Funkcija čitanja govora sa usana kod gluve i nagluve dece
The function of lip reading with deaf and hard of hearing children
Authors
Dimić, NadeždaPažin, Stojan
Isaković, Ljubica

Contributors
Isaković LjubicaKovačević Tamara
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Čitanje govora sa usana je sposobnost razumevanja oralno-glasovnog
govora vizuelnim putem na osnovu vizuelnih informacija dobijenih
sa usta i lica govornika, uključujući preostale ostatke sluha, ge-
stove, držanje i govor tela. Čitanje oralno-glasovnog govora sa usta i
lica sagovornika je misaoni proces koji u sebi objedinjuje visoko efi-
kasne perceptivne procese u kombinaciji sa podesnim kognitivnim
funkcionisanjem.
Cilj našeg istraživanja bio je ispitati specifičnost čitanja
govora sa usana kod gluve i nagluve dece i povezanost između ocene iz
srpskog jezika i specifičnosti čitanja govora. Istraživanje je sprove-
deno u školama Republike Srbije koje pohađaju gluvi i nagluvi (Beograd,
Zemun, Novi Sad, Jagodina, Niš). Uzorak je činilo 60 gluvih i nagluvih
učenika od četvrtog do osmog razreda. Instrument je bila Podražajna
lista reči ІІ (D. Dimić, N. Dimić, 2003).
Zaključili smo da gluva i nagluva deca uspešnije čitaju govor sa usa-
na u složenijim jezičkim strukturama. ...Bolji rezultati gluve i nagluve
dece u složenijim jezičkim strukturama posledica su boljeg poznavanja
pojmova i njihovog značenja koje poseduju u svom rečniku, kao i sposobno-
sti korišćenja informacija iz konteksta. Ocena iz srpskog jezika ima
uticaja na čitanje govora sa usana kod gluve i nagluve dece.
Lip reading is the ability of understanding oral voice speech visually on
the basis of visual information received from the mouth and the face of a
speaker, including the remaining remnants of hearing, gestures, posture and
body language. Reading oral voice speech from the mouth and the face of
an interlocutor is a thought process consolidating in itself highly efficient
perceptive processes in combination with appropriate cognitive functioning.
The aim of our study was to examine the specificity of lip reading with
deaf and hard of hearing children and the correlation between the grade in
Serbian and the specificity of speech reading. The study was conducted at
schools in the Republic of Serbia which are attended bythe deaf and hard of
hearing (Belgrade, Zemun, Novi Sad, Jagodina, Niš).The sample comprised
60 deaf and hard of hearing children from the fourth to the eighth grade. The
instrument was the Stimulus Word List ІІ (D.Dimić, N. Dimić, 2003).
We have come to the co...nclusion that deaf and hard of hearing children lip
read with more success in more complex language structures. Better results
of deaf and hard of hearing children in more complex language structures are
the result of better knowledge of terms and their meaning which they have in
their vocabulary as well as of the ability to use information from the context.
The grade in Serbian has an effect on lip reading with deaf and hard of hearing
students.
Keywords:
čitanje govora sa usana / gluva i nagluva deca / ocena iz srpskog jezika / lip reading / grade in Serbian / deaf and hard of hearing studentsSource:
Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018., 2018, 135-148Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Dimić, Nadežda AU - Pažin, Stojan AU - Isaković, Ljubica PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2867 AB - Čitanje govora sa usana je sposobnost razumevanja oralno-glasovnog govora vizuelnim putem na osnovu vizuelnih informacija dobijenih sa usta i lica govornika, uključujući preostale ostatke sluha, ge- stove, držanje i govor tela. Čitanje oralno-glasovnog govora sa usta i lica sagovornika je misaoni proces koji u sebi objedinjuje visoko efi- kasne perceptivne procese u kombinaciji sa podesnim kognitivnim funkcionisanjem. Cilj našeg istraživanja bio je ispitati specifičnost čitanja govora sa usana kod gluve i nagluve dece i povezanost između ocene iz srpskog jezika i specifičnosti čitanja govora. Istraživanje je sprove- deno u školama Republike Srbije koje pohađaju gluvi i nagluvi (Beograd, Zemun, Novi Sad, Jagodina, Niš). Uzorak je činilo 60 gluvih i nagluvih učenika od četvrtog do osmog razreda. Instrument je bila Podražajna lista reči ІІ (D. Dimić, N. Dimić, 2003). Zaključili smo da gluva i nagluva deca uspešnije čitaju govor sa usa- na u složenijim jezičkim strukturama. Bolji rezultati gluve i nagluve dece u složenijim jezičkim strukturama posledica su boljeg poznavanja pojmova i njihovog značenja koje poseduju u svom rečniku, kao i sposobno- sti korišćenja informacija iz konteksta. Ocena iz srpskog jezika ima uticaja na čitanje govora sa usana kod gluve i nagluve dece. AB - Lip reading is the ability of understanding oral voice speech visually on the basis of visual information received from the mouth and the face of a speaker, including the remaining remnants of hearing, gestures, posture and body language. Reading oral voice speech from the mouth and the face of an interlocutor is a thought process consolidating in itself highly efficient perceptive processes in combination with appropriate cognitive functioning. The aim of our study was to examine the specificity of lip reading with deaf and hard of hearing children and the correlation between the grade in Serbian and the specificity of speech reading. The study was conducted at schools in the Republic of Serbia which are attended bythe deaf and hard of hearing (Belgrade, Zemun, Novi Sad, Jagodina, Niš).The sample comprised 60 deaf and hard of hearing children from the fourth to the eighth grade. The instrument was the Stimulus Word List ІІ (D.Dimić, N. Dimić, 2003). We have come to the conclusion that deaf and hard of hearing children lip read with more success in more complex language structures. Better results of deaf and hard of hearing children in more complex language structures are the result of better knowledge of terms and their meaning which they have in their vocabulary as well as of the ability to use information from the context. The grade in Serbian has an effect on lip reading with deaf and hard of hearing students. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018. T1 - Funkcija čitanja govora sa usana kod gluve i nagluve dece T1 - The function of lip reading with deaf and hard of hearing children EP - 148 SP - 135 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2867 ER -
@conference{ author = "Dimić, Nadežda and Pažin, Stojan and Isaković, Ljubica", year = "2018", abstract = "Čitanje govora sa usana je sposobnost razumevanja oralno-glasovnog govora vizuelnim putem na osnovu vizuelnih informacija dobijenih sa usta i lica govornika, uključujući preostale ostatke sluha, ge- stove, držanje i govor tela. Čitanje oralno-glasovnog govora sa usta i lica sagovornika je misaoni proces koji u sebi objedinjuje visoko efi- kasne perceptivne procese u kombinaciji sa podesnim kognitivnim funkcionisanjem. Cilj našeg istraživanja bio je ispitati specifičnost čitanja govora sa usana kod gluve i nagluve dece i povezanost između ocene iz srpskog jezika i specifičnosti čitanja govora. Istraživanje je sprove- deno u školama Republike Srbije koje pohađaju gluvi i nagluvi (Beograd, Zemun, Novi Sad, Jagodina, Niš). Uzorak je činilo 60 gluvih i nagluvih učenika od četvrtog do osmog razreda. Instrument je bila Podražajna lista reči ІІ (D. Dimić, N. Dimić, 2003). Zaključili smo da gluva i nagluva deca uspešnije čitaju govor sa usa- na u složenijim jezičkim strukturama. Bolji rezultati gluve i nagluve dece u složenijim jezičkim strukturama posledica su boljeg poznavanja pojmova i njihovog značenja koje poseduju u svom rečniku, kao i sposobno- sti korišćenja informacija iz konteksta. Ocena iz srpskog jezika ima uticaja na čitanje govora sa usana kod gluve i nagluve dece., Lip reading is the ability of understanding oral voice speech visually on the basis of visual information received from the mouth and the face of a speaker, including the remaining remnants of hearing, gestures, posture and body language. Reading oral voice speech from the mouth and the face of an interlocutor is a thought process consolidating in itself highly efficient perceptive processes in combination with appropriate cognitive functioning. The aim of our study was to examine the specificity of lip reading with deaf and hard of hearing children and the correlation between the grade in Serbian and the specificity of speech reading. The study was conducted at schools in the Republic of Serbia which are attended bythe deaf and hard of hearing (Belgrade, Zemun, Novi Sad, Jagodina, Niš).The sample comprised 60 deaf and hard of hearing children from the fourth to the eighth grade. The instrument was the Stimulus Word List ІІ (D.Dimić, N. Dimić, 2003). We have come to the conclusion that deaf and hard of hearing children lip read with more success in more complex language structures. Better results of deaf and hard of hearing children in more complex language structures are the result of better knowledge of terms and their meaning which they have in their vocabulary as well as of the ability to use information from the context. The grade in Serbian has an effect on lip reading with deaf and hard of hearing students.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018.", title = "Funkcija čitanja govora sa usana kod gluve i nagluve dece, The function of lip reading with deaf and hard of hearing children", pages = "148-135", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2867" }
Dimić, N., Pažin, S.,& Isaković, L.. (2018). Funkcija čitanja govora sa usana kod gluve i nagluve dece. in Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 135-148. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2867
Dimić N, Pažin S, Isaković L. Funkcija čitanja govora sa usana kod gluve i nagluve dece. in Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018.. 2018;:135-148. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2867 .
Dimić, Nadežda, Pažin, Stojan, Isaković, Ljubica, "Funkcija čitanja govora sa usana kod gluve i nagluve dece" in Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018. (2018):135-148, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2867 .