Procena veštine brojanja kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću
Assessment of student counting skill with light intellectual disability
Authors
Japundža-Milisavljević, Mirjana
Đurić-Zdravković, Aleksandra

Milanović-Dobrota, Biljana

Contributors
Vuković MileOdović Gordana

Conference object
Metadata
Show full item recordAbstract
Tokom vaspitno obrazovnog procesa neophodno je da učenici ovladaju
strategijama brojanja, da ih primenjuju i kombinuju u odnosu na različit ras-
pored predmeta. Neophodna je integracija vizuelnog, kinestetičkog i auditiv-
nog oblika broja, odnosno količine, simbola i brojevne reči. Cilj istraživanja
je da se utvrdi uspešnost ispitanika s lakom intelektualnom ometenošću
pri smislenom brojanju. Uzorak obuhvata 58 ispitanika, oba pola (41,4% deča-
ka i 58,6% devojčica), kalendarskog uzrasta od 9 godina i 6 meseci do 11 godina
(AS=10,09; SD=1,38). Za procenu veštine brojanja primenjen je test koji obuhvata
procenu brojanja predmeta prema razvojnoj hijerarhijskoj složenosti prostor-
nog rasporeda predmeta za brojanje. Faze brojanja ispitane su na osnovu načina
na koji učenik broji: pomeranjem, dodirivanjem, pokazivanjem ili evidentiranjem
pogledom. Dobijeni podaci ukazuju da se hijerarhijskim porastom složenosti
prostornog rasporeda broj tačno prebrojanih elemenata smanjuje. Uku...pno 72%
ispitanika uspešno broji predmete koji su raspoređeni u jednom redu, 62,06%
broji predmete u dva reda, 51,72% broji predmete raspoređene kao uzorak, 39,65%
broji predmete u polukrugu, 29,31% broji predmete u krugu i 22,41% ispitanika
uspešno broji nasumično raspoređene predmete. Najveća statistički značajna
korelacija dobijena je pri testiranju odnosa između hijerarhijski najsloženijeg
rasporeda predmeta i četvrte faze brojanja (p < 0,01).
During educational process is very important
that students with intellectual disability master
strategies of counting, to apply and combine
them in relation to the different layout of the
objects. In order to do that is very necessary
to make integration of visual, kinesthetic
and audio shape of number. The goal of this
research is to determine the success of the
respondents with light intellectual disability
in meaningful counting. The sample contains
58 respondents, both sexes (41, 4% boys and
58, 6% girls) calendar age from 9 years and
6 months till 11 years. For the assessment of
counting skill we used a test that included
an assessment of the counting of objects
according to the development hierarchy of
the complexity of the spatial distribution of
the counting objects. Counting counts were
examined based on how student counts: by
moving, touching, pointing and recording
the view. The obtained results indicate that
hierarchical increase in the complexity of th...e
spatial distribution the number of counting
objects decreases. A total 72% of respondents
successfully count items placed in one order,
62, 06% count in two orders, 51, 72% count
objects that are distributed as a sample, 39,
65% count in semicircle, 29, 31% count in
circle and 22,4 respondents count randomly
installed objects. The largest statistically
correlation was obtained when testing the
relationship between the hierarchical most
complex object arrangement and forth
counting phase (p < 0,01).
Keywords:
faze brojanja / raspored predmeta pri brojanju / counting counts / object layout at countingSource:
Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji: Zbornik radova, 2018, 181-186Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Japundža-Milisavljević, Mirjana AU - Đurić-Zdravković, Aleksandra AU - Milanović-Dobrota, Biljana PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2851 AB - Tokom vaspitno obrazovnog procesa neophodno je da učenici ovladaju strategijama brojanja, da ih primenjuju i kombinuju u odnosu na različit ras- pored predmeta. Neophodna je integracija vizuelnog, kinestetičkog i auditiv- nog oblika broja, odnosno količine, simbola i brojevne reči. Cilj istraživanja je da se utvrdi uspešnost ispitanika s lakom intelektualnom ometenošću pri smislenom brojanju. Uzorak obuhvata 58 ispitanika, oba pola (41,4% deča- ka i 58,6% devojčica), kalendarskog uzrasta od 9 godina i 6 meseci do 11 godina (AS=10,09; SD=1,38). Za procenu veštine brojanja primenjen je test koji obuhvata procenu brojanja predmeta prema razvojnoj hijerarhijskoj složenosti prostor- nog rasporeda predmeta za brojanje. Faze brojanja ispitane su na osnovu načina na koji učenik broji: pomeranjem, dodirivanjem, pokazivanjem ili evidentiranjem pogledom. Dobijeni podaci ukazuju da se hijerarhijskim porastom složenosti prostornog rasporeda broj tačno prebrojanih elemenata smanjuje. Ukupno 72% ispitanika uspešno broji predmete koji su raspoređeni u jednom redu, 62,06% broji predmete u dva reda, 51,72% broji predmete raspoređene kao uzorak, 39,65% broji predmete u polukrugu, 29,31% broji predmete u krugu i 22,41% ispitanika uspešno broji nasumično raspoređene predmete. Najveća statistički značajna korelacija dobijena je pri testiranju odnosa između hijerarhijski najsloženijeg rasporeda predmeta i četvrte faze brojanja (p < 0,01). AB - During educational process is very important that students with intellectual disability master strategies of counting, to apply and combine them in relation to the different layout of the objects. In order to do that is very necessary to make integration of visual, kinesthetic and audio shape of number. The goal of this research is to determine the success of the respondents with light intellectual disability in meaningful counting. The sample contains 58 respondents, both sexes (41, 4% boys and 58, 6% girls) calendar age from 9 years and 6 months till 11 years. For the assessment of counting skill we used a test that included an assessment of the counting of objects according to the development hierarchy of the complexity of the spatial distribution of the counting objects. Counting counts were examined based on how student counts: by moving, touching, pointing and recording the view. The obtained results indicate that hierarchical increase in the complexity of the spatial distribution the number of counting objects decreases. A total 72% of respondents successfully count items placed in one order, 62, 06% count in two orders, 51, 72% count objects that are distributed as a sample, 39, 65% count in semicircle, 29, 31% count in circle and 22,4 respondents count randomly installed objects. The largest statistically correlation was obtained when testing the relationship between the hierarchical most complex object arrangement and forth counting phase (p < 0,01). PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji: Zbornik radova C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. T1 - Procena veštine brojanja kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću T1 - Assessment of student counting skill with light intellectual disability EP - 186 SP - 181 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2851 ER -
@conference{ author = "Japundža-Milisavljević, Mirjana and Đurić-Zdravković, Aleksandra and Milanović-Dobrota, Biljana", year = "2018", abstract = "Tokom vaspitno obrazovnog procesa neophodno je da učenici ovladaju strategijama brojanja, da ih primenjuju i kombinuju u odnosu na različit ras- pored predmeta. Neophodna je integracija vizuelnog, kinestetičkog i auditiv- nog oblika broja, odnosno količine, simbola i brojevne reči. Cilj istraživanja je da se utvrdi uspešnost ispitanika s lakom intelektualnom ometenošću pri smislenom brojanju. Uzorak obuhvata 58 ispitanika, oba pola (41,4% deča- ka i 58,6% devojčica), kalendarskog uzrasta od 9 godina i 6 meseci do 11 godina (AS=10,09; SD=1,38). Za procenu veštine brojanja primenjen je test koji obuhvata procenu brojanja predmeta prema razvojnoj hijerarhijskoj složenosti prostor- nog rasporeda predmeta za brojanje. Faze brojanja ispitane su na osnovu načina na koji učenik broji: pomeranjem, dodirivanjem, pokazivanjem ili evidentiranjem pogledom. Dobijeni podaci ukazuju da se hijerarhijskim porastom složenosti prostornog rasporeda broj tačno prebrojanih elemenata smanjuje. Ukupno 72% ispitanika uspešno broji predmete koji su raspoređeni u jednom redu, 62,06% broji predmete u dva reda, 51,72% broji predmete raspoređene kao uzorak, 39,65% broji predmete u polukrugu, 29,31% broji predmete u krugu i 22,41% ispitanika uspešno broji nasumično raspoređene predmete. Najveća statistički značajna korelacija dobijena je pri testiranju odnosa između hijerarhijski najsloženijeg rasporeda predmeta i četvrte faze brojanja (p < 0,01)., During educational process is very important that students with intellectual disability master strategies of counting, to apply and combine them in relation to the different layout of the objects. In order to do that is very necessary to make integration of visual, kinesthetic and audio shape of number. The goal of this research is to determine the success of the respondents with light intellectual disability in meaningful counting. The sample contains 58 respondents, both sexes (41, 4% boys and 58, 6% girls) calendar age from 9 years and 6 months till 11 years. For the assessment of counting skill we used a test that included an assessment of the counting of objects according to the development hierarchy of the complexity of the spatial distribution of the counting objects. Counting counts were examined based on how student counts: by moving, touching, pointing and recording the view. The obtained results indicate that hierarchical increase in the complexity of the spatial distribution the number of counting objects decreases. A total 72% of respondents successfully count items placed in one order, 62, 06% count in two orders, 51, 72% count objects that are distributed as a sample, 39, 65% count in semicircle, 29, 31% count in circle and 22,4 respondents count randomly installed objects. The largest statistically correlation was obtained when testing the relationship between the hierarchical most complex object arrangement and forth counting phase (p < 0,01).", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji: Zbornik radova, Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.", title = "Procena veštine brojanja kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću, Assessment of student counting skill with light intellectual disability", pages = "186-181", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2851" }
Japundža-Milisavljević, M., Đurić-Zdravković, A.,& Milanović-Dobrota, B.. (2018). Procena veštine brojanja kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću. in Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji: Zbornik radova Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 181-186. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2851
Japundža-Milisavljević M, Đurić-Zdravković A, Milanović-Dobrota B. Procena veštine brojanja kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću. in Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji: Zbornik radova. 2018;:181-186. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2851 .
Japundža-Milisavljević, Mirjana, Đurić-Zdravković, Aleksandra, Milanović-Dobrota, Biljana, "Procena veštine brojanja kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću" in Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji: Zbornik radova (2018):181-186, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2851 .