Elementi procene vizuelnog funkcionisanja kod dece sa cerebralnom paralizom
Visual functioning assessment elements in children with cerebral palsy
Authors
Vučinić, Vesna
Anđelković, Marija

Stanimirov, Ksenija

Stanimirović, Dragana

Contributors
Vuković MileOdović Gordana

Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Brojna istraživanja i rezultati kliničke prakse konstantno pokazuju da je
kod dece sa cerebralnom paralizom (CP) najučestaliji oblik oštećenja vida
cerebralno oštećenje (Cerebral Visual Impairment – CVI). Učestalost i težina
oštećenja vida je povezana sa težinom motoričkog oštećenja. Uzrok i vreme
(uzrast) kada je došlo do oštećenja odražavaju se na vizuelno funkcionisanje i
motoričke sposobnosti.
Procena vida i vizuelnih funkcija kod dece sa CP primarno obuhvata oštri-
nu vida, osetljivost za kontrast, vidno polje, pokrete očiju (brzi i spori) spo-
sobnost fokusiranja i greške refrakcije. Za sveobuhvatnu procenu vizuelnog
funkcionisanja i identifikaciju pozicije deteta na kontinuumu od nefunk-
cionalnog vida do tipičnog vizuelnog funkcionisanja desetak godina unazad
se koristi Skala CVI opseg (CVI Range). Ova skala omogućava evidentiranje pri-
sustva bihejvioranih karakteristika vezanih za CVI (npr. vizuelna latencija,
preferiranje boja itd.) i karakteristika vizuelnog fu...nkcionisanja.
Numerous research studies and results of
clinical practice constantly indicate that
Cerebral Visual Impairment – CVI is the most
frequent visual impairment in children with
cerebral palsy. The incidence and severity
of the visual impairment is related to the
severity of the motor disorder. The cause and
time (age) when the disorder occurs affect
visual functioning and motor abilities.
The assessment of vision and visual functions
in children with CP primarily includes visual
acuity, contrast sensitivity, visual field,
eye movements (fast and slow), focusing
ability, and refraction errors. For about
a decade, the CVI Range Scale has been
used for a comprehensive assessment of
visual functioning and identification of
a child’s position on the continuum from
non-functional vision to typical visual
functioning. This scale enables determining
the presence of behavioral characteristics
related to cerebral visual impairment (e.g.
visual latency, color preference, etc.) a...nd the
characteristics of visual functioning.
Keywords:
vizuelne funkcije / cerebralna paraliza / procena / visual functions / cerebral palsy / assessmentSource:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018., 2018, 51-57Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Vučinić, Vesna AU - Anđelković, Marija AU - Stanimirov, Ksenija AU - Stanimirović, Dragana PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2953 AB - Brojna istraživanja i rezultati kliničke prakse konstantno pokazuju da je kod dece sa cerebralnom paralizom (CP) najučestaliji oblik oštećenja vida cerebralno oštećenje (Cerebral Visual Impairment – CVI). Učestalost i težina oštećenja vida je povezana sa težinom motoričkog oštećenja. Uzrok i vreme (uzrast) kada je došlo do oštećenja odražavaju se na vizuelno funkcionisanje i motoričke sposobnosti. Procena vida i vizuelnih funkcija kod dece sa CP primarno obuhvata oštri- nu vida, osetljivost za kontrast, vidno polje, pokrete očiju (brzi i spori) spo- sobnost fokusiranja i greške refrakcije. Za sveobuhvatnu procenu vizuelnog funkcionisanja i identifikaciju pozicije deteta na kontinuumu od nefunk- cionalnog vida do tipičnog vizuelnog funkcionisanja desetak godina unazad se koristi Skala CVI opseg (CVI Range). Ova skala omogućava evidentiranje pri- sustva bihejvioranih karakteristika vezanih za CVI (npr. vizuelna latencija, preferiranje boja itd.) i karakteristika vizuelnog funkcionisanja. AB - Numerous research studies and results of clinical practice constantly indicate that Cerebral Visual Impairment – CVI is the most frequent visual impairment in children with cerebral palsy. The incidence and severity of the visual impairment is related to the severity of the motor disorder. The cause and time (age) when the disorder occurs affect visual functioning and motor abilities. The assessment of vision and visual functions in children with CP primarily includes visual acuity, contrast sensitivity, visual field, eye movements (fast and slow), focusing ability, and refraction errors. For about a decade, the CVI Range Scale has been used for a comprehensive assessment of visual functioning and identification of a child’s position on the continuum from non-functional vision to typical visual functioning. This scale enables determining the presence of behavioral characteristics related to cerebral visual impairment (e.g. visual latency, color preference, etc.) and the characteristics of visual functioning. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. T1 - Elementi procene vizuelnog funkcionisanja kod dece sa cerebralnom paralizom T1 - Visual functioning assessment elements in children with cerebral palsy EP - 57 SP - 51 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2953 ER -
@conference{ author = "Vučinić, Vesna and Anđelković, Marija and Stanimirov, Ksenija and Stanimirović, Dragana", year = "2018", abstract = "Brojna istraživanja i rezultati kliničke prakse konstantno pokazuju da je kod dece sa cerebralnom paralizom (CP) najučestaliji oblik oštećenja vida cerebralno oštećenje (Cerebral Visual Impairment – CVI). Učestalost i težina oštećenja vida je povezana sa težinom motoričkog oštećenja. Uzrok i vreme (uzrast) kada je došlo do oštećenja odražavaju se na vizuelno funkcionisanje i motoričke sposobnosti. Procena vida i vizuelnih funkcija kod dece sa CP primarno obuhvata oštri- nu vida, osetljivost za kontrast, vidno polje, pokrete očiju (brzi i spori) spo- sobnost fokusiranja i greške refrakcije. Za sveobuhvatnu procenu vizuelnog funkcionisanja i identifikaciju pozicije deteta na kontinuumu od nefunk- cionalnog vida do tipičnog vizuelnog funkcionisanja desetak godina unazad se koristi Skala CVI opseg (CVI Range). Ova skala omogućava evidentiranje pri- sustva bihejvioranih karakteristika vezanih za CVI (npr. vizuelna latencija, preferiranje boja itd.) i karakteristika vizuelnog funkcionisanja., Numerous research studies and results of clinical practice constantly indicate that Cerebral Visual Impairment – CVI is the most frequent visual impairment in children with cerebral palsy. The incidence and severity of the visual impairment is related to the severity of the motor disorder. The cause and time (age) when the disorder occurs affect visual functioning and motor abilities. The assessment of vision and visual functions in children with CP primarily includes visual acuity, contrast sensitivity, visual field, eye movements (fast and slow), focusing ability, and refraction errors. For about a decade, the CVI Range Scale has been used for a comprehensive assessment of visual functioning and identification of a child’s position on the continuum from non-functional vision to typical visual functioning. This scale enables determining the presence of behavioral characteristics related to cerebral visual impairment (e.g. visual latency, color preference, etc.) and the characteristics of visual functioning.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.", title = "Elementi procene vizuelnog funkcionisanja kod dece sa cerebralnom paralizom, Visual functioning assessment elements in children with cerebral palsy", pages = "57-51", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2953" }
Vučinić, V., Anđelković, M., Stanimirov, K.,& Stanimirović, D.. (2018). Elementi procene vizuelnog funkcionisanja kod dece sa cerebralnom paralizom. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 51-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2953
Vučinić V, Anđelković M, Stanimirov K, Stanimirović D. Elementi procene vizuelnog funkcionisanja kod dece sa cerebralnom paralizom. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.. 2018;:51-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2953 .
Vučinić, Vesna, Anđelković, Marija, Stanimirov, Ksenija, Stanimirović, Dragana, "Elementi procene vizuelnog funkcionisanja kod dece sa cerebralnom paralizom" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. (2018):51-57, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2953 .