rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse

Thumbnail
2018
bitstream_8779.pdf (1.458Mb)
Authors
Popović-Ćitić, Branislava
Đurić, Slađana
Book (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Knjiga „Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse“ rezultat je dugogodišnjeg naučnog interesovanja autora za oblasti razvojne prevencije problema ponašanja u detinjstvu i adolescenciji, sa jedne, i sisteme unapređenja bezbednosti obrazovno-vaspitnih ustanova, sa druge strane. Intenzivnim proučavanjem bogate naučne građe identifikovan je jedinstveni konceptualni okvir koji pruža mogućnost objedinjene analize dostignuća iz ovih oblasti, a to je koncept pozitivne školske klime. Pozitivna školska klima ima značajnu ulogu u kreiranju zdrave i podsticajne atmosfere važne za postignuće učenika i celokupnog školskog osoblja, ali se, sudeći prema istraživačkim potvrdama, dovodi u snažnu vezu i sa redukovanjem različitih vidova problema ponašanja učenika. U tom smislu, teorija školske klime upotpunjava prazninu ne samo u teoriji, već je od ključnog značaja za proces planiranja školskih preventivnih strategija i intervencija, jer omogućava identifikovanje fakt...ora koji podstiču ili redukuju probleme ponašanja učenika u školskom okruženju. Adekvatno i kontinuirano praćenje svih parametara socijalne klime u školi omogućava bolje razumevanje nastajanja, razvijanja i održavanja problema, te uspešnije planiranje različitih programa prevencije i tretmana. Knjiga se sastoji iz tri osnovna dela. Prvi deo, pod nazivom „Školska klima“, posvećen je razmatranju elemenata školske klime kao višedimenzionalnog konstrukta, prikazu karakteristika bezbednih škola i škola sa pozitivnom klimom, kao i analizi različitih modela i tehnika procene školske klime. Drugi deo, naslovljen „Modeli dobre prakse“, sadrži detaljnu deskripciju pet pristupa koji se pokazuju uspešnim u unapređenju različitih aspekata školske klime, i to: sistem vršnjačke podrške (usmeren na unapređivanje kvaliteta vršnjačkih relacija putem modela sprijateljivanja, vršnjačke medijacije, vršnjačkog mentorstva i vršnjačkog savetovanja),

Source:
Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse, 2018
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet bezbednosti
Funding / projects:
  • Security and protection of organization and functioning of the educational system in the Republic of Serbia (basic precepts, principles, protocols, procedures and means) (RS-47017)

ISBN: 978-86-80144-22-1

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2881
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - BOOK
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
AU  - Đurić, Slađana
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2881
AB  - Knjiga „Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse“
rezultat je dugogodišnjeg naučnog interesovanja autora za oblasti razvojne
prevencije problema ponašanja u detinjstvu i adolescenciji, sa jedne, i
sisteme unapređenja bezbednosti obrazovno-vaspitnih ustanova, sa druge
strane. Intenzivnim proučavanjem bogate naučne građe identifikovan je
jedinstveni konceptualni okvir koji pruža mogućnost objedinjene analize
dostignuća iz ovih oblasti, a to je koncept pozitivne školske klime.
Pozitivna školska klima ima značajnu ulogu u kreiranju zdrave i podsticajne
atmosfere važne za postignuće učenika i celokupnog školskog osoblja,
ali se, sudeći prema istraživačkim potvrdama, dovodi u snažnu vezu
i sa redukovanjem različitih vidova problema ponašanja učenika. U tom
smislu, teorija školske klime upotpunjava prazninu ne samo u teoriji, već
je od ključnog značaja za proces planiranja školskih preventivnih strategija
i intervencija, jer omogućava identifikovanje faktora koji podstiču ili
redukuju probleme ponašanja učenika u školskom okruženju. Adekvatno
i kontinuirano praćenje svih parametara socijalne klime u školi omogućava
bolje razumevanje nastajanja, razvijanja i održavanja problema, te
uspešnije planiranje različitih programa prevencije i tretmana.
Knjiga se sastoji iz tri osnovna dela. Prvi deo, pod nazivom „Školska
klima“, posvećen je razmatranju elemenata školske klime kao višedimenzionalnog
konstrukta, prikazu karakteristika bezbednih škola i škola sa
pozitivnom klimom, kao i analizi različitih modela i tehnika procene školske
klime. Drugi deo, naslovljen „Modeli dobre prakse“, sadrži detaljnu
deskripciju pet pristupa koji se pokazuju uspešnim u unapređenju različitih
aspekata školske klime, i to: sistem vršnjačke podrške (usmeren na
unapređivanje kvaliteta vršnjačkih relacija putem modela sprijateljivanja,
vršnjačke medijacije, vršnjačkog mentorstva i vršnjačkog savetovanja),
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet bezbednosti
T2  - Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse
T1  - Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881
ER  - 
@book{
author = "Popović-Ćitić, Branislava and Đurić, Slađana",
year = "2018",
abstract = "Knjiga „Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse“
rezultat je dugogodišnjeg naučnog interesovanja autora za oblasti razvojne
prevencije problema ponašanja u detinjstvu i adolescenciji, sa jedne, i
sisteme unapređenja bezbednosti obrazovno-vaspitnih ustanova, sa druge
strane. Intenzivnim proučavanjem bogate naučne građe identifikovan je
jedinstveni konceptualni okvir koji pruža mogućnost objedinjene analize
dostignuća iz ovih oblasti, a to je koncept pozitivne školske klime.
Pozitivna školska klima ima značajnu ulogu u kreiranju zdrave i podsticajne
atmosfere važne za postignuće učenika i celokupnog školskog osoblja,
ali se, sudeći prema istraživačkim potvrdama, dovodi u snažnu vezu
i sa redukovanjem različitih vidova problema ponašanja učenika. U tom
smislu, teorija školske klime upotpunjava prazninu ne samo u teoriji, već
je od ključnog značaja za proces planiranja školskih preventivnih strategija
i intervencija, jer omogućava identifikovanje faktora koji podstiču ili
redukuju probleme ponašanja učenika u školskom okruženju. Adekvatno
i kontinuirano praćenje svih parametara socijalne klime u školi omogućava
bolje razumevanje nastajanja, razvijanja i održavanja problema, te
uspešnije planiranje različitih programa prevencije i tretmana.
Knjiga se sastoji iz tri osnovna dela. Prvi deo, pod nazivom „Školska
klima“, posvećen je razmatranju elemenata školske klime kao višedimenzionalnog
konstrukta, prikazu karakteristika bezbednih škola i škola sa
pozitivnom klimom, kao i analizi različitih modela i tehnika procene školske
klime. Drugi deo, naslovljen „Modeli dobre prakse“, sadrži detaljnu
deskripciju pet pristupa koji se pokazuju uspešnim u unapređenju različitih
aspekata školske klime, i to: sistem vršnjačke podrške (usmeren na
unapređivanje kvaliteta vršnjačkih relacija putem modela sprijateljivanja,
vršnjačke medijacije, vršnjačkog mentorstva i vršnjačkog savetovanja),",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet bezbednosti",
journal = "Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse",
title = "Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881"
}
Popović-Ćitić, B.,& Đurić, S.. (2018). Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse. in Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse
Univerzitet u Beogradu - Fakultet bezbednosti..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881
Popović-Ćitić B, Đurić S. Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse. in Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse. 2018;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881 .
Popović-Ćitić, Branislava, Đurić, Slađana, "Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse" in Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse (2018),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB