rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Studija slučaja: procena čitanja i implementacija metode direktnog podučavanja kod učenice sa specifičnim smetnjama u učenju

Case study: assessing reading skills in a student with learning disabilities and implementation of direct instruction learning

Thumbnail
2018
bitstream_5114.pdf (1.245Mb)
Authors
Pantović, Aleksandra
Maćešić-Petrović, Dragana
Contributors
Vuković Mile
Odović Gordana
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Cilj ove studije slučaja bio je da identifikuje specifične poteškoće u čitanju kod učenika sa poteškoćama u učenju, i u odnosu na njih predloži implementaciju savremenog metoda podučavanja čitanja (metod direktnog podučavanja). Ispitanica je odabrana u dogovoru sa nastavnim kadrom zaposlenim u srednjoj školi „Memorijal“ u gradu O Kler, Viskonsin, SAD. Procena veštine čitanja izvršena je primenom sledećih mernih instrumenata: Dinamični pokazatelji osnova ranih sposobnosti pismenosti (DIBELSTM) šesta edicija - subtest ne- reči i Procena Primarne Fonemske Svesnosti preuzeta iz indeksa „G“ udžbenika „Direktnog Podučavanja čitanja“ (Carnine, Silbert, Kame’enui, & Tarver, 2004). Istraživanje je sprovedeno na proleće 2013. godine. Utvrđeno je da učenica koja je u to vreme pohađala deveti razred, čita na nivou učenika koji pohađa prvi raz- red osnovne škole. U odnosu na dobijene rezultate predložena je intervencija primenom metoda direktnog podučavanja čitanja.
The purpose of this case study was to identify specific difficulties that emerge during reading, and based on those specific problems recommend a Direct Instruction lesson plan for pupils with learning disabilities. The subject for the study was recommended by the teachers working in Memorial High School, Eau Clair WI, USA. We used Dynamic Indicators of Basic Early Literacy Skills TM, 6th Ed. and Appendix G Primary Phonics Assessment (Carnine, Silbert, Kame’enui, & Tarver, 2004) as a screening tool, to assess the current reading skills of our subject. This case study was conducted in the spring of 2013. We found that our subject, who was in the ninth grade at the time, read at a first grade level and created a set of lesson plans using the Direct Instruction model that meet her specific needs.
Keywords:
specifične smetnje u učenju / procena čitanja / direktno podučavanj. / learning difficulties / reading assessment / direct instruction
Source:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018., 2018, 211-218
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2823
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2823
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Pantović, Aleksandra
AU  - Maćešić-Petrović, Dragana
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2823
AB  - Cilj ove studije slučaja bio je da identifikuje specifične poteškoće u čitanju
kod učenika sa poteškoćama u učenju, i u odnosu na njih predloži implementaciju
savremenog metoda podučavanja čitanja (metod direktnog podučavanja).
Ispitanica je odabrana u dogovoru sa nastavnim kadrom zaposlenim u srednjoj
školi „Memorijal“ u gradu O Kler, Viskonsin, SAD. Procena veštine čitanja
izvršena je primenom sledećih mernih instrumenata: Dinamični pokazatelji
osnova ranih sposobnosti pismenosti (DIBELSTM) šesta edicija - subtest ne-
reči i Procena Primarne Fonemske Svesnosti preuzeta iz indeksa „G“ udžbenika
„Direktnog Podučavanja čitanja“ (Carnine, Silbert, Kame’enui, & Tarver, 2004).
Istraživanje je sprovedeno na proleće 2013. godine. Utvrđeno je da učenica koja
je u to vreme pohađala deveti razred, čita na nivou učenika koji pohađa prvi raz-
red osnovne škole. U odnosu na dobijene rezultate predložena je intervencija
primenom metoda direktnog podučavanja čitanja.
AB  - The purpose of this case study was to identify
specific difficulties that emerge during
reading, and based on those specific problems
recommend a Direct Instruction lesson plan
for pupils with learning disabilities. The
subject for the study was recommended
by the teachers working in Memorial High
School, Eau Clair WI, USA. We used Dynamic
Indicators of Basic Early Literacy Skills TM,
6th Ed. and Appendix G Primary Phonics
Assessment (Carnine, Silbert, Kame’enui, &
Tarver, 2004) as a screening tool, to assess
the current reading skills of our subject. This
case study was conducted in the spring of
2013. We found that our subject, who was
in the ninth grade at the time, read at a first
grade level and created a set of lesson plans
using the Direct Instruction model that meet
her specific needs.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup
„Metode procene u specijalnoj edukaciji i
rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.
T1  - Studija slučaja: procena čitanja i implementacija metode direktnog podučavanja kod učenice sa specifičnim smetnjama u učenju
T1  - Case study: assessing reading
skills in a student with learning
disabilities and implementation
of direct instruction learning
EP  - 218
SP  - 211
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2823
ER  - 
@conference{
author = "Pantović, Aleksandra and Maćešić-Petrović, Dragana",
year = "2018",
abstract = "Cilj ove studije slučaja bio je da identifikuje specifične poteškoće u čitanju
kod učenika sa poteškoćama u učenju, i u odnosu na njih predloži implementaciju
savremenog metoda podučavanja čitanja (metod direktnog podučavanja).
Ispitanica je odabrana u dogovoru sa nastavnim kadrom zaposlenim u srednjoj
školi „Memorijal“ u gradu O Kler, Viskonsin, SAD. Procena veštine čitanja
izvršena je primenom sledećih mernih instrumenata: Dinamični pokazatelji
osnova ranih sposobnosti pismenosti (DIBELSTM) šesta edicija - subtest ne-
reči i Procena Primarne Fonemske Svesnosti preuzeta iz indeksa „G“ udžbenika
„Direktnog Podučavanja čitanja“ (Carnine, Silbert, Kame’enui, & Tarver, 2004).
Istraživanje je sprovedeno na proleće 2013. godine. Utvrđeno je da učenica koja
je u to vreme pohađala deveti razred, čita na nivou učenika koji pohađa prvi raz-
red osnovne škole. U odnosu na dobijene rezultate predložena je intervencija
primenom metoda direktnog podučavanja čitanja., The purpose of this case study was to identify
specific difficulties that emerge during
reading, and based on those specific problems
recommend a Direct Instruction lesson plan
for pupils with learning disabilities. The
subject for the study was recommended
by the teachers working in Memorial High
School, Eau Clair WI, USA. We used Dynamic
Indicators of Basic Early Literacy Skills TM,
6th Ed. and Appendix G Primary Phonics
Assessment (Carnine, Silbert, Kame’enui, &
Tarver, 2004) as a screening tool, to assess
the current reading skills of our subject. This
case study was conducted in the spring of
2013. We found that our subject, who was
in the ninth grade at the time, read at a first
grade level and created a set of lesson plans
using the Direct Instruction model that meet
her specific needs.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup
„Metode procene u specijalnoj edukaciji i
rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.",
title = "Studija slučaja: procena čitanja i implementacija metode direktnog podučavanja kod učenice sa specifičnim smetnjama u učenju, Case study: assessing reading
skills in a student with learning
disabilities and implementation
of direct instruction learning",
pages = "218-211",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2823"
}
Pantović, A.,& Maćešić-Petrović, D.. (2018). Studija slučaja: procena čitanja i implementacija metode direktnog podučavanja kod učenice sa specifičnim smetnjama u učenju. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup
„Metode procene u specijalnoj edukaciji i
rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 211-218.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2823
Pantović A, Maćešić-Petrović D. Studija slučaja: procena čitanja i implementacija metode direktnog podučavanja kod učenice sa specifičnim smetnjama u učenju. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup
„Metode procene u specijalnoj edukaciji i
rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.. 2018;:211-218.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2823 .
Pantović, Aleksandra, Maćešić-Petrović, Dragana, "Studija slučaja: procena čitanja i implementacija metode direktnog podučavanja kod učenice sa specifičnim smetnjama u učenju" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup
„Metode procene u specijalnoj edukaciji i
rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. (2018):211-218,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2823 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB