rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Poređenje rezultata na testu vizuo-motorne integracije gluve i nagluve dece i dece tipičnog razvoja

Performance on the developmental test of visual-motor integration: comparing deaf and hard of hearing and tipically development children

Thumbnail
2018
98hf6.pdf (17.54Mb)
Authors
Radovanović, Vesna
Kovačević, Jasmina
Karić, Jasmina
Jovanović, Vesna
Contributors
Isaković Ljubica
Kovačević Tamara
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Cilj istraživanja je bio da se utvrde razlike u postignuću na te- stovima vizuo-motorne integracije, vizuelne percepcije i motorne koordinacije između gluve i nagluve i dece tipičnog razvoja. Uzorak za istraživanje činilo je 60 dece uzrasta od pet do sedam godina, od toga 30 gluve i nagluve i 30 dece tipičnog razvoja, proseč- nih intelektualnih sposobnosti. U istraživanju je korišćen Beery- Buktenica razvojni test vizuo-motorne integracije, kraća forma, na- menjena ispitivanju vizuo-motorne integracije dece uzrasta od 2 do 8 godina, Test vizuelne percepcije i Test motorne koordinacije. Deca tipičnog razvoja postigla su veći broj poena na Testu vizu- o-motorne integracije (t=0,756; p=0,543) i motorne koordinacije (t=0,658; p=0,513), dok su na Testu vizuelne percepcije nešto veći broj poena ostvarila gluva i nagluva deca (t=0,508; p=0,613). Dečaci i devoj- čice obeju grupa postigli su približno jednake rezulate na svim testo- vima, dok je najveća razlika zabeležena na Testu... motorne koordinacije kod dece tipičnog razvoja i to u korist devojčica (t=1,523; p=0,139). Rezultati našeg istraživanja su pokazali da ne postoje stati- stički značajne razlike u postignuću na testovima vizuo-motorne integracije, vizuelne percepcije i motorne koordinacije između gluve i nagluve i dece tipičnog razvoja, da nema povezanosti između dobije- nih rezultata u odnosu na uzrast i pol, kao i model amplifikacije kod gluve i nagluve dece. Budući da se radi o predškolskom uzrastu, dobijeni rezultati su važni sa pedagoškog aspekta imajući u vidu korelaciju između rezultata na testu vizuo-motorne integracije i akademskog postignuća

The research sample consisted of 60 children aged five to seven years, of which 30 deaf and hard of hearing and 30 typically development children with average intellectual abilities. The study used the Beery-Buktenica developmental test of visual motor integration, a shorter form, intended for examining the visual motor integration of children aged 2 to 8 years, the Visual Perception Test and the Motor Coordination Test. The typically development children achieved a higher number of points on the test of visual motor integration (t=0.756; p=0.543) and motor coordination (t=0.658; p=0.513), while on the visual perception test a slightly higher score was achieved by deaf and hard of hearing children (t=0.508; p=0.613). Boys and girls of both groups achieved approximately equal results on all tests, the highest difference was recorded on the motor coordination test for typically development children, in favor of girls (t=1.523; p=0.139). The results of our research have shown... that there are no statistically significant differences in the achievement on tests of visual motor integration, visual perception and motor coordination between the deaf and the hard of hearing and the typically development children, that there is no correlation between the results obtained in relation to age and gender, as well as the model amplification in deaf and hard of hearing children. As a pre-school age, the results obtained are important from a pedagogical point of view, bearing in mind the correlation between the results of the test on visual motor integration and academic achievement

Keywords:
vizuo-motorna integracija / gluva i nagluva deca / deca tipične populacije / predškolski uzrast / visual motor integration / deaf and hard of hearing children / typically development children / pre-school age
Source:
Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018., 2018, 85-100
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
  • Designig a protocol for Assessing the Educational potentials of Children with Disabilities as a Criterion for Development of Individual Educational Programs (RS-179025)

ISBN: 978-86-6203-116-7

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2915
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2915
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Radovanović, Vesna
AU  - Kovačević, Jasmina
AU  - Karić, Jasmina
AU  - Jovanović, Vesna
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2915
AB  - Cilj istraživanja je bio da se utvrde razlike u postignuću na te-
stovima vizuo-motorne integracije, vizuelne percepcije i motorne
koordinacije između gluve i nagluve i dece tipičnog razvoja.
Uzorak za istraživanje činilo je 60 dece uzrasta od pet do sedam
godina, od toga 30 gluve i nagluve i 30 dece tipičnog razvoja, proseč-
nih intelektualnih sposobnosti. U istraživanju je korišćen Beery-
Buktenica razvojni test vizuo-motorne integracije, kraća forma, na-
menjena ispitivanju vizuo-motorne integracije dece uzrasta od 2 do 8
godina, Test vizuelne percepcije i Test motorne koordinacije.
Deca tipičnog razvoja postigla su veći broj poena na Testu vizu-
o-motorne integracije (t=0,756; p=0,543) i motorne koordinacije
(t=0,658; p=0,513), dok su na Testu vizuelne percepcije nešto veći broj
poena ostvarila gluva i nagluva deca (t=0,508; p=0,613). Dečaci i devoj-
čice obeju grupa postigli su približno jednake rezulate na svim testo-
vima, dok je najveća razlika zabeležena na Testu motorne koordinacije
kod dece tipičnog razvoja i to u korist devojčica (t=1,523; p=0,139).
Rezultati našeg istraživanja su pokazali da ne postoje stati-
stički značajne razlike u postignuću na testovima vizuo-motorne
integracije, vizuelne percepcije i motorne koordinacije između gluve
i nagluve i dece tipičnog razvoja, da nema povezanosti između dobije-
nih rezultata u odnosu na uzrast i pol, kao i model amplifikacije kod
gluve i nagluve dece. Budući da se radi o predškolskom uzrastu, dobijeni
rezultati su važni sa pedagoškog aspekta imajući u vidu korelaciju
između rezultata na testu vizuo-motorne integracije i akademskog
postignuća
AB  - The research sample consisted of 60 children aged five to seven years, of
which 30 deaf and hard of hearing and 30 typically development children
with average intellectual abilities. The study used the Beery-Buktenica
developmental test of visual motor integration, a shorter form, intended for
examining the visual motor integration of children aged 2 to 8 years, the
Visual Perception Test and the Motor Coordination Test.
The typically development children achieved a higher number of points on
the test of visual motor integration (t=0.756; p=0.543) and motor coordination
(t=0.658; p=0.513), while on the visual perception test a slightly higher score
was achieved by deaf and hard of hearing children (t=0.508; p=0.613). Boys
and girls of both groups achieved approximately equal results on all tests, the
highest difference was recorded on the motor coordination test for typically
development children, in favor of girls (t=1.523; p=0.139).
The results of our research have shown that there are no statistically
significant differences in the achievement on tests of visual motor integration,
visual perception and motor coordination between the deaf and the hard of
hearing and the typically development children, that there is no correlation
between the results obtained in relation to age and gender, as well as the model
amplification in deaf and hard of hearing children. As a pre-school age, the
results obtained are important from a pedagogical point of view, bearing in
mind the correlation between the results of the test on visual motor integration
and academic achievement
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Tematski zbornik radova - 
„Specifičnost oštećenja
sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018.
T1  - Poređenje rezultata na testu vizuo-motorne integracije gluve i nagluve dece i dece tipičnog razvoja
T1  - Performance on the developmental test of
visual-motor integration: comparing deaf and hard of
hearing and tipically development children
EP  - 100
SP  - 85
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2915
ER  - 
@conference{
author = "Radovanović, Vesna and Kovačević, Jasmina and Karić, Jasmina and Jovanović, Vesna",
year = "2018",
abstract = "Cilj istraživanja je bio da se utvrde razlike u postignuću na te-
stovima vizuo-motorne integracije, vizuelne percepcije i motorne
koordinacije između gluve i nagluve i dece tipičnog razvoja.
Uzorak za istraživanje činilo je 60 dece uzrasta od pet do sedam
godina, od toga 30 gluve i nagluve i 30 dece tipičnog razvoja, proseč-
nih intelektualnih sposobnosti. U istraživanju je korišćen Beery-
Buktenica razvojni test vizuo-motorne integracije, kraća forma, na-
menjena ispitivanju vizuo-motorne integracije dece uzrasta od 2 do 8
godina, Test vizuelne percepcije i Test motorne koordinacije.
Deca tipičnog razvoja postigla su veći broj poena na Testu vizu-
o-motorne integracije (t=0,756; p=0,543) i motorne koordinacije
(t=0,658; p=0,513), dok su na Testu vizuelne percepcije nešto veći broj
poena ostvarila gluva i nagluva deca (t=0,508; p=0,613). Dečaci i devoj-
čice obeju grupa postigli su približno jednake rezulate na svim testo-
vima, dok je najveća razlika zabeležena na Testu motorne koordinacije
kod dece tipičnog razvoja i to u korist devojčica (t=1,523; p=0,139).
Rezultati našeg istraživanja su pokazali da ne postoje stati-
stički značajne razlike u postignuću na testovima vizuo-motorne
integracije, vizuelne percepcije i motorne koordinacije između gluve
i nagluve i dece tipičnog razvoja, da nema povezanosti između dobije-
nih rezultata u odnosu na uzrast i pol, kao i model amplifikacije kod
gluve i nagluve dece. Budući da se radi o predškolskom uzrastu, dobijeni
rezultati su važni sa pedagoškog aspekta imajući u vidu korelaciju
između rezultata na testu vizuo-motorne integracije i akademskog
postignuća, The research sample consisted of 60 children aged five to seven years, of
which 30 deaf and hard of hearing and 30 typically development children
with average intellectual abilities. The study used the Beery-Buktenica
developmental test of visual motor integration, a shorter form, intended for
examining the visual motor integration of children aged 2 to 8 years, the
Visual Perception Test and the Motor Coordination Test.
The typically development children achieved a higher number of points on
the test of visual motor integration (t=0.756; p=0.543) and motor coordination
(t=0.658; p=0.513), while on the visual perception test a slightly higher score
was achieved by deaf and hard of hearing children (t=0.508; p=0.613). Boys
and girls of both groups achieved approximately equal results on all tests, the
highest difference was recorded on the motor coordination test for typically
development children, in favor of girls (t=1.523; p=0.139).
The results of our research have shown that there are no statistically
significant differences in the achievement on tests of visual motor integration,
visual perception and motor coordination between the deaf and the hard of
hearing and the typically development children, that there is no correlation
between the results obtained in relation to age and gender, as well as the model
amplification in deaf and hard of hearing children. As a pre-school age, the
results obtained are important from a pedagogical point of view, bearing in
mind the correlation between the results of the test on visual motor integration
and academic achievement",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Tematski zbornik radova - 
„Specifičnost oštećenja
sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018.",
title = "Poređenje rezultata na testu vizuo-motorne integracije gluve i nagluve dece i dece tipičnog razvoja, Performance on the developmental test of
visual-motor integration: comparing deaf and hard of
hearing and tipically development children",
pages = "100-85",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2915"
}
Radovanović, V., Kovačević, J., Karić, J.,& Jovanović, V.. (2018). Poređenje rezultata na testu vizuo-motorne integracije gluve i nagluve dece i dece tipičnog razvoja. in Tematski zbornik radova - 
„Specifičnost oštećenja
sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018.
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 85-100.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2915
Radovanović V, Kovačević J, Karić J, Jovanović V. Poređenje rezultata na testu vizuo-motorne integracije gluve i nagluve dece i dece tipičnog razvoja. in Tematski zbornik radova - 
„Specifičnost oštećenja
sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018.. 2018;:85-100.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2915 .
Radovanović, Vesna, Kovačević, Jasmina, Karić, Jasmina, Jovanović, Vesna, "Poređenje rezultata na testu vizuo-motorne integracije gluve i nagluve dece i dece tipičnog razvoja" in Tematski zbornik radova - 
„Specifičnost oštećenja
sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018. (2018):85-100,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2915 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB