Sociometrijske tehnike u specijalnoj edukaciji
Sociometric
Authors
Banković, Slobodan
Brojčin, Branislav

Glumbić, Nenad

Đorđević, Mirjana

Contributors
Vuković MileOdović Gordana

Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Sociometrija se zasniva na uverenju da je razumevanje članstva u grupi i mesta
pojedinca u njoj, vezano za privlačenje i odbijanje među njenim članovima. Ona je
istovremeno i ideja i tehnika koja omogućava istraživačima da razmišljaju o
dinamici grupa, ali i o načinima za razvijanje mera, kako za grupe po sebi, tako
i za pojedince koji je čine. Osnovni princip sociometrijskog metoda je uverenje
da svaki član grupe ima kapacitet da evaluira sve druge članove grupe po osnovu
jednog ili više kriterijuma.
Ovaj rad se bavi sociometrijskim tehnikama kojima se mogu prikupljati po-
daci o vršnjačkim odnosima, kao što su vršnjačke nominacije, rejting skala
i rangiranje, u pokušaju da kroz analizu prednosti i mana svake od njih, sagle-
da koja je od njih optimalna za korišćenje u specijalnoj edukaciji, bilo da su u
pitanju istražvačke ili praktične svrhe.
Sociometry is based on assurance that
the understanding of group membership
and individual position within the group is
related to attraction and rejection between
members of the group. It represents both
an idea and a technique which enable the
researchers to consider the dynamics of the
groups, as well as the method to develop
measures, not only of groups by itself but also
the individuals belonging to the group. Basic
principle of sociometric method is belief that
each member of the group has the capacity
to evaluate all other members based on one
or more criteria.
In this paper sociometric techniques intended
for collecting the data on peer relations, such
as peer nominations, ranking and rating
scale, are investigated in the light of their
advantages and disadvantages, in order to
perceive the optimal technique for use in
special education, regardless whether they
are used in research or practice.
Keywords:
sociometrija / vršnjačke nominacije / rangiranje / rejting skala / sociometry / peer nomination / rank ordering / rating scaleSource:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018., 2018, 25-29Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Banković, Slobodan AU - Brojčin, Branislav AU - Glumbić, Nenad AU - Đorđević, Mirjana PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2894 AB - Sociometrija se zasniva na uverenju da je razumevanje članstva u grupi i mesta pojedinca u njoj, vezano za privlačenje i odbijanje među njenim članovima. Ona je istovremeno i ideja i tehnika koja omogućava istraživačima da razmišljaju o dinamici grupa, ali i o načinima za razvijanje mera, kako za grupe po sebi, tako i za pojedince koji je čine. Osnovni princip sociometrijskog metoda je uverenje da svaki član grupe ima kapacitet da evaluira sve druge članove grupe po osnovu jednog ili više kriterijuma. Ovaj rad se bavi sociometrijskim tehnikama kojima se mogu prikupljati po- daci o vršnjačkim odnosima, kao što su vršnjačke nominacije, rejting skala i rangiranje, u pokušaju da kroz analizu prednosti i mana svake od njih, sagle- da koja je od njih optimalna za korišćenje u specijalnoj edukaciji, bilo da su u pitanju istražvačke ili praktične svrhe. AB - Sociometry is based on assurance that the understanding of group membership and individual position within the group is related to attraction and rejection between members of the group. It represents both an idea and a technique which enable the researchers to consider the dynamics of the groups, as well as the method to develop measures, not only of groups by itself but also the individuals belonging to the group. Basic principle of sociometric method is belief that each member of the group has the capacity to evaluate all other members based on one or more criteria. In this paper sociometric techniques intended for collecting the data on peer relations, such as peer nominations, ranking and rating scale, are investigated in the light of their advantages and disadvantages, in order to perceive the optimal technique for use in special education, regardless whether they are used in research or practice. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. T1 - Sociometrijske tehnike u specijalnoj edukaciji T1 - Sociometric T1 - techniques in special education T1 - Sociometric techniques in special education EP - 29 SP - 25 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2894 ER -
@conference{ author = "Banković, Slobodan and Brojčin, Branislav and Glumbić, Nenad and Đorđević, Mirjana", year = "2018", abstract = "Sociometrija se zasniva na uverenju da je razumevanje članstva u grupi i mesta pojedinca u njoj, vezano za privlačenje i odbijanje među njenim članovima. Ona je istovremeno i ideja i tehnika koja omogućava istraživačima da razmišljaju o dinamici grupa, ali i o načinima za razvijanje mera, kako za grupe po sebi, tako i za pojedince koji je čine. Osnovni princip sociometrijskog metoda je uverenje da svaki član grupe ima kapacitet da evaluira sve druge članove grupe po osnovu jednog ili više kriterijuma. Ovaj rad se bavi sociometrijskim tehnikama kojima se mogu prikupljati po- daci o vršnjačkim odnosima, kao što su vršnjačke nominacije, rejting skala i rangiranje, u pokušaju da kroz analizu prednosti i mana svake od njih, sagle- da koja je od njih optimalna za korišćenje u specijalnoj edukaciji, bilo da su u pitanju istražvačke ili praktične svrhe., Sociometry is based on assurance that the understanding of group membership and individual position within the group is related to attraction and rejection between members of the group. It represents both an idea and a technique which enable the researchers to consider the dynamics of the groups, as well as the method to develop measures, not only of groups by itself but also the individuals belonging to the group. Basic principle of sociometric method is belief that each member of the group has the capacity to evaluate all other members based on one or more criteria. In this paper sociometric techniques intended for collecting the data on peer relations, such as peer nominations, ranking and rating scale, are investigated in the light of their advantages and disadvantages, in order to perceive the optimal technique for use in special education, regardless whether they are used in research or practice.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.", title = "Sociometrijske tehnike u specijalnoj edukaciji, Sociometric, techniques in special education, Sociometric techniques in special education", pages = "29-25", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2894" }
Banković, S., Brojčin, B., Glumbić, N.,& Đorđević, M.. (2018). Sociometrijske tehnike u specijalnoj edukaciji. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 25-29. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2894
Banković S, Brojčin B, Glumbić N, Đorđević M. Sociometrijske tehnike u specijalnoj edukaciji. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.. 2018;:25-29. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2894 .
Banković, Slobodan, Brojčin, Branislav, Glumbić, Nenad, Đorđević, Mirjana, "Sociometrijske tehnike u specijalnoj edukaciji" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. (2018):25-29, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2894 .