Teškoće u komunikaciji kod dece s poremećajem iz spektra autizma
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Autizam je neurorazvojni poremećaj koga karakterišu značajna oštećenja u oblasti socijalne komunikacije, kao i pojava stereotipnih oblika ponašanja (1). Izostanak govora u drugoj ili trećoj godini života često je glavni razlog zbog koga se roditelji obraćaju za stručnu pomoć. Neka deca sa autizmom ostaju nema tokom čitavog života ili su, pak, minimalno verbalna. Kod dece koja su razvila govor verbalna produkcija često nema komunikativnu funkciju. Prema tome, komunikacioni deficiti u autizmu ne ograničavaju se samo na govor, već zahvataju sve oblike komunikacionog ponašanja. Ima i one dece sa visokofunkcionalnim autizmom čije su lingvističke sposobnosti (glasovna struktura, vokabular i morfo-sintaksa) relativno očuvane, ali se izraziti deficiti ispoljavaju u domenu pragmatskog funkcionisanja. S obzirom na činjenicu da je reč o veoma heterogenom poremećaju u tekstu koji sledi biće sistematizovani najčešći komunikacioni deficiti koji se mogu opaziti kod dece s poremećajem iz spektra autiz...ma, uz napomenu da ne postoji nijedno obeležje komunikacionog ponašanja koje je univerzalno prisutno kod sve dece sa autizmom.
Source:
XXII Pedijatrijska škola Srbije: zbornik predavanja, 2019, 3-6Publisher:
- Beograd : Udruženje pedijatara Srbije
Funding / projects:
Note:
- XXII Pedijatrijska škola Srbije
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Glumbić, Nenad PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3036 AB - Autizam je neurorazvojni poremećaj koga karakterišu značajna oštećenja u oblasti socijalne komunikacije, kao i pojava stereotipnih oblika ponašanja (1). Izostanak govora u drugoj ili trećoj godini života često je glavni razlog zbog koga se roditelji obraćaju za stručnu pomoć. Neka deca sa autizmom ostaju nema tokom čitavog života ili su, pak, minimalno verbalna. Kod dece koja su razvila govor verbalna produkcija često nema komunikativnu funkciju. Prema tome, komunikacioni deficiti u autizmu ne ograničavaju se samo na govor, već zahvataju sve oblike komunikacionog ponašanja. Ima i one dece sa visokofunkcionalnim autizmom čije su lingvističke sposobnosti (glasovna struktura, vokabular i morfo-sintaksa) relativno očuvane, ali se izraziti deficiti ispoljavaju u domenu pragmatskog funkcionisanja. S obzirom na činjenicu da je reč o veoma heterogenom poremećaju u tekstu koji sledi biće sistematizovani najčešći komunikacioni deficiti koji se mogu opaziti kod dece s poremećajem iz spektra autizma, uz napomenu da ne postoji nijedno obeležje komunikacionog ponašanja koje je univerzalno prisutno kod sve dece sa autizmom. PB - Beograd : Udruženje pedijatara Srbije C3 - XXII Pedijatrijska škola Srbije: zbornik predavanja T1 - Teškoće u komunikaciji kod dece s poremećajem iz spektra autizma EP - 6 SP - 3 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3036 ER -
@conference{ author = "Glumbić, Nenad", year = "2019", abstract = "Autizam je neurorazvojni poremećaj koga karakterišu značajna oštećenja u oblasti socijalne komunikacije, kao i pojava stereotipnih oblika ponašanja (1). Izostanak govora u drugoj ili trećoj godini života često je glavni razlog zbog koga se roditelji obraćaju za stručnu pomoć. Neka deca sa autizmom ostaju nema tokom čitavog života ili su, pak, minimalno verbalna. Kod dece koja su razvila govor verbalna produkcija često nema komunikativnu funkciju. Prema tome, komunikacioni deficiti u autizmu ne ograničavaju se samo na govor, već zahvataju sve oblike komunikacionog ponašanja. Ima i one dece sa visokofunkcionalnim autizmom čije su lingvističke sposobnosti (glasovna struktura, vokabular i morfo-sintaksa) relativno očuvane, ali se izraziti deficiti ispoljavaju u domenu pragmatskog funkcionisanja. S obzirom na činjenicu da je reč o veoma heterogenom poremećaju u tekstu koji sledi biće sistematizovani najčešći komunikacioni deficiti koji se mogu opaziti kod dece s poremećajem iz spektra autizma, uz napomenu da ne postoji nijedno obeležje komunikacionog ponašanja koje je univerzalno prisutno kod sve dece sa autizmom.", publisher = "Beograd : Udruženje pedijatara Srbije", journal = "XXII Pedijatrijska škola Srbije: zbornik predavanja", title = "Teškoće u komunikaciji kod dece s poremećajem iz spektra autizma", pages = "6-3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3036" }
Glumbić, N.. (2019). Teškoće u komunikaciji kod dece s poremećajem iz spektra autizma. in XXII Pedijatrijska škola Srbije: zbornik predavanja Beograd : Udruženje pedijatara Srbije., 3-6. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3036
Glumbić N. Teškoće u komunikaciji kod dece s poremećajem iz spektra autizma. in XXII Pedijatrijska škola Srbije: zbornik predavanja. 2019;:3-6. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3036 .
Glumbić, Nenad, "Teškoće u komunikaciji kod dece s poremećajem iz spektra autizma" in XXII Pedijatrijska škola Srbije: zbornik predavanja (2019):3-6, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3036 .