rFASPER - Репозиторијум Факултета за специјалну едукацију и рехабилитацију
Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Преглед записа
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prevazilaženje negativnih emocija kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću

Coping with negative emotions in adolescents with mild Intellectual disability

Thumbnail
2019
jolic_et_al._25-2_1.pdf (197.5Kb)
Аутори
Jolić, Jelena
Đorđević, Mirjana
Glumbić, Nenad
Brojčin, Branislav
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Iako se prevladavanje emocija u tipičnoj populaciji intenzivno izučava poslednjih nekoliko decenija, nema dovoljno istraživanja koja se tiču ove sposobnosti u populaciji osoba sa intelektualnom ometenošću. Cilj ovog istraživanja jeste da utvrdi kako adolescenti sa lakom intelektualnom ometenošću prevazilaze negativne emocije, odnosno da li postoji razlika između primene konstruktivnih i nekonstruktivnih strategija pri suočavanju sa emocijama besa, straha, tuge i stida. Uzorak obuhvata 70 adolescenata sa lakom intelektuanom ometenošću, oba pola, uzrasta od 15 do 25 godina (AS = 17,91; SD = 1,77). Za potrebe procene sposobnosti prevazilaženja negativnih emocija primenjen je Zadatak savladavanja negativnih emocija (Saarni, 1997b). Dobijeni rezultati pokazuju da su ispitanici značajno češće koristili konstruktivne strategije pri prevazilaženju emocija stida, tuge i straha, dok su prilikom prevladavanja emocije besa u većoj meri koristili nekonstruktivne strategije, ali bez ev...identiranja statistički značajne razlike. Najčešće korišćena strategija na zadacima stida, straha i tuge bila je rešavanje problema. U situaciji besa, ispitanici su u najvećoj meri pribegavali strategiji eksternalizacije.

Although coping with emotions in the typical population has been intensively studied in the last few decades, there is insufficient research on this ability in the population of people with intellectual disabilities. The aim of this study is to determine how adolescents with mild intellectual disability cope with negative emotions, or whether there is a difference between applying constructive and non-constructive strategies when dealing with emotions of anger, fear, sadness, and shame. The sample includes 70 adolescents with mild intellectual disability, of both sexes, aged 15 to 25 years (M = 17.91; SD = 1.77). For the purpose of assessing the ability to manage negative emotions, the Coping with aversive feelings was applied (Saarni, 1997b). The obtained results indicate that the respondents used constructive strategies in coping with emotions of shame, sadness and fear far more often, whereas when feeling angry they chose non-constructive strategies to a greater extent..., but with no statistically significant difference. The most commonly used coping strategy in tasks related to shame, fear and sadness was problem solving. In situations of anger, the respondents overwhelmingly chose the externalizing coping strategy.

Кључне речи:
eksternalizacija / emocija besa / traženje pomoći / externalizing / emotion of anger / seeking help
Извор:
Beogradska defektološka škola, 2019, 25, 2, 9-22
Издавач:
  • Društvo defektologa Srbije
  • Univerzitet u Beogradu-Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Финансирање / пројекти:
  • Социјална партиципација особа са интелектуалном ометеношћу (RS-179017)

ISSN: 0354-8759

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3075
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3075
Колекције
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Beogradska defektološka škola
Институција/група
rFASPER
TY  - JOUR
AU  - Jolić, Jelena
AU  - Đorđević, Mirjana
AU  - Glumbić, Nenad
AU  - Brojčin, Branislav
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3075
AB  - Iako se prevladavanje emocija u tipičnoj populaciji intenzivno izučava poslednjih
nekoliko decenija, nema dovoljno istraživanja koja se tiču ove sposobnosti
u populaciji osoba sa intelektualnom ometenošću.
Cilj ovog istraživanja jeste da utvrdi kako adolescenti sa lakom intelektualnom
ometenošću prevazilaze negativne emocije, odnosno da li postoji razlika
između primene konstruktivnih i nekonstruktivnih strategija pri suočavanju
sa emocijama besa, straha, tuge i stida.
Uzorak obuhvata 70 adolescenata sa lakom intelektuanom ometenošću, oba
pola, uzrasta od 15 do 25 godina (AS = 17,91; SD = 1,77). Za potrebe procene
sposobnosti prevazilaženja negativnih emocija primenjen je Zadatak
savladavanja negativnih emocija (Saarni, 1997b).
Dobijeni rezultati pokazuju da su ispitanici značajno češće koristili konstruktivne
strategije pri prevazilaženju emocija stida, tuge i straha, dok
su prilikom prevladavanja emocije besa u većoj meri koristili nekonstruktivne
strategije, ali bez evidentiranja statistički značajne razlike. Najčešće
korišćena strategija na zadacima stida, straha i tuge bila je rešavanje problema.
U situaciji besa, ispitanici su u najvećoj meri pribegavali strategiji
eksternalizacije.
AB  - Although coping with emotions in the typical population has been
intensively studied in the last few decades, there is insufficient research on this
ability in the population of people with intellectual disabilities.
The aim of this study is to determine how adolescents with mild intellectual
disability cope with negative emotions, or whether there is a difference between
applying constructive and non-constructive strategies when dealing with
emotions of anger, fear, sadness, and shame.
The sample includes 70 adolescents with mild intellectual disability, of both
sexes, aged 15 to 25 years (M = 17.91; SD = 1.77). For the purpose of assessing
the ability to manage negative emotions, the Coping with aversive feelings was
applied (Saarni, 1997b).
The obtained results indicate that the respondents used constructive
strategies in coping with emotions of shame, sadness and fear far more often,
whereas when feeling angry they chose non-constructive strategies to a greater
extent, but with no statistically significant difference. The most commonly used
coping strategy in tasks related to shame, fear and sadness was problem solving.
In situations of anger, the respondents overwhelmingly chose the externalizing
coping strategy.
PB  - Društvo defektologa Srbije
PB  - Univerzitet u Beogradu-Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
T2  - Beogradska defektološka škola
T2  - Beogradska defektološka škola −
Belgrade School of Special Education
and Rehabilitation
T1  - Prevazilaženje negativnih emocija kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću
T1  - Coping with negative emotions in adolescents with mild
Intellectual disability
EP  - 22
IS  - 2
SP  - 9
VL  - 25
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3075
ER  - 
@article{
author = "Jolić, Jelena and Đorđević, Mirjana and Glumbić, Nenad and Brojčin, Branislav",
year = "2019",
abstract = "Iako se prevladavanje emocija u tipičnoj populaciji intenzivno izučava poslednjih
nekoliko decenija, nema dovoljno istraživanja koja se tiču ove sposobnosti
u populaciji osoba sa intelektualnom ometenošću.
Cilj ovog istraživanja jeste da utvrdi kako adolescenti sa lakom intelektualnom
ometenošću prevazilaze negativne emocije, odnosno da li postoji razlika
između primene konstruktivnih i nekonstruktivnih strategija pri suočavanju
sa emocijama besa, straha, tuge i stida.
Uzorak obuhvata 70 adolescenata sa lakom intelektuanom ometenošću, oba
pola, uzrasta od 15 do 25 godina (AS = 17,91; SD = 1,77). Za potrebe procene
sposobnosti prevazilaženja negativnih emocija primenjen je Zadatak
savladavanja negativnih emocija (Saarni, 1997b).
Dobijeni rezultati pokazuju da su ispitanici značajno češće koristili konstruktivne
strategije pri prevazilaženju emocija stida, tuge i straha, dok
su prilikom prevladavanja emocije besa u većoj meri koristili nekonstruktivne
strategije, ali bez evidentiranja statistički značajne razlike. Najčešće
korišćena strategija na zadacima stida, straha i tuge bila je rešavanje problema.
U situaciji besa, ispitanici su u najvećoj meri pribegavali strategiji
eksternalizacije., Although coping with emotions in the typical population has been
intensively studied in the last few decades, there is insufficient research on this
ability in the population of people with intellectual disabilities.
The aim of this study is to determine how adolescents with mild intellectual
disability cope with negative emotions, or whether there is a difference between
applying constructive and non-constructive strategies when dealing with
emotions of anger, fear, sadness, and shame.
The sample includes 70 adolescents with mild intellectual disability, of both
sexes, aged 15 to 25 years (M = 17.91; SD = 1.77). For the purpose of assessing
the ability to manage negative emotions, the Coping with aversive feelings was
applied (Saarni, 1997b).
The obtained results indicate that the respondents used constructive
strategies in coping with emotions of shame, sadness and fear far more often,
whereas when feeling angry they chose non-constructive strategies to a greater
extent, but with no statistically significant difference. The most commonly used
coping strategy in tasks related to shame, fear and sadness was problem solving.
In situations of anger, the respondents overwhelmingly chose the externalizing
coping strategy.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu-Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Beogradska defektološka škola, Beogradska defektološka škola −
Belgrade School of Special Education
and Rehabilitation",
title = "Prevazilaženje negativnih emocija kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću, Coping with negative emotions in adolescents with mild
Intellectual disability",
pages = "22-9",
number = "2",
volume = "25",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3075"
}
Jolić, J., Đorđević, M., Glumbić, N.,& Brojčin, B.. (2019). Prevazilaženje negativnih emocija kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću. in Beogradska defektološka škola
Društvo defektologa Srbije., 25(2), 9-22.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3075
Jolić J, Đorđević M, Glumbić N, Brojčin B. Prevazilaženje negativnih emocija kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću. in Beogradska defektološka škola. 2019;25(2):9-22.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3075 .
Jolić, Jelena, Đorđević, Mirjana, Glumbić, Nenad, Brojčin, Branislav, "Prevazilaženje negativnih emocija kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću" in Beogradska defektološka škola, 25, no. 2 (2019):9-22,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3075 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму rFASPER | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму rFASPER | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB