Primena asistivne tehnologije u nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Asistivna tehnologija uključuje raznovrsne proizvode i sredstva pomoću kojih osobe
Sa smetnjama u razvoju mogu da postignu najoptimalniji nivo funkcionisanja. Primena
Asistivne tehnologije zahteva interdisciplinarna znanja. Zbog toga je neophodno da
Postoji stalna komunikacija između krajnjeg korisnika i brojnih stručnjaka,
Uključujući nastavnike, inženjere, terapeute, lekare. Ovi stručnjaci treba da budu
Uključeni u procenu korisnika za upotrebu određenog proizvoda, kao i izradu i
Obezbeđivanje asistivne tehnologije.
Učenici sa oštećenjem vida se u obrazovnom okruženju suočavaju sa različitim
Izazovima. Tokom nastave treba da pristupe tekstualnim informacijama, da učestvuju
U nastavnim aktivnostima i da odgovore na instrukcije koje zahtevaju vizuelno
Angažovanje. U realizaciji tih zahteva može im pomoći upotreba asistivne
Tehnologije. Asistivna tehnologija može biti visoko tehnološka (kompjuteri,
Različiti softveri itd.), nisko tehnološka (cd plejeri, diktafoni i sl.) I
...Standardna, netehnološka (brajevo pismo, slike, crteži). Upotreba asistivne
Tehnologije učenicima sa oštećenjem vida olakšava pristup opštem kurikulumu i
Poboljšava njihova školska postignuća. S druge strane pomaže da se učenici
Pripreme za samostalan i nezavisan život, za dalje školovanje ili za zahteve na
Radnom mestu.
Usled vizuelne i apstraktne prirode matematičkih koncepata, matematika može da
Bude jedan od težih i zahtevnijih predmeta koje učenici sa oštećenjem vida treba da
Savladaju. Cilj ovog rada je prikazati asistivne tehnologije koje se mogu koristiti u
Nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida.
Keywords:
oštećenje vida / asistivna tehnologija / matematikaSource:
Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017., 2017, 123-123Publisher:
- Društvo defektologa Srbije
Funding / projects:
- Designig a protocol for Assessing the Educational potentials of Children with Disabilities as a Criterion for Development of Individual Educational Programs (RS-179025)
- Social participation of persons with intellectual disabilities (RS-179017)
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Stanimirov, Ksenija AU - Jablan, Branka AU - Jovanović, Mirko PY - 2017 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2806 AB - Asistivna tehnologija uključuje raznovrsne proizvode i sredstva pomoću kojih osobe Sa smetnjama u razvoju mogu da postignu najoptimalniji nivo funkcionisanja. Primena Asistivne tehnologije zahteva interdisciplinarna znanja. Zbog toga je neophodno da Postoji stalna komunikacija između krajnjeg korisnika i brojnih stručnjaka, Uključujući nastavnike, inženjere, terapeute, lekare. Ovi stručnjaci treba da budu Uključeni u procenu korisnika za upotrebu određenog proizvoda, kao i izradu i Obezbeđivanje asistivne tehnologije. Učenici sa oštećenjem vida se u obrazovnom okruženju suočavaju sa različitim Izazovima. Tokom nastave treba da pristupe tekstualnim informacijama, da učestvuju U nastavnim aktivnostima i da odgovore na instrukcije koje zahtevaju vizuelno Angažovanje. U realizaciji tih zahteva može im pomoći upotreba asistivne Tehnologije. Asistivna tehnologija može biti visoko tehnološka (kompjuteri, Različiti softveri itd.), nisko tehnološka (cd plejeri, diktafoni i sl.) I Standardna, netehnološka (brajevo pismo, slike, crteži). Upotreba asistivne Tehnologije učenicima sa oštećenjem vida olakšava pristup opštem kurikulumu i Poboljšava njihova školska postignuća. S druge strane pomaže da se učenici Pripreme za samostalan i nezavisan život, za dalje školovanje ili za zahteve na Radnom mestu. Usled vizuelne i apstraktne prirode matematičkih koncepata, matematika može da Bude jedan od težih i zahtevnijih predmeta koje učenici sa oštećenjem vida treba da Savladaju. Cilj ovog rada je prikazati asistivne tehnologije koje se mogu koristiti u Nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida. PB - Društvo defektologa Srbije C3 - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. T1 - Primena asistivne tehnologije u nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida EP - 123 SP - 123 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2806 ER -
@conference{ author = "Stanimirov, Ksenija and Jablan, Branka and Jovanović, Mirko", year = "2017", abstract = "Asistivna tehnologija uključuje raznovrsne proizvode i sredstva pomoću kojih osobe Sa smetnjama u razvoju mogu da postignu najoptimalniji nivo funkcionisanja. Primena Asistivne tehnologije zahteva interdisciplinarna znanja. Zbog toga je neophodno da Postoji stalna komunikacija između krajnjeg korisnika i brojnih stručnjaka, Uključujući nastavnike, inženjere, terapeute, lekare. Ovi stručnjaci treba da budu Uključeni u procenu korisnika za upotrebu određenog proizvoda, kao i izradu i Obezbeđivanje asistivne tehnologije. Učenici sa oštećenjem vida se u obrazovnom okruženju suočavaju sa različitim Izazovima. Tokom nastave treba da pristupe tekstualnim informacijama, da učestvuju U nastavnim aktivnostima i da odgovore na instrukcije koje zahtevaju vizuelno Angažovanje. U realizaciji tih zahteva može im pomoći upotreba asistivne Tehnologije. Asistivna tehnologija može biti visoko tehnološka (kompjuteri, Različiti softveri itd.), nisko tehnološka (cd plejeri, diktafoni i sl.) I Standardna, netehnološka (brajevo pismo, slike, crteži). Upotreba asistivne Tehnologije učenicima sa oštećenjem vida olakšava pristup opštem kurikulumu i Poboljšava njihova školska postignuća. S druge strane pomaže da se učenici Pripreme za samostalan i nezavisan život, za dalje školovanje ili za zahteve na Radnom mestu. Usled vizuelne i apstraktne prirode matematičkih koncepata, matematika može da Bude jedan od težih i zahtevnijih predmeta koje učenici sa oštećenjem vida treba da Savladaju. Cilj ovog rada je prikazati asistivne tehnologije koje se mogu koristiti u Nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida.", publisher = "Društvo defektologa Srbije", journal = "Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.", title = "Primena asistivne tehnologije u nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida", pages = "123-123", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2806" }
Stanimirov, K., Jablan, B.,& Jovanović, M.. (2017). Primena asistivne tehnologije u nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. Društvo defektologa Srbije., 123-123. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2806
Stanimirov K, Jablan B, Jovanović M. Primena asistivne tehnologije u nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.. 2017;:123-123. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2806 .
Stanimirov, Ksenija, Jablan, Branka, Jovanović, Mirko, "Primena asistivne tehnologije u nastavi matematike kod dece sa oštećenjem vida" in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. (2017):123-123, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2806 .