Приказ основних података о документу

dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorMilanović-Dobrota, Biljana
dc.creatorRašković, Ivana
dc.date.accessioned2021-06-17T13:42:35Z
dc.date.available2021-06-17T13:42:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-84765-54-5
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2842
dc.description.abstractJedna od definicija dečje igre odnosi se na činjenicu da je igra višedimenzionalna aktivnost koja u sebe uključuje jaku motivisanost, unutrašnju kontrolu, ekspresivnost i samovođenje. Ona podstiče emocioalni razvoj, razvija kompetencije, omogućava kreativno ispoljavanje i predstavlja prve načine učenja. Igrovne aktivnosti su osnovni činioci odgovorni za bogaćenja iskustva učenika s intelektualnom ometenošću (IO) i predstavljaju podlogu za usvajanje nastavnog gradiva matematike. Usvajanje matematičkih sadržaja mora da bude u kontekstu životnih problema i učenici treba da se fokusiraju kako da stignu do rešenja umesto samog saopštavanja odgovora. Stoga je izuzetno značajno primeniti metod igre kako bi se sadržaji izučavali u autentičnim situacijama sa konkretnim predmetima. Osnovni cilj ovako koncipiranog rada bio je da se na osnovu teorijskih i empirijskih saznanja ukaže na značaj primene igrovnoh aktivnosti u usvajanju matematičkih sadržaja kod učenika s IO. Podaci su dobijeni na osnovu detaljne analize radova koji u svom fokusu imaju empirijsku proveru primene igara u nastavi matematike. Na osnovu rezultata relevantne literature domaćih i inostranih autora uočava se da učenici s IO učeći kroz igru ovladavaju većim brojem informacija i pokazuju pozitivniji stav prema matematici kao nastavnom predmetu. U matematičkim igrama koncentracija pažnje je povezana sa uspehom tokom igre, a naučeni sadržaji se bolje pamte i lakše primenjuju u novim situacijama. Na časovima ponavljanja primena igre je značajna zbog aktivnog učešća svih učenika kao i pri sistematizaciji gradiva. Igra uloga predstavlja podsticaj za učenike da se poistovete sa brojevima ili računskim operacijama što im omogućava bolje pamćenje obrađene teme. Igre s pravilima podstiču učenike na aktivno učestvovanje i koriste se u svrhu uvežbavanja, dopunjavanja i primene računskih operacija. Motivacione igre u nastavi matematike treba da obuhvate kognitivne sadržaje koji su identični sa aktuelenim nastavnim gradivom. Primena igrovnih aktivnosti u nastavi matematike za učenike s IO podrazumeva postavljanje novih zadataka, rešavanje nerešenih zadataka i/ili rešavanje starih zadataka na nov i efikasniji način.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
dc.subjectigre s pravilima
dc.subjectigre uloga
dc.subjectmotivacione igre
dc.titleIgra u nastavi matematike za učenike s intelektualnom ometenošćusr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage110
dc.citation.spage110
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6034/bitstream_6034.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2842
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу