Приказ основних података о документу

dc.creatorMaćešić-Petrović, Dragana
dc.creatorKovačević, Jasmina
dc.creatorJovković, M.
dc.creatorMilićević, I.
dc.creatorPantović, Aleksandra
dc.date.accessioned2021-06-17T13:55:02Z
dc.date.available2021-06-17T13:55:02Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-84765-55-2
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3053
dc.description.abstractPredmet studije odnosio se na brzu procenu-skrining, moguće učestalosti poremećaja ponašanja u dece mlađeg školskog uzrasta na teritoriji Srbije, s ciljem prevencije i tretmana mogućih pojavnih oblika različitih poremećaja kao i ADHD-a, koji mogu biti uvod u predelikventne i delikventne oblike ponašanja. Cilj istraživalja odnosio se na distribuciju ispitanih poremećaja (poremećaji ponašanja sa i bez hiperaktivnosti (ADHD-W , ADHD WH) kod dece mlađeg školskog uzrasta na teritoriji Srbije. Uzorak je obuhvatio 53 ispitanika, od prvog do četvrtog razreda osnovnih škola u Beogradu i okolnih gradova (Lazarevac, Mladenovac, Kraljevo, Čačak, Niš). Uzorak je ujednačene polne strukture, a prema kalndarskom uzrastu i razredu uzorak sadrži prirodnu distribuciju jer je obuhvaćen slučajan uzorak istraživanja. Ponašanje je procenjeno Ajova Koners Skalom Procene ( IOWA Conners Rating Scale, Waschbusch, Willoughby, 2008.). Dobijeni rezltati istraživanja tumačeni su i analizirani prema normama procene i skorovanja priloženim uz skalu. Preliminarni rezultati istraživanja upućuju na indicije pojave poremećaja ponašanja, među kojima su zastupljeni i poremećaji pažnje sa i bez hiperaktivnosti. U skladu sa podacima dosadašnjih istraživanja, rezultati ukazuju da se pojedini oblici poremećaja u ponašanju pojavljuju sa učestalošću do 30% u ispitanom uzorku. Najveća frekvencija poremećaja prisutna je kod mlađe dece i da opada sa porastom kalemdarskog uzrasta i razreda. Ovim je ukazano na značajne pravce prevencije i tretmana kod školske dece, ciljno usmerenih ka grupi mlađe dece kao bitne okosnice trenutne situacije u Srbiji. Studija takođe ukazuje na značajnu ulogu specijalnog pedagoga u škoslkom timu kao i na pravce budućih istraživanja usmerenih ka polnim različitostima poremećaja ponašanja, kako prema frekvenciji tako i prema tipu smetnji.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
dc.subjectponašanje
dc.subjecthiperaktivnost
dc.subjectškolski uzrast
dc.subjectpol
dc.subjectSrbija
dc.titlePoremećaji ponašanja dece školskog uzrasta u Srbijisr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5908/bitstream_5908.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3053
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу