rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociometrijske tehnike u specijalnoj edukaciji

Sociometric

Thumbnail
2018
bitstream_5465.pdf (1.216Mb)
Authors
Banković, Slobodan
Brojčin, Branislav
Glumbić, Nenad
Đorđević, Mirjana
Contributors
Vuković Mile
Odović Gordana
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Sociometrija se zasniva na uverenju da je razumevanje članstva u grupi i mesta pojedinca u njoj, vezano za privlačenje i odbijanje među njenim članovima. Ona je istovremeno i ideja i tehnika koja omogućava istraživačima da razmišljaju o dinamici grupa, ali i o načinima za razvijanje mera, kako za grupe po sebi, tako i za pojedince koji je čine. Osnovni princip sociometrijskog metoda je uverenje da svaki član grupe ima kapacitet da evaluira sve druge članove grupe po osnovu jednog ili više kriterijuma. Ovaj rad se bavi sociometrijskim tehnikama kojima se mogu prikupljati po- daci o vršnjačkim odnosima, kao što su vršnjačke nominacije, rejting skala i rangiranje, u pokušaju da kroz analizu prednosti i mana svake od njih, sagle- da koja je od njih optimalna za korišćenje u specijalnoj edukaciji, bilo da su u pitanju istražvačke ili praktične svrhe.
Sociometry is based on assurance that the understanding of group membership and individual position within the group is related to attraction and rejection between members of the group. It represents both an idea and a technique which enable the researchers to consider the dynamics of the groups, as well as the method to develop measures, not only of groups by itself but also the individuals belonging to the group. Basic principle of sociometric method is belief that each member of the group has the capacity to evaluate all other members based on one or more criteria. In this paper sociometric techniques intended for collecting the data on peer relations, such as peer nominations, ranking and rating scale, are investigated in the light of their advantages and disadvantages, in order to perceive the optimal technique for use in special education, regardless whether they are used in research or practice.
Keywords:
sociometrija / vršnjačke nominacije / rangiranje / rejting skala / sociometry / peer nomination / rank ordering / rating scale
Source:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018., 2018, 25-29
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-6203-120-4

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2894
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2894
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Banković, Slobodan
AU  - Brojčin, Branislav
AU  - Glumbić, Nenad
AU  - Đorđević, Mirjana
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2894
AB  - Sociometrija se zasniva na uverenju da je razumevanje članstva u grupi i mesta
pojedinca u njoj, vezano za privlačenje i odbijanje među njenim članovima. Ona je
istovremeno i ideja i tehnika koja omogućava istraživačima da razmišljaju o
dinamici grupa, ali i o načinima za razvijanje mera, kako za grupe po sebi, tako
i za pojedince koji je čine. Osnovni princip sociometrijskog metoda je uverenje
da svaki član grupe ima kapacitet da evaluira sve druge članove grupe po osnovu
jednog ili više kriterijuma.
Ovaj rad se bavi sociometrijskim tehnikama kojima se mogu prikupljati po-
daci o vršnjačkim odnosima, kao što su vršnjačke nominacije, rejting skala
i rangiranje, u pokušaju da kroz analizu prednosti i mana svake od njih, sagle-
da koja je od njih optimalna za korišćenje u specijalnoj edukaciji, bilo da su u
pitanju istražvačke ili praktične svrhe.
AB  - Sociometry is based on assurance that
the understanding of group membership
and individual position within the group is
related to attraction and rejection between
members of the group. It represents both
an idea and a technique which enable the
researchers to consider the dynamics of the
groups, as well as the method to develop
measures, not only of groups by itself but also
the individuals belonging to the group. Basic
principle of sociometric method is belief that
each member of the group has the capacity
to evaluate all other members based on one
or more criteria.
In this paper sociometric techniques intended
for collecting the data on peer relations, such
as peer nominations, ranking and rating
scale, are investigated in the light of their
advantages and disadvantages, in order to
perceive the optimal technique for use in
special education, regardless whether they
are used in research or practice.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup
„Metode procene u specijalnoj edukaciji i
rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.
T1  - Sociometrijske tehnike u specijalnoj edukaciji
T1  - Sociometric
T1  - techniques in special
education
T1  - Sociometric techniques in special
education
EP  - 29
SP  - 25
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2894
ER  - 
@conference{
author = "Banković, Slobodan and Brojčin, Branislav and Glumbić, Nenad and Đorđević, Mirjana",
year = "2018",
abstract = "Sociometrija se zasniva na uverenju da je razumevanje članstva u grupi i mesta
pojedinca u njoj, vezano za privlačenje i odbijanje među njenim članovima. Ona je
istovremeno i ideja i tehnika koja omogućava istraživačima da razmišljaju o
dinamici grupa, ali i o načinima za razvijanje mera, kako za grupe po sebi, tako
i za pojedince koji je čine. Osnovni princip sociometrijskog metoda je uverenje
da svaki član grupe ima kapacitet da evaluira sve druge članove grupe po osnovu
jednog ili više kriterijuma.
Ovaj rad se bavi sociometrijskim tehnikama kojima se mogu prikupljati po-
daci o vršnjačkim odnosima, kao što su vršnjačke nominacije, rejting skala
i rangiranje, u pokušaju da kroz analizu prednosti i mana svake od njih, sagle-
da koja je od njih optimalna za korišćenje u specijalnoj edukaciji, bilo da su u
pitanju istražvačke ili praktične svrhe., Sociometry is based on assurance that
the understanding of group membership
and individual position within the group is
related to attraction and rejection between
members of the group. It represents both
an idea and a technique which enable the
researchers to consider the dynamics of the
groups, as well as the method to develop
measures, not only of groups by itself but also
the individuals belonging to the group. Basic
principle of sociometric method is belief that
each member of the group has the capacity
to evaluate all other members based on one
or more criteria.
In this paper sociometric techniques intended
for collecting the data on peer relations, such
as peer nominations, ranking and rating
scale, are investigated in the light of their
advantages and disadvantages, in order to
perceive the optimal technique for use in
special education, regardless whether they
are used in research or practice.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup
„Metode procene u specijalnoj edukaciji i
rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.",
title = "Sociometrijske tehnike u specijalnoj edukaciji, Sociometric, techniques in special
education, Sociometric techniques in special
education",
pages = "29-25",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2894"
}
Banković, S., Brojčin, B., Glumbić, N.,& Đorđević, M.. (2018). Sociometrijske tehnike u specijalnoj edukaciji. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup
„Metode procene u specijalnoj edukaciji i
rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 25-29.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2894
Banković S, Brojčin B, Glumbić N, Đorđević M. Sociometrijske tehnike u specijalnoj edukaciji. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup
„Metode procene u specijalnoj edukaciji i
rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.. 2018;:25-29.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2894 .
Banković, Slobodan, Brojčin, Branislav, Glumbić, Nenad, Đorđević, Mirjana, "Sociometrijske tehnike u specijalnoj edukaciji" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup
„Metode procene u specijalnoj edukaciji i
rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. (2018):25-29,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2894 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB