rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Toaletni trening kod dece s razvojnim kašnjenjima

Thumbnail
2019
bitstream_5871.pdf (790.8Kb)
Authors
Đurić-Zdravković, Aleksandra
Japundža-Milisavljević, Mirjana
Milanović-Dobrota, Biljana
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Istraživačka literatura koja objašnjava osobenosti toaletnog treninga kod dece s poremećajem iz spektra autizma i intelektualnom ometenošću uglavnom se oslanja na studije slučaja. Istraživanja dokazuju da većina dece u okviru ove populacije može biti obučena za upotrebu toaleta, iako se navodi da je potrebno različito vreme trajanja obuke – od nekoliko meseci do godinu dana i više. Proces postaje lakši i brži, ukoliko dete ima minimalni nivo komunikacionih sposobnosti. Poteškoće mogu da nastanu kod kliničkih slika čija simptomatologija obuhvata probleme vezane za promene rutina, uznemirenost u novim situacijama, ili senzornu osetljivost (zvuk glasnog ispiranja vodom, jake boje zidova i objekata, mirisi vezani za kupatilo i slično). Strategije koje se preporučuju tokom vođenja toaletnog treninga obuhvataju povećan unos tečnosti i hranu bogatu vlaknima, prijatnu atmosferu u kupatilu (muzika, lagano osvetljenje, prijatni mirisi), uvođenje podnožja za stabilizaciju stopala i um...etak za toalet, obezbeđivanje malih nagrada za ponašanje u toku toaletnog procesa. Najčešće (čak i kod dece koja u prethodnom periodu nisu imala uspeha na ovom polju kod kuće, ili u vrtiću) se predlažu sledeće instance i uslovi programa toaletnog treninga: a) uklanjanje pelena tokom boravka u vrtiću kod deteta koje ima tri i više godina, b) tačan raspored vremenskih intervala za posete kupatilu, c) maksimalno do tri minuta sedenja na toaletu svakog sata, d) postepeno produžavanje vremenskog intervala za posete kupatilu, po evidentiranom napretku. Toaletni trening će na početku sprovođenja najbolje funkcionisati ako pažnja bude usredsređena na sam čin eliminacije, a ne na prethodnu najavu za potrebom, skidanje pantalona, uzimanje noše, pranje ruku i slično.

Keywords:
toaletni trening / deca / razvojna kašnjenja
Source:
Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije, 2019, 184-184
Publisher:
  • Društvo defektologa Srbije

ISBN: 978-86-84765-55-2

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3054
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3054
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Đurić-Zdravković, Aleksandra
AU  - Japundža-Milisavljević, Mirjana
AU  - Milanović-Dobrota, Biljana
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3054
AB  - Istraživačka literatura koja objašnjava osobenosti toaletnog treninga
kod dece s poremećajem iz spektra autizma i intelektualnom ometenošću uglavnom
se oslanja na studije slučaja. Istraživanja dokazuju da većina dece u okviru ove
populacije može biti obučena za upotrebu toaleta, iako se navodi da je potrebno
različito vreme trajanja obuke – od nekoliko meseci do godinu dana i više.
Proces postaje lakši i brži, ukoliko dete ima minimalni nivo komunikacionih
sposobnosti. Poteškoće mogu da nastanu kod kliničkih slika čija
simptomatologija obuhvata probleme vezane za promene rutina, uznemirenost u
novim situacijama, ili senzornu osetljivost (zvuk glasnog ispiranja vodom, jake
boje zidova i objekata, mirisi vezani za kupatilo i slično). Strategije koje se
preporučuju tokom vođenja toaletnog treninga obuhvataju povećan unos tečnosti i
hranu bogatu vlaknima, prijatnu atmosferu u kupatilu (muzika, lagano osvetljenje,
prijatni mirisi), uvođenje podnožja za stabilizaciju stopala i umetak za toalet,
obezbeđivanje malih nagrada za ponašanje u toku toaletnog procesa. Najčešće (čak
i kod dece koja u prethodnom periodu nisu imala uspeha na ovom polju kod kuće,
ili u vrtiću) se predlažu sledeće instance i uslovi programa toaletnog
treninga: a) uklanjanje pelena tokom boravka u vrtiću kod deteta koje ima tri i
više godina, b) tačan raspored vremenskih intervala za posete kupatilu, c)
maksimalno do tri minuta sedenja na toaletu svakog sata, d) postepeno
produžavanje vremenskog intervala za posete kupatilu, po evidentiranom
napretku. Toaletni trening će na početku sprovođenja najbolje funkcionisati
ako pažnja bude usredsređena na sam čin eliminacije, a ne na prethodnu najavu za
potrebom, skidanje pantalona, uzimanje noše, pranje ruku i slično.
PB  - Društvo defektologa Srbije
C3  - Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
T1  - Toaletni trening kod dece s razvojnim kašnjenjima
EP  - 184
SP  - 184
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3054
ER  - 
@conference{
author = "Đurić-Zdravković, Aleksandra and Japundža-Milisavljević, Mirjana and Milanović-Dobrota, Biljana",
year = "2019",
abstract = "Istraživačka literatura koja objašnjava osobenosti toaletnog treninga
kod dece s poremećajem iz spektra autizma i intelektualnom ometenošću uglavnom
se oslanja na studije slučaja. Istraživanja dokazuju da većina dece u okviru ove
populacije može biti obučena za upotrebu toaleta, iako se navodi da je potrebno
različito vreme trajanja obuke – od nekoliko meseci do godinu dana i više.
Proces postaje lakši i brži, ukoliko dete ima minimalni nivo komunikacionih
sposobnosti. Poteškoće mogu da nastanu kod kliničkih slika čija
simptomatologija obuhvata probleme vezane za promene rutina, uznemirenost u
novim situacijama, ili senzornu osetljivost (zvuk glasnog ispiranja vodom, jake
boje zidova i objekata, mirisi vezani za kupatilo i slično). Strategije koje se
preporučuju tokom vođenja toaletnog treninga obuhvataju povećan unos tečnosti i
hranu bogatu vlaknima, prijatnu atmosferu u kupatilu (muzika, lagano osvetljenje,
prijatni mirisi), uvođenje podnožja za stabilizaciju stopala i umetak za toalet,
obezbeđivanje malih nagrada za ponašanje u toku toaletnog procesa. Najčešće (čak
i kod dece koja u prethodnom periodu nisu imala uspeha na ovom polju kod kuće,
ili u vrtiću) se predlažu sledeće instance i uslovi programa toaletnog
treninga: a) uklanjanje pelena tokom boravka u vrtiću kod deteta koje ima tri i
više godina, b) tačan raspored vremenskih intervala za posete kupatilu, c)
maksimalno do tri minuta sedenja na toaletu svakog sata, d) postepeno
produžavanje vremenskog intervala za posete kupatilu, po evidentiranom
napretku. Toaletni trening će na početku sprovođenja najbolje funkcionisati
ako pažnja bude usredsređena na sam čin eliminacije, a ne na prethodnu najavu za
potrebom, skidanje pantalona, uzimanje noše, pranje ruku i slično.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije",
journal = "Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije",
title = "Toaletni trening kod dece s razvojnim kašnjenjima",
pages = "184-184",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3054"
}
Đurić-Zdravković, A., Japundža-Milisavljević, M.,& Milanović-Dobrota, B.. (2019). Toaletni trening kod dece s razvojnim kašnjenjima. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
Društvo defektologa Srbije., 184-184.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3054
Đurić-Zdravković A, Japundža-Milisavljević M, Milanović-Dobrota B. Toaletni trening kod dece s razvojnim kašnjenjima. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije. 2019;:184-184.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3054 .
Đurić-Zdravković, Aleksandra, Japundža-Milisavljević, Mirjana, Milanović-Dobrota, Biljana, "Toaletni trening kod dece s razvojnim kašnjenjima" in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije (2019):184-184,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3054 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB