rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Specifičnost komunikacije u nastavi kod učenika sa senzornim smetnjama

Authorized Users Only
2018
Authors
Radovanović, Vesna
Radić-Šestić, Marina
Kovačević, Jasmina
Book (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Termin senzorne smetnje obuhvata smetnje čula vida (slepoća i sla- bovidost), smetnje čula sluha (gluvoća i nagluvost), kao i multisenzorne smetnje čula vida i sluha (odnosi se na kontinuum različitih stepena i različitih kombinacija u stepenu oštećenja vida i sluha). Oštećenje sluha predstavlja senzorni deficit, velike učestalos- ti, 1:1000, ali varira u zavisnosti od starosti, pola, geografskih fakto- ra, rase i dr. Prema nalazima Svetske zdravstvene organizacije oko 360 miliona ljudi širom sveta pogođeno je ovim deficitom, a od tog broja, blizu 32 miliona su deca mlađa od 15 godina (WHO, 2012). U zavisnosti od vremena nastanka, vrste i stepena oštećenja sluha, dolazi do različi- tih posledica na intelektualni, psihički (kognitivni), emocionalni i socijalni razvoj osoba oštećenog sluha. Postoje različite definicije oštećenja sluha u zavisnosti od medicinskih, psiholoških, pedagoš- kih, socioloških i drugih aspekata oštećenja. Takođe, postoje i razli- čite klasifikacije ...oštećenja koje se odnose na vreme nastanka, vrstu i stepen oštećenja sluha (Brajović, Matejić, Radoman, Brajović, 1997). Sa surdološkog stanovišta, najznačajnija podela oštećenja sluha je na gluvoću i nagluvost, pa se pod gluvoćom podrazumeva potpuno isključenje auditivne funkcije, a pod nagluvošću ograničena sposobnost slušanja. Pod poremećajem sluha podrazumevaju se smetnje u prijemu zvučnih signa- la i zvučnih informacija (Dimić, Andrejević, Kašić, i sar., 2005). Jedna od značajnijih posledica koje ostavlja slušno oštećenje je nedovoljna razvijenost govora, pa su deca oštećenog sluha u nepovoljnoj situaciji u odnosu na vršnjake tipičnog razvoja, naročito prilikom usvajanja apstraktnih pojmova, što se odražava i na uspeh u pojedinim nastavnim oblastima (Karić, 2006; Simonović, 1994). Nisu sve sfere saznajnog funkcionisanja podjednako pogođene oštećenjem sluha i go- vora. Rezultati mnogobrojnih empirijskih studija ukazuju da oštećenje sluha selektivno pogađa određene aspekte saznajnog funkcionisanja: verbalnu inteligenciju, sposobnost apstraktnog mišljenja, otkrivanja logičkog značenja i upotrebe simbola, usvajanja principa konzervacije,

Source:
2018
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju

ISBN: 978-86-6203-112-9

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2872
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2872
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - BOOK
AU  - Radovanović, Vesna
AU  - Radić-Šestić, Marina
AU  - Kovačević, Jasmina
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2872
AB  - Termin senzorne smetnje obuhvata smetnje čula vida (slepoća i sla-
bovidost), smetnje čula sluha (gluvoća i nagluvost), kao i multisenzorne
smetnje čula vida i sluha (odnosi se na kontinuum različitih stepena i
različitih kombinacija u stepenu oštećenja vida i sluha).
Oštećenje sluha predstavlja senzorni deficit, velike učestalos-
ti, 1:1000, ali varira u zavisnosti od starosti, pola, geografskih fakto-
ra, rase i dr. Prema nalazima Svetske zdravstvene organizacije oko 360
miliona ljudi širom sveta pogođeno je ovim deficitom, a od tog broja,
blizu 32 miliona su deca mlađa od 15 godina (WHO, 2012). U zavisnosti
od vremena nastanka, vrste i stepena oštećenja sluha, dolazi do različi-
tih posledica na intelektualni, psihički (kognitivni), emocionalni
i socijalni razvoj osoba oštećenog sluha. Postoje različite definicije
oštećenja sluha u zavisnosti od medicinskih, psiholoških, pedagoš-
kih, socioloških i drugih aspekata oštećenja. Takođe, postoje i razli-
čite klasifikacije oštećenja koje se odnose na vreme nastanka, vrstu
i stepen oštećenja sluha (Brajović, Matejić, Radoman, Brajović, 1997).
Sa surdološkog stanovišta, najznačajnija podela oštećenja sluha je na
gluvoću i nagluvost, pa se pod gluvoćom podrazumeva potpuno isključenje
auditivne funkcije, a pod nagluvošću ograničena sposobnost slušanja.
Pod poremećajem sluha podrazumevaju se smetnje u prijemu zvučnih signa-
la i zvučnih informacija (Dimić, Andrejević, Kašić, i sar., 2005).
Jedna od značajnijih posledica koje ostavlja slušno oštećenje je
nedovoljna razvijenost govora, pa su deca oštećenog sluha u nepovoljnoj
situaciji u odnosu na vršnjake tipičnog razvoja, naročito prilikom
usvajanja apstraktnih pojmova, što se odražava i na uspeh u pojedinim
nastavnim oblastima (Karić, 2006; Simonović, 1994). Nisu sve sfere
saznajnog funkcionisanja podjednako pogođene oštećenjem sluha i go-
vora. Rezultati mnogobrojnih empirijskih studija ukazuju da oštećenje
sluha selektivno pogađa određene aspekte saznajnog funkcionisanja:
verbalnu inteligenciju, sposobnost apstraktnog mišljenja, otkrivanja
logičkog značenja i upotrebe simbola, usvajanja principa konzervacije,
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
T1  - Specifičnost komunikacije u nastavi kod učenika sa senzornim smetnjama
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2872
ER  - 
@book{
author = "Radovanović, Vesna and Radić-Šestić, Marina and Kovačević, Jasmina",
year = "2018",
abstract = "Termin senzorne smetnje obuhvata smetnje čula vida (slepoća i sla-
bovidost), smetnje čula sluha (gluvoća i nagluvost), kao i multisenzorne
smetnje čula vida i sluha (odnosi se na kontinuum različitih stepena i
različitih kombinacija u stepenu oštećenja vida i sluha).
Oštećenje sluha predstavlja senzorni deficit, velike učestalos-
ti, 1:1000, ali varira u zavisnosti od starosti, pola, geografskih fakto-
ra, rase i dr. Prema nalazima Svetske zdravstvene organizacije oko 360
miliona ljudi širom sveta pogođeno je ovim deficitom, a od tog broja,
blizu 32 miliona su deca mlađa od 15 godina (WHO, 2012). U zavisnosti
od vremena nastanka, vrste i stepena oštećenja sluha, dolazi do različi-
tih posledica na intelektualni, psihički (kognitivni), emocionalni
i socijalni razvoj osoba oštećenog sluha. Postoje različite definicije
oštećenja sluha u zavisnosti od medicinskih, psiholoških, pedagoš-
kih, socioloških i drugih aspekata oštećenja. Takođe, postoje i razli-
čite klasifikacije oštećenja koje se odnose na vreme nastanka, vrstu
i stepen oštećenja sluha (Brajović, Matejić, Radoman, Brajović, 1997).
Sa surdološkog stanovišta, najznačajnija podela oštećenja sluha je na
gluvoću i nagluvost, pa se pod gluvoćom podrazumeva potpuno isključenje
auditivne funkcije, a pod nagluvošću ograničena sposobnost slušanja.
Pod poremećajem sluha podrazumevaju se smetnje u prijemu zvučnih signa-
la i zvučnih informacija (Dimić, Andrejević, Kašić, i sar., 2005).
Jedna od značajnijih posledica koje ostavlja slušno oštećenje je
nedovoljna razvijenost govora, pa su deca oštećenog sluha u nepovoljnoj
situaciji u odnosu na vršnjake tipičnog razvoja, naročito prilikom
usvajanja apstraktnih pojmova, što se odražava i na uspeh u pojedinim
nastavnim oblastima (Karić, 2006; Simonović, 1994). Nisu sve sfere
saznajnog funkcionisanja podjednako pogođene oštećenjem sluha i go-
vora. Rezultati mnogobrojnih empirijskih studija ukazuju da oštećenje
sluha selektivno pogađa određene aspekte saznajnog funkcionisanja:
verbalnu inteligenciju, sposobnost apstraktnog mišljenja, otkrivanja
logičkog značenja i upotrebe simbola, usvajanja principa konzervacije,",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
title = "Specifičnost komunikacije u nastavi kod učenika sa senzornim smetnjama",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2872"
}
Radovanović, V., Radić-Šestić, M.,& Kovačević, J.. (2018). Specifičnost komunikacije u nastavi kod učenika sa senzornim smetnjama. 
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2872
Radovanović V, Radić-Šestić M, Kovačević J. Specifičnost komunikacije u nastavi kod učenika sa senzornim smetnjama. 2018;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2872 .
Radovanović, Vesna, Radić-Šestić, Marina, Kovačević, Jasmina, "Specifičnost komunikacije u nastavi kod učenika sa senzornim smetnjama" (2018),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2872 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB