rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Primena asistivne tehnologije u nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida

Thumbnail
2017
bitstream_6221.pdf (194.2Kb)
Authors
Stanimirov, Ksenija
Jablan, Branka
Jovanović, Mirko
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Asistivna tehnologija uključuje raznovrsne proizvode i sredstva pomoću kojih osobe Sa smetnjama u razvoju mogu da postignu najoptimalniji nivo funkcionisanja. Primena Asistivne tehnologije zahteva interdisciplinarna znanja. Zbog toga je neophodno da Postoji stalna komunikacija između krajnjeg korisnika i brojnih stručnjaka, Uključujući nastavnike, inženjere, terapeute, lekare. Ovi stručnjaci treba da budu Uključeni u procenu korisnika za upotrebu određenog proizvoda, kao i izradu i Obezbeđivanje asistivne tehnologije. Učenici sa oštećenjem vida se u obrazovnom okruženju suočavaju sa različitim Izazovima. Tokom nastave treba da pristupe tekstualnim informacijama, da učestvuju U nastavnim aktivnostima i da odgovore na instrukcije koje zahtevaju vizuelno Angažovanje. U realizaciji tih zahteva može im pomoći upotreba asistivne Tehnologije. Asistivna tehnologija može biti visoko tehnološka (kompjuteri, Različiti softveri itd.), nisko tehnološka (cd plejeri, diktafoni i sl.) I ...Standardna, netehnološka (brajevo pismo, slike, crteži). Upotreba asistivne Tehnologije učenicima sa oštećenjem vida olakšava pristup opštem kurikulumu i Poboljšava njihova školska postignuća. S druge strane pomaže da se učenici Pripreme za samostalan i nezavisan život, za dalje školovanje ili za zahteve na Radnom mestu. Usled vizuelne i apstraktne prirode matematičkih koncepata, matematika može da Bude jedan od težih i zahtevnijih predmeta koje učenici sa oštećenjem vida treba da Savladaju. Cilj ovog rada je prikazati asistivne tehnologije koje se mogu koristiti u Nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida.

Keywords:
oštećenje vida / asistivna tehnologija / matematika
Source:
Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017., 2017, 123-123
Publisher:
  • Društvo defektologa Srbije
Funding / projects:
  • Designig a protocol for Assessing the Educational potentials of Children with Disabilities as a Criterion for Development of Individual Educational Programs (RS-179025)
  • Social participation of persons with intellectual disabilities (RS-179017)

ISBN: 978-86-84765-51-4

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2806
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2806
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Stanimirov, Ksenija
AU  - Jablan, Branka
AU  - Jovanović, Mirko
PY  - 2017
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2806
AB  - Asistivna tehnologija uključuje raznovrsne proizvode i sredstva pomoću kojih osobe
Sa smetnjama u razvoju mogu da postignu najoptimalniji nivo funkcionisanja. Primena
Asistivne tehnologije zahteva interdisciplinarna znanja. Zbog toga je neophodno da
Postoji stalna komunikacija između krajnjeg korisnika i brojnih stručnjaka,
Uključujući nastavnike, inženjere, terapeute, lekare. Ovi stručnjaci treba da budu
Uključeni u procenu korisnika za upotrebu određenog proizvoda, kao i izradu i 
Obezbeđivanje asistivne tehnologije.
Učenici sa oštećenjem vida se u obrazovnom okruženju suočavaju sa različitim
Izazovima. Tokom nastave treba da pristupe tekstualnim informacijama, da učestvuju
U nastavnim aktivnostima i da odgovore na instrukcije koje zahtevaju vizuelno
Angažovanje. U realizaciji tih zahteva može im pomoći upotreba asistivne
Tehnologije. Asistivna tehnologija može biti visoko tehnološka (kompjuteri,
Različiti softveri itd.), nisko tehnološka (cd plejeri, diktafoni i sl.) I
Standardna, netehnološka (brajevo pismo, slike, crteži). Upotreba asistivne
Tehnologije učenicima sa oštećenjem vida olakšava pristup opštem kurikulumu i
Poboljšava njihova školska postignuća. S druge strane pomaže da se učenici
Pripreme za samostalan i nezavisan život, za dalje školovanje ili za zahteve na
Radnom mestu.
Usled vizuelne i apstraktne prirode matematičkih koncepata, matematika može da
Bude jedan od težih i zahtevnijih predmeta koje učenici sa oštećenjem vida treba da
Savladaju. Cilj ovog rada je prikazati asistivne tehnologije koje se mogu koristiti u
Nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida.
PB  - Društvo defektologa Srbije
C3  - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije”
, Novi Sad, 09-12.februar 2017.
T1  - Primena asistivne tehnologije u nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida
EP  - 123
SP  - 123
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2806
ER  - 
@conference{
author = "Stanimirov, Ksenija and Jablan, Branka and Jovanović, Mirko",
year = "2017",
abstract = "Asistivna tehnologija uključuje raznovrsne proizvode i sredstva pomoću kojih osobe
Sa smetnjama u razvoju mogu da postignu najoptimalniji nivo funkcionisanja. Primena
Asistivne tehnologije zahteva interdisciplinarna znanja. Zbog toga je neophodno da
Postoji stalna komunikacija između krajnjeg korisnika i brojnih stručnjaka,
Uključujući nastavnike, inženjere, terapeute, lekare. Ovi stručnjaci treba da budu
Uključeni u procenu korisnika za upotrebu određenog proizvoda, kao i izradu i 
Obezbeđivanje asistivne tehnologije.
Učenici sa oštećenjem vida se u obrazovnom okruženju suočavaju sa različitim
Izazovima. Tokom nastave treba da pristupe tekstualnim informacijama, da učestvuju
U nastavnim aktivnostima i da odgovore na instrukcije koje zahtevaju vizuelno
Angažovanje. U realizaciji tih zahteva može im pomoći upotreba asistivne
Tehnologije. Asistivna tehnologija može biti visoko tehnološka (kompjuteri,
Različiti softveri itd.), nisko tehnološka (cd plejeri, diktafoni i sl.) I
Standardna, netehnološka (brajevo pismo, slike, crteži). Upotreba asistivne
Tehnologije učenicima sa oštećenjem vida olakšava pristup opštem kurikulumu i
Poboljšava njihova školska postignuća. S druge strane pomaže da se učenici
Pripreme za samostalan i nezavisan život, za dalje školovanje ili za zahteve na
Radnom mestu.
Usled vizuelne i apstraktne prirode matematičkih koncepata, matematika može da
Bude jedan od težih i zahtevnijih predmeta koje učenici sa oštećenjem vida treba da
Savladaju. Cilj ovog rada je prikazati asistivne tehnologije koje se mogu koristiti u
Nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije",
journal = "Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije”
, Novi Sad, 09-12.februar 2017.",
title = "Primena asistivne tehnologije u nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida",
pages = "123-123",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2806"
}
Stanimirov, K., Jablan, B.,& Jovanović, M.. (2017). Primena asistivne tehnologije u nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije”
, Novi Sad, 09-12.februar 2017.
Društvo defektologa Srbije., 123-123.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2806
Stanimirov K, Jablan B, Jovanović M. Primena asistivne tehnologije u nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije”
, Novi Sad, 09-12.februar 2017.. 2017;:123-123.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2806 .
Stanimirov, Ksenija, Jablan, Branka, Jovanović, Mirko, "Primena asistivne tehnologije u nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida" in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije”
, Novi Sad, 09-12.februar 2017. (2017):123-123,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2806 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB