Приказ основних података о документу

dc.creatorKovačević, Tamara
dc.creatorIsaković, Ljubica
dc.creatorDimić, Nadežda
dc.date.accessioned2021-06-17T13:33:48Z
dc.date.available2021-06-17T13:33:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-84765-51-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2694
dc.description.abstractZnakovni jezik je prirodan i primaran jezički izraz gluvih, dok je govorni jezik njihov sekundarni jezik. Gluvom detetu treba omogućiti da usvoji dva jezika, znakovni jezik sveta gluvih i govorni jezik većine koja čuje. U surdopedagoškoj nastavi pod znakovnim jezikom treba podrazumevati uslovljene pokrete ruku koje imaju određeno dogovoreno značenje i odgovaraju određenom pojmu. Gestom- znakom se predstavlja jedan pojam na nivou jedne reči, ili čitave rečenice. Gluva deca gluvih roditelja prilikom dolaska u školu su socijalno komunikativno razvijenija od gluve dece roditelja koji čuju, jer su putem gesta-znaka, razvili sposobnost sporazumevanja. Cilj istraživanja bio je ispitati učestalost upotrebe znakovnog jezika u radu sa gluvom i nagluvom decom. Uzorak je činio 71 nastavnik. U istraživanju je korišćen Upitnik za nastavnike (N.Dimić; T.Kovačević). Anketa je sprovedena u pet škola za gluve i nagluve učenike u Srbiji. Dobijeni rezultati ukazuju na važnost znakovne komunikacije učenika u nastavi, kao i u svakodnevnim situacijama, sa vršnjacima i roditeljima. Nastavnici najčešće komuniciraju kombinacijom verbalnog (govornog) i znakovnog jezika sa gluvom i nagluvom decom. Defektolozi značajno češće koriste znakovni jezik u svim nastavnim predmetima, u odnosu na nastavnike koji nisu po struci defektolozi. Heterogenost populacije gluve i nagluve dece je uz pojavu kohlearno implantirane, kao i dece sa višestrukim smetnjama mnogo veća. Neophodno je postojanje različitih pristupa u školovanju gluve dece, kako bi se uspešno zadovoljile njihove komunikacijske i obrazovne potrebe.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea, Dani defektologa Srbije,Novi Sad
dc.sourceZbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.
dc.subjectznakovni jezik
dc.subjectnastavnici
dc.subjectgluva i nagluva deca
dc.subjectosnovnoškolski uzrast
dc.titleUčestalost upotrebe znakovnog jezika u radu sa gluvom i nagluvom decomsr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage48
dc.citation.other: 48-48
dc.citation.spage48
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2694
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу