Приказ основних података о документу
Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse
dc.creator | Popović-Ćitić, Branislava | |
dc.creator | Đurić, Slađana | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T13:44:52Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T13:44:52Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-80144-22-1 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-80144-22-1 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2881 | |
dc.description.abstract | Knjiga „Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse“ rezultat je dugogodišnjeg naučnog interesovanja autora za oblasti razvojne prevencije problema ponašanja u detinjstvu i adolescenciji, sa jedne, i sisteme unapređenja bezbednosti obrazovno-vaspitnih ustanova, sa druge strane. Intenzivnim proučavanjem bogate naučne građe identifikovan je jedinstveni konceptualni okvir koji pruža mogućnost objedinjene analize dostignuća iz ovih oblasti, a to je koncept pozitivne školske klime. Pozitivna školska klima ima značajnu ulogu u kreiranju zdrave i podsticajne atmosfere važne za postignuće učenika i celokupnog školskog osoblja, ali se, sudeći prema istraživačkim potvrdama, dovodi u snažnu vezu i sa redukovanjem različitih vidova problema ponašanja učenika. U tom smislu, teorija školske klime upotpunjava prazninu ne samo u teoriji, već je od ključnog značaja za proces planiranja školskih preventivnih strategija i intervencija, jer omogućava identifikovanje faktora koji podstiču ili redukuju probleme ponašanja učenika u školskom okruženju. Adekvatno i kontinuirano praćenje svih parametara socijalne klime u školi omogućava bolje razumevanje nastajanja, razvijanja i održavanja problema, te uspešnije planiranje različitih programa prevencije i tretmana. Knjiga se sastoji iz tri osnovna dela. Prvi deo, pod nazivom „Školska klima“, posvećen je razmatranju elemenata školske klime kao višedimenzionalnog konstrukta, prikazu karakteristika bezbednih škola i škola sa pozitivnom klimom, kao i analizi različitih modela i tehnika procene školske klime. Drugi deo, naslovljen „Modeli dobre prakse“, sadrži detaljnu deskripciju pet pristupa koji se pokazuju uspešnim u unapređenju različitih aspekata školske klime, i to: sistem vršnjačke podrške (usmeren na unapređivanje kvaliteta vršnjačkih relacija putem modela sprijateljivanja, vršnjačke medijacije, vršnjačkog mentorstva i vršnjačkog savetovanja), | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu - Fakultet bezbednosti | |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47017/RS// | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse | |
dc.title | Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse | sr |
dc.type | book | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.other | monografija, izdanje: 1 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8779/bitstream_8779.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881 | |
dc.type.version | publishedVersion |