12,6% dece). Detaljnijom analizom uočeno je da se kod 31,4% ispitanika javljaju izraženije manifestacije stereotipnih i hiperaktivnih vidova ponašanja, dok 18,8% dece ispoljava neki od oblika prisilnog ponašanja (ekscentrične, neprihvatljive navike/sklonosti i/ili samopovređivanje). Osim toga, kod 18,8% dece je zapažena sklonost izbegavanju pravila, naloga i rutina, otpor prema autoritetu i/ili neprikladno ponašanje u grupi. Dobijeni rezultati upućuju na to da je deci sa specifičnim jezičkim poremećajem potrebno obezbediti sveobuhvatnu podršku u razvoju, ne samo u oblasti govorno-jezičkog razvoja.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
dc.subjectspecifični jezički poremećaj
dc.subjectlična neprilagođenost
dc.subjectstereotipno i hiperaktivno ponašanje
dc.subjectprisilno ponašanje
dc.subjectdisruptivno ponašanje
dc.titleProblemi u ponašanju kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem – pilot studijasr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage235
dc.citation.other: 235-235
dc.citation.spage235
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5906/bitstream_5906.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3131
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу