Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse
Book (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Knjiga „Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse“
rezultat je dugogodišnjeg naučnog interesovanja autora za oblasti razvojne
prevencije problema ponašanja u detinjstvu i adolescenciji, sa jedne, i
sisteme unapređenja bezbednosti obrazovno-vaspitnih ustanova, sa druge
strane. Intenzivnim proučavanjem bogate naučne građe identifikovan je
jedinstveni konceptualni okvir koji pruža mogućnost objedinjene analize
dostignuća iz ovih oblasti, a to je koncept pozitivne školske klime.
Pozitivna školska klima ima značajnu ulogu u kreiranju zdrave i podsticajne
atmosfere važne za postignuće učenika i celokupnog školskog osoblja,
ali se, sudeći prema istraživačkim potvrdama, dovodi u snažnu vezu
i sa redukovanjem različitih vidova problema ponašanja učenika. U tom
smislu, teorija školske klime upotpunjava prazninu ne samo u teoriji, već
je od ključnog značaja za proces planiranja školskih preventivnih strategija
i intervencija, jer omogućava identifikovanje fakt...ora koji podstiču ili
redukuju probleme ponašanja učenika u školskom okruženju. Adekvatno
i kontinuirano praćenje svih parametara socijalne klime u školi omogućava
bolje razumevanje nastajanja, razvijanja i održavanja problema, te
uspešnije planiranje različitih programa prevencije i tretmana.
Knjiga se sastoji iz tri osnovna dela. Prvi deo, pod nazivom „Školska
klima“, posvećen je razmatranju elemenata školske klime kao višedimenzionalnog
konstrukta, prikazu karakteristika bezbednih škola i škola sa
pozitivnom klimom, kao i analizi različitih modela i tehnika procene školske
klime. Drugi deo, naslovljen „Modeli dobre prakse“, sadrži detaljnu
deskripciju pet pristupa koji se pokazuju uspešnim u unapređenju različitih
aspekata školske klime, i to: sistem vršnjačke podrške (usmeren na
unapređivanje kvaliteta vršnjačkih relacija putem modela sprijateljivanja,
vršnjačke medijacije, vršnjačkog mentorstva i vršnjačkog savetovanja),
Source:
Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse, 2018Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet bezbednosti
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - BOOK AU - Popović-Ćitić, Branislava AU - Đurić, Slađana PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2881 AB - Knjiga „Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse“ rezultat je dugogodišnjeg naučnog interesovanja autora za oblasti razvojne prevencije problema ponašanja u detinjstvu i adolescenciji, sa jedne, i sisteme unapređenja bezbednosti obrazovno-vaspitnih ustanova, sa druge strane. Intenzivnim proučavanjem bogate naučne građe identifikovan je jedinstveni konceptualni okvir koji pruža mogućnost objedinjene analize dostignuća iz ovih oblasti, a to je koncept pozitivne školske klime. Pozitivna školska klima ima značajnu ulogu u kreiranju zdrave i podsticajne atmosfere važne za postignuće učenika i celokupnog školskog osoblja, ali se, sudeći prema istraživačkim potvrdama, dovodi u snažnu vezu i sa redukovanjem različitih vidova problema ponašanja učenika. U tom smislu, teorija školske klime upotpunjava prazninu ne samo u teoriji, već je od ključnog značaja za proces planiranja školskih preventivnih strategija i intervencija, jer omogućava identifikovanje faktora koji podstiču ili redukuju probleme ponašanja učenika u školskom okruženju. Adekvatno i kontinuirano praćenje svih parametara socijalne klime u školi omogućava bolje razumevanje nastajanja, razvijanja i održavanja problema, te uspešnije planiranje različitih programa prevencije i tretmana. Knjiga se sastoji iz tri osnovna dela. Prvi deo, pod nazivom „Školska klima“, posvećen je razmatranju elemenata školske klime kao višedimenzionalnog konstrukta, prikazu karakteristika bezbednih škola i škola sa pozitivnom klimom, kao i analizi različitih modela i tehnika procene školske klime. Drugi deo, naslovljen „Modeli dobre prakse“, sadrži detaljnu deskripciju pet pristupa koji se pokazuju uspešnim u unapređenju različitih aspekata školske klime, i to: sistem vršnjačke podrške (usmeren na unapređivanje kvaliteta vršnjačkih relacija putem modela sprijateljivanja, vršnjačke medijacije, vršnjačkog mentorstva i vršnjačkog savetovanja), PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet bezbednosti T2 - Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse T1 - Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881 ER -
@book{ author = "Popović-Ćitić, Branislava and Đurić, Slađana", year = "2018", abstract = "Knjiga „Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse“ rezultat je dugogodišnjeg naučnog interesovanja autora za oblasti razvojne prevencije problema ponašanja u detinjstvu i adolescenciji, sa jedne, i sisteme unapređenja bezbednosti obrazovno-vaspitnih ustanova, sa druge strane. Intenzivnim proučavanjem bogate naučne građe identifikovan je jedinstveni konceptualni okvir koji pruža mogućnost objedinjene analize dostignuća iz ovih oblasti, a to je koncept pozitivne školske klime. Pozitivna školska klima ima značajnu ulogu u kreiranju zdrave i podsticajne atmosfere važne za postignuće učenika i celokupnog školskog osoblja, ali se, sudeći prema istraživačkim potvrdama, dovodi u snažnu vezu i sa redukovanjem različitih vidova problema ponašanja učenika. U tom smislu, teorija školske klime upotpunjava prazninu ne samo u teoriji, već je od ključnog značaja za proces planiranja školskih preventivnih strategija i intervencija, jer omogućava identifikovanje faktora koji podstiču ili redukuju probleme ponašanja učenika u školskom okruženju. Adekvatno i kontinuirano praćenje svih parametara socijalne klime u školi omogućava bolje razumevanje nastajanja, razvijanja i održavanja problema, te uspešnije planiranje različitih programa prevencije i tretmana. Knjiga se sastoji iz tri osnovna dela. Prvi deo, pod nazivom „Školska klima“, posvećen je razmatranju elemenata školske klime kao višedimenzionalnog konstrukta, prikazu karakteristika bezbednih škola i škola sa pozitivnom klimom, kao i analizi različitih modela i tehnika procene školske klime. Drugi deo, naslovljen „Modeli dobre prakse“, sadrži detaljnu deskripciju pet pristupa koji se pokazuju uspešnim u unapređenju različitih aspekata školske klime, i to: sistem vršnjačke podrške (usmeren na unapređivanje kvaliteta vršnjačkih relacija putem modela sprijateljivanja, vršnjačke medijacije, vršnjačkog mentorstva i vršnjačkog savetovanja),", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet bezbednosti", journal = "Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse", title = "Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881" }
Popović-Ćitić, B.,& Đurić, S.. (2018). Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse. in Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse Univerzitet u Beogradu - Fakultet bezbednosti.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881
Popović-Ćitić B, Đurić S. Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse. in Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse. 2018;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881 .
Popović-Ćitić, Branislava, Đurić, Slađana, "Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse" in Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse (2018), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881 .