Tumačenje poslušnosti u odnosu između dece i roditelja
Interpreting the term obedience in the reltion between Children and parents
Само за регистроване кориснике
2018
Чланак у часопису (Објављена верзија)

Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U radu smo pažnju posvetili interpretacijama pojma poslušnosti u
kontekstu odnosa roditelja i dece. Kroz kvalitativno istraživanje tretirali smo
metodološki problem validnosti u kvantitativnim empirijskim istraživanjima. Pažnju
smo posvetili iskazu „Najvažnija stvar za decu je učiti ih poslušnosti prema
roditeljima”, koji je korišćen kao indikator autoritarnosti u nizu domaćih
kvantitativnih istraživanja vrednosnih orijentacija. Nalazi našeg kvalitativnog
metodološkog istraživanja pokazuju veoma interesantan odnos ispitanika prema
tumačenju pojma poslušnosti. Tumačenje pojma poslušnosti u iskazu usko je
povezano sa odgovorima na Likertovoj skali. Ovakvi nalazi otvaraju dodatna
načelna pitanja u pogledu pretpostavki koje indikatori moraju odnosno ne moraju
zadovoljavati.
forum pedagoga
Summary: This paper is on the interpretations of the term obedience in the context of
relation between parents and children. In the qualitative research, we treated the
methodological problem of validity in quantitative empirical studies. We specially focused on
the statement “The best thing for children is to teach them how to be obedient to their
parents”, which was used as an indicator of authoritarian sample in the sequence of domestic
quantitative types of research of value orientations. Findings of our qualitative methodological
research show very interesting relation of respondents towards the interpretation of the term
obedience. Interpreting the term obedience in the statement is closely connected to the replies
in the Likert scale. These findings open additional general questions referring to the
assumptions that the indicators must or needn’t fulfil.
Кључне речи:
pojam poslušnosti / kvalitativni pristup / validnost / odnos dete roditelj / the term obedience / qualitative approach / validity / the relation child-parentИзвор:
Pedagogija, 2018, 73, 4, 544-560Издавач:
- Forum pedagoga
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Filipović, Božidar PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2866 AB - U radu smo pažnju posvetili interpretacijama pojma poslušnosti u kontekstu odnosa roditelja i dece. Kroz kvalitativno istraživanje tretirali smo metodološki problem validnosti u kvantitativnim empirijskim istraživanjima. Pažnju smo posvetili iskazu „Najvažnija stvar za decu je učiti ih poslušnosti prema roditeljima”, koji je korišćen kao indikator autoritarnosti u nizu domaćih kvantitativnih istraživanja vrednosnih orijentacija. Nalazi našeg kvalitativnog metodološkog istraživanja pokazuju veoma interesantan odnos ispitanika prema tumačenju pojma poslušnosti. Tumačenje pojma poslušnosti u iskazu usko je povezano sa odgovorima na Likertovoj skali. Ovakvi nalazi otvaraju dodatna načelna pitanja u pogledu pretpostavki koje indikatori moraju odnosno ne moraju zadovoljavati. AB - forum pedagoga Summary: This paper is on the interpretations of the term obedience in the context of relation between parents and children. In the qualitative research, we treated the methodological problem of validity in quantitative empirical studies. We specially focused on the statement “The best thing for children is to teach them how to be obedient to their parents”, which was used as an indicator of authoritarian sample in the sequence of domestic quantitative types of research of value orientations. Findings of our qualitative methodological research show very interesting relation of respondents towards the interpretation of the term obedience. Interpreting the term obedience in the statement is closely connected to the replies in the Likert scale. These findings open additional general questions referring to the assumptions that the indicators must or needn’t fulfil. PB - Forum pedagoga T2 - Pedagogija T2 - Pedagogija T1 - Tumačenje poslušnosti u odnosu između dece i roditelja T1 - Interpreting the term obedience in the reltion between Children and parents EP - 560 IS - 4 SP - 544 VL - 73 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2866 ER -
@article{ author = "Filipović, Božidar", year = "2018", abstract = "U radu smo pažnju posvetili interpretacijama pojma poslušnosti u kontekstu odnosa roditelja i dece. Kroz kvalitativno istraživanje tretirali smo metodološki problem validnosti u kvantitativnim empirijskim istraživanjima. Pažnju smo posvetili iskazu „Najvažnija stvar za decu je učiti ih poslušnosti prema roditeljima”, koji je korišćen kao indikator autoritarnosti u nizu domaćih kvantitativnih istraživanja vrednosnih orijentacija. Nalazi našeg kvalitativnog metodološkog istraživanja pokazuju veoma interesantan odnos ispitanika prema tumačenju pojma poslušnosti. Tumačenje pojma poslušnosti u iskazu usko je povezano sa odgovorima na Likertovoj skali. Ovakvi nalazi otvaraju dodatna načelna pitanja u pogledu pretpostavki koje indikatori moraju odnosno ne moraju zadovoljavati., forum pedagoga Summary: This paper is on the interpretations of the term obedience in the context of relation between parents and children. In the qualitative research, we treated the methodological problem of validity in quantitative empirical studies. We specially focused on the statement “The best thing for children is to teach them how to be obedient to their parents”, which was used as an indicator of authoritarian sample in the sequence of domestic quantitative types of research of value orientations. Findings of our qualitative methodological research show very interesting relation of respondents towards the interpretation of the term obedience. Interpreting the term obedience in the statement is closely connected to the replies in the Likert scale. These findings open additional general questions referring to the assumptions that the indicators must or needn’t fulfil.", publisher = "Forum pedagoga", journal = "Pedagogija, Pedagogija", title = "Tumačenje poslušnosti u odnosu između dece i roditelja, Interpreting the term obedience in the reltion between Children and parents", pages = "560-544", number = "4", volume = "73", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2866" }
Filipović, B.. (2018). Tumačenje poslušnosti u odnosu između dece i roditelja. in Pedagogija Forum pedagoga., 73(4), 544-560. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2866
Filipović B. Tumačenje poslušnosti u odnosu između dece i roditelja. in Pedagogija. 2018;73(4):544-560. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2866 .
Filipović, Božidar, "Tumačenje poslušnosti u odnosu između dece i roditelja" in Pedagogija, 73, no. 4 (2018):544-560, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2866 .