rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ponašanje gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta

Thumbnail
2019
bitstream_5865.pdf (799.1Kb)
Authors
Mijatović, Svetlana
Radovanović, Vesna
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Škola ima nezamenjivu ulogu u razvoju i ponašanju dece, jer se u njoj ostvaruje značajan deo socijalnih interakcija između vršnjaka, dece i odraslih (učitelja, nastavnika,pedagoga, psihologa i drugih) koje se bitno razlikuju od interakcija koje dete ostvaruje u okviru uže i šire porodice. Cilj ovog istraživanja je analiza ponašanja gluve i nagluve dece na času, odmoru i u odnosu na autoritet u vaspitno obrazovnom procesu. Uzorak je obuhvatio 25 gluvih i nagluvih ispitanika starosti 8-11 godina, koji pohađaju školu sa domom za učenike oštećenog sluha u Kragujevcu, O.Š. „Bubanj“ u Nišu, O.Š. „Radivoj Popović“ u Zemunu i Školu za oštećenje sluhom- nagluve „Stefan Dečanski“.U istraživanju korišćen je Upitnik za procenu ponašanja dece mlađeg školskog uzrasta (S. Bojanin i Lj. Savanović). U našem istraživanju analizirano je ponašanje učenika na času, odmoru i u odnosu na autoritet. Rezultati istraživanja su pokazali da isti broj učenika 22 (88%) pokazuje skladno ponašanje na ča...su, na odmoru i u odnosu na autoritet. Hiperkinetičko ponašanje zabeleženo je u istom broju učenika 3 (12%) na času, na odmoru i u odnosu na autoritet. Vrpoljenje na času zabeleženo je kod 7 (28%) učenika, 4 (16%) učenika zadirkuju druge učenike, a za 8 (32%) učenika se može reći da imaju „rasutu pažnju“. Na odmoru je 7 učenika (28%) upadljivo aktivno, dok se 2 učenika (8%) ne uključuje samostalno u organizovanu igru. Pohvale od strane nastavnika ne utiču bitno na ponašanje i emocije 4 (16%) učenika, dok opomene nastavnika ne utiču bitno na ponašanje 6 (24%) učenika. Samoinicijativno ustajanje i šetanje po učionici pronađeno je kod 3 (12%) učenika. Tolerantniji odnos, motivacija, ohrabrivanje učenika za komunikaciju od strane nastavnika i socijalne sredine stvaraju povoljne usloveu kojima će učenici imati veću želju i pokazati veći trud za postizanjem uspeha i pozitivnim promenama u ponašanju.

Keywords:
gluvi i nagluvi učenici / osnovnoškolski uzrast / ponašanje
Source:
Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije, 2019, 87-87
Publisher:
  • Društvo defektologa Srbij

ISBN: 978-86-84765-55-2

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3032
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3032
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Mijatović, Svetlana
AU  - Radovanović, Vesna
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3032
AB  - Škola ima nezamenjivu ulogu u razvoju i ponašanju dece, jer se u njoj
ostvaruje značajan deo socijalnih interakcija između vršnjaka, dece i odraslih
(učitelja, nastavnika,pedagoga, psihologa i drugih) koje se bitno razlikuju od
interakcija koje dete ostvaruje u okviru uže i šire porodice.
Cilj ovog istraživanja je analiza ponašanja gluve i nagluve dece na času,
odmoru i u odnosu na autoritet u vaspitno obrazovnom procesu.
Uzorak je obuhvatio 25 gluvih i nagluvih ispitanika starosti 8-11 godina,
koji pohađaju školu sa domom za učenike oštećenog sluha u Kragujevcu, O.Š.
„Bubanj“ u Nišu, O.Š. „Radivoj Popović“ u Zemunu i Školu za oštećenje sluhom-
nagluve „Stefan Dečanski“.U istraživanju korišćen je Upitnik za procenu
ponašanja dece mlađeg školskog uzrasta (S. Bojanin i Lj. Savanović).
U našem istraživanju analizirano je ponašanje učenika na času, odmoru
i u odnosu na autoritet.
Rezultati istraživanja su pokazali da isti broj učenika 22 (88%) pokazuje
skladno ponašanje na času, na odmoru i u odnosu na autoritet. Hiperkinetičko
ponašanje zabeleženo je u istom broju učenika 3 (12%) na času, na odmoru i u
odnosu na autoritet. Vrpoljenje na času zabeleženo je kod 7 (28%) učenika, 4 (16%)
učenika zadirkuju druge učenike, a za 8 (32%) učenika se može reći da imaju „rasutu
pažnju“. Na odmoru je 7 učenika (28%) upadljivo aktivno, dok se 2 učenika (8%) ne
uključuje samostalno u organizovanu igru. Pohvale od strane nastavnika ne utiču
bitno na ponašanje i emocije 4 (16%) učenika, dok opomene nastavnika ne utiču
bitno na ponašanje 6 (24%) učenika. Samoinicijativno ustajanje i šetanje po
učionici pronađeno je kod 3 (12%) učenika.
Tolerantniji odnos, motivacija, ohrabrivanje učenika za komunikaciju od
strane nastavnika i socijalne sredine stvaraju povoljne usloveu kojima će
učenici imati veću želju i pokazati veći trud za postizanjem uspeha i pozitivnim
promenama u ponašanju.
PB  - Društvo defektologa Srbij
C3  - Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
T1  - Ponašanje gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta
EP  - 87
SP  - 87
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3032
ER  - 
@conference{
author = "Mijatović, Svetlana and Radovanović, Vesna",
year = "2019",
abstract = "Škola ima nezamenjivu ulogu u razvoju i ponašanju dece, jer se u njoj
ostvaruje značajan deo socijalnih interakcija između vršnjaka, dece i odraslih
(učitelja, nastavnika,pedagoga, psihologa i drugih) koje se bitno razlikuju od
interakcija koje dete ostvaruje u okviru uže i šire porodice.
Cilj ovog istraživanja je analiza ponašanja gluve i nagluve dece na času,
odmoru i u odnosu na autoritet u vaspitno obrazovnom procesu.
Uzorak je obuhvatio 25 gluvih i nagluvih ispitanika starosti 8-11 godina,
koji pohađaju školu sa domom za učenike oštećenog sluha u Kragujevcu, O.Š.
„Bubanj“ u Nišu, O.Š. „Radivoj Popović“ u Zemunu i Školu za oštećenje sluhom-
nagluve „Stefan Dečanski“.U istraživanju korišćen je Upitnik za procenu
ponašanja dece mlađeg školskog uzrasta (S. Bojanin i Lj. Savanović).
U našem istraživanju analizirano je ponašanje učenika na času, odmoru
i u odnosu na autoritet.
Rezultati istraživanja su pokazali da isti broj učenika 22 (88%) pokazuje
skladno ponašanje na času, na odmoru i u odnosu na autoritet. Hiperkinetičko
ponašanje zabeleženo je u istom broju učenika 3 (12%) na času, na odmoru i u
odnosu na autoritet. Vrpoljenje na času zabeleženo je kod 7 (28%) učenika, 4 (16%)
učenika zadirkuju druge učenike, a za 8 (32%) učenika se može reći da imaju „rasutu
pažnju“. Na odmoru je 7 učenika (28%) upadljivo aktivno, dok se 2 učenika (8%) ne
uključuje samostalno u organizovanu igru. Pohvale od strane nastavnika ne utiču
bitno na ponašanje i emocije 4 (16%) učenika, dok opomene nastavnika ne utiču
bitno na ponašanje 6 (24%) učenika. Samoinicijativno ustajanje i šetanje po
učionici pronađeno je kod 3 (12%) učenika.
Tolerantniji odnos, motivacija, ohrabrivanje učenika za komunikaciju od
strane nastavnika i socijalne sredine stvaraju povoljne usloveu kojima će
učenici imati veću želju i pokazati veći trud za postizanjem uspeha i pozitivnim
promenama u ponašanju.",
publisher = "Društvo defektologa Srbij",
journal = "Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije",
title = "Ponašanje gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta",
pages = "87-87",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3032"
}
Mijatović, S.,& Radovanović, V.. (2019). Ponašanje gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
Društvo defektologa Srbij., 87-87.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3032
Mijatović S, Radovanović V. Ponašanje gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije. 2019;:87-87.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3032 .
Mijatović, Svetlana, Radovanović, Vesna, "Ponašanje gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta" in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije (2019):87-87,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3032 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB