rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Diagnostic and rehabilitational approach to the education of the children with intellectual disabilities

Dijagnostički i rehabilitacioni pristup edukaciji dece sa lakom intelektualnom ometenošću u svetlu novih koncepata

Thumbnail
2009
287.pdf (3.825Mb)
Authors
Maćešić-Petrović, Dragana
Japundža-Milisavljević, Mirjana
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
The paper treats new conceptual frame of education and rehabilitation the children with intellectual disabilities from theoretical point of view. The aspect of treated problems are methodological consideration of diagnostic, education and rehabilitation in this scientific area. The paper also point out the possibility of the prevention and the treatment of 'burnout syndrome'.
U radu je tretiran i obrađen sa teorijskog aspekta problem nove konceptualizacije obrazovanja i tretmana dece sa smetnjama intelektualnog razvoja. Zastupljeni su stavovi o novim metodskim pristupima definisanju dijagnostike, edukacije i rehabilitacije u ovoj oblasti kao i mogućnosti pojave savremenih problema u radu sa ovom populacijom u vidu profesionalnih problema kao što je sindrom profesionalnog sagorevanja.
Keywords:
intellectual disability / education / rehabilitation / burnout syndrome / intelektualni razvoj / edukacija / rehabilitacija / profesionalno sagorevanje
Source:
Beogradska defektološka škola, 2009, 1, 149-156
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd

ISSN: 0354-8759

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_290
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/290
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - JOUR
AU  - Maćešić-Petrović, Dragana
AU  - Japundža-Milisavljević, Mirjana
PY  - 2009
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/290
AB  - The paper treats new conceptual frame of education and rehabilitation the children with intellectual disabilities from theoretical point of view. The aspect of treated problems are methodological consideration of diagnostic, education and rehabilitation in this scientific area. The paper also point out the possibility of the prevention and the treatment of 'burnout syndrome'.
AB  - U radu je tretiran i obrađen sa teorijskog aspekta problem nove konceptualizacije obrazovanja i tretmana dece sa smetnjama intelektualnog razvoja. Zastupljeni su stavovi o novim metodskim pristupima definisanju dijagnostike, edukacije i rehabilitacije u ovoj oblasti kao i mogućnosti pojave savremenih problema u radu sa ovom populacijom u vidu profesionalnih problema kao što je sindrom profesionalnog sagorevanja.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - Diagnostic and rehabilitational approach to the education of the children with intellectual disabilities
T1  - Dijagnostički i rehabilitacioni pristup edukaciji dece sa lakom intelektualnom ometenošću u svetlu novih koncepata
EP  - 156
IS  - 1
SP  - 149
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_290
ER  - 
@article{
author = "Maćešić-Petrović, Dragana and Japundža-Milisavljević, Mirjana",
year = "2009",
abstract = "The paper treats new conceptual frame of education and rehabilitation the children with intellectual disabilities from theoretical point of view. The aspect of treated problems are methodological consideration of diagnostic, education and rehabilitation in this scientific area. The paper also point out the possibility of the prevention and the treatment of 'burnout syndrome'., U radu je tretiran i obrađen sa teorijskog aspekta problem nove konceptualizacije obrazovanja i tretmana dece sa smetnjama intelektualnog razvoja. Zastupljeni su stavovi o novim metodskim pristupima definisanju dijagnostike, edukacije i rehabilitacije u ovoj oblasti kao i mogućnosti pojave savremenih problema u radu sa ovom populacijom u vidu profesionalnih problema kao što je sindrom profesionalnog sagorevanja.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "Diagnostic and rehabilitational approach to the education of the children with intellectual disabilities, Dijagnostički i rehabilitacioni pristup edukaciji dece sa lakom intelektualnom ometenošću u svetlu novih koncepata",
pages = "156-149",
number = "1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_290"
}
Maćešić-Petrović, D.,& Japundža-Milisavljević, M.. (2009). Diagnostic and rehabilitational approach to the education of the children with intellectual disabilities. in Beogradska defektološka škola
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(1), 149-156.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_290
Maćešić-Petrović D, Japundža-Milisavljević M. Diagnostic and rehabilitational approach to the education of the children with intellectual disabilities. in Beogradska defektološka škola. 2009;(1):149-156.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_290 .
Maćešić-Petrović, Dragana, Japundža-Milisavljević, Mirjana, "Diagnostic and rehabilitational approach to the education of the children with intellectual disabilities" in Beogradska defektološka škola, no. 1 (2009):149-156,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_290 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB