rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Razlike u tekstovima devojčica i dečaka mlađeg osnovnoškolskog uzrasta

Thumbnail
2019
gfasdrg.pdf (566.0Kb)
Authors
Ivanović, Maja
Đorđević, Jelena
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Muškarci i žene na različite načine koriste jezička sredstva istog jezika kada govore i pišu. To je suština teorije o polnolektima koja pokušava da objasni u čemu se ogledaju te razlike, što je podstaklo brojna istraživanja poslednjih godina. Cilj rada je da se ispitaju sintaksička svojstva tekstova učenika mlađeg osnovnoškolskog uzrasta i razlike u njihovoj produkciji između dečaka i devojčica. Učestvovao je 181 učenik od I do IV razreda (96 dečaka i 85 devojčica). Svi su pisali po 3 sastava, tako da je u korpusu bilo 543 teksta. Analiza prikupljenog materijala obuhvatila je kvantitativne (dužina teksta izražena brojem reči, komunikativnih rečenica i klauza; dužina rečenice izražena brojem reči i klauza) i kvalitativne (različiti tipovi rečenica) pokazatelje. Analizirane su razlike među polovima u odnosu na ispitivane varijable. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika u dužini tekstova i u dužini rečenice u odnosu na sve merene parametre - devojčice produkuju d...uže tekstove i rečenice od dečaka. Kad je reč o strukturi teksta, značajno veći broj složenih rečenica (naporedno, zavisno i višestruko složenih), takođe konstruišu devojčice. Međutim, razlike nisu značajne kad je reč o tipovima zavisnih klauza, mada i njih ima više u tekstovima devojčica. Na osnovu rezultata se može zaključiti da se razlike između tekstova dečaka i devojčica na mlađem osnovnoškolskom uzrastu odnose na kvantitativne pokazatelje, dok u sintaksičkoj zrelosti, tj. složenosti produkovanih tekstova nema značajnih razlika.

Keywords:
pisanje / sintaksa / razlike / pol
Source:
Sažeci, 2019
Publisher:
  • Filozofski fakultet
Note:
  • Jezici i kulture u vremenu i prostoru 9

ISBN: 978-86-6065-553-2

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3059
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3059
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Ivanović, Maja
AU  - Đorđević, Jelena
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3059
AB  - Muškarci i žene na različite načine koriste jezička sredstva istog jezika kada govore i pišu. To je suština teorije o polnolektima koja pokušava da objasni u čemu se ogledaju te razlike, što je podstaklo brojna istraživanja poslednjih godina.
Cilj rada je da se ispitaju sintaksička svojstva tekstova učenika mlađeg osnovnoškolskog uzrasta i razlike u njihovoj produkciji između dečaka i devojčica. Učestvovao je 181 učenik od I do IV razreda (96 dečaka i 85 devojčica). Svi su pisali po 3 sastava, tako da je u korpusu bilo 543 teksta. Analiza prikupljenog materijala obuhvatila je kvantitativne (dužina teksta izražena brojem reči, komunikativnih rečenica i klauza; dužina rečenice izražena brojem reči i klauza) i kvalitativne (različiti tipovi rečenica) pokazatelje. Analizirane su razlike među polovima u odnosu na ispitivane varijable.
Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika u dužini tekstova i u dužini rečenice u odnosu na sve merene parametre - devojčice produkuju duže tekstove i rečenice od dečaka. Kad je reč o strukturi teksta, značajno veći broj složenih rečenica (naporedno, zavisno i višestruko složenih), takođe konstruišu devojčice. Međutim, razlike nisu značajne kad je reč o tipovima zavisnih klauza, mada i njih ima više u tekstovima devojčica.
Na osnovu rezultata se može zaključiti da se razlike između tekstova dečaka i devojčica na mlađem osnovnoškolskom uzrastu odnose na kvantitativne pokazatelje, dok u sintaksičkoj zrelosti, tj. složenosti produkovanih tekstova nema značajnih razlika.
PB  - Filozofski fakultet
C3  - Sažeci
C3  - Jezici i kulture u vremenu i prostoru 9 
Sažeci
T1  - Razlike u tekstovima devojčica i dečaka mlađeg osnovnoškolskog uzrasta
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3059
ER  - 
@conference{
author = "Ivanović, Maja and Đorđević, Jelena",
year = "2019",
abstract = "Muškarci i žene na različite načine koriste jezička sredstva istog jezika kada govore i pišu. To je suština teorije o polnolektima koja pokušava da objasni u čemu se ogledaju te razlike, što je podstaklo brojna istraživanja poslednjih godina.
Cilj rada je da se ispitaju sintaksička svojstva tekstova učenika mlađeg osnovnoškolskog uzrasta i razlike u njihovoj produkciji između dečaka i devojčica. Učestvovao je 181 učenik od I do IV razreda (96 dečaka i 85 devojčica). Svi su pisali po 3 sastava, tako da je u korpusu bilo 543 teksta. Analiza prikupljenog materijala obuhvatila je kvantitativne (dužina teksta izražena brojem reči, komunikativnih rečenica i klauza; dužina rečenice izražena brojem reči i klauza) i kvalitativne (različiti tipovi rečenica) pokazatelje. Analizirane su razlike među polovima u odnosu na ispitivane varijable.
Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika u dužini tekstova i u dužini rečenice u odnosu na sve merene parametre - devojčice produkuju duže tekstove i rečenice od dečaka. Kad je reč o strukturi teksta, značajno veći broj složenih rečenica (naporedno, zavisno i višestruko složenih), takođe konstruišu devojčice. Međutim, razlike nisu značajne kad je reč o tipovima zavisnih klauza, mada i njih ima više u tekstovima devojčica.
Na osnovu rezultata se može zaključiti da se razlike između tekstova dečaka i devojčica na mlađem osnovnoškolskom uzrastu odnose na kvantitativne pokazatelje, dok u sintaksičkoj zrelosti, tj. složenosti produkovanih tekstova nema značajnih razlika.",
publisher = "Filozofski fakultet",
journal = "Sažeci, Jezici i kulture u vremenu i prostoru 9 
Sažeci",
title = "Razlike u tekstovima devojčica i dečaka mlađeg osnovnoškolskog uzrasta",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3059"
}
Ivanović, M.,& Đorđević, J.. (2019). Razlike u tekstovima devojčica i dečaka mlađeg osnovnoškolskog uzrasta. in Sažeci
Filozofski fakultet..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3059
Ivanović M, Đorđević J. Razlike u tekstovima devojčica i dečaka mlađeg osnovnoškolskog uzrasta. in Sažeci. 2019;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3059 .
Ivanović, Maja, Đorđević, Jelena, "Razlike u tekstovima devojčica i dečaka mlađeg osnovnoškolskog uzrasta" in Sažeci (2019),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3059 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB